Geluid sportuitlaten

Gestart door PieT111, 10-06-2003 13:36:02

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

Een goede sportuitlaat (vanaf kat) doet gewoon ca. 6 pk. In combinatie met een downpipe en racekat. levert het rond de 15pk op. Dit verschilt uiteraard iets per auto. Een 3" downpipe op zichzelf doet al ca. 10-12pk en die neemt dan ook het grootste gedeelte van de vermogenswinst voor zijn rekening. In combinatie met een sportuitlaat vanaf de kat. kom je aan ca. 15pk. Het is niet een kwestie van optellen dus, maar het ene component levert in combinatie met het andere weer net wat meer rendement.

Boom

maar is dat inderdaad zoals johann zegt bij lagere toeren, maar niet extra bij het normale (door de fabriek opgegeven) piekvermogen? Dus bij lagere toeren?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Rudi

Citaat van: Johann op 04-07-2003 21:15:04
12 PK bij 3100 toeren en 6 PK bij 5300 toeren?
Of zit je top vermogen bij 5500 toeren waar ie nu net geen extra PK's pakt?
Ik noem zo maar een paar getallen maar dan kan ie op de top PK's dus ook niets doen  ;D

hier kan ik geen touw aan vastknopen,wat YB zegt weer wat beter ;D Ik bedoel volgens rica geeft hij meer pk,s bij wat voor toeren dan ook,m,n topvermogen ligt tussen de 5 en 6000 toeren als het goed is :)
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Ludo, gij moogt steken WAT ge wilt maar boven uw 240 komen zal moeilijk zijn.
250pk vereist al een "magerdere" afstelling :(
48pk per injector standaard, 50pk door wat magerder af te stellen. It's as simple as that.

Uw wagen kan natuurlijk wel "vlotter" worden hé ... zoals die dp zorgt voor wat snellere spoolup etc. maar meer pk's piekvermogen zal moeilijk worden ... LPI zit op zen gat bij u.  You know my story dus het is zeker gene zever.

Ben alleeen wreeeed jaloers dat gij geen toerental begrenzer meer hebt   ;D
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Rudi

Hebben jullie ook zo weinig ruimte tussen einddemper en spoiler?M,n achterspoiler begint weg te smelten volgens mij,beetje beschadigd :(  ???
Dr.Go-Fast...

Entuscan

Mijn Simmons zit als gegoten. vanboven tussen demper en bumper is ongeveer dezelfde afstand als met originele demper.

op op die pk's terug te komen, mijn wagen lijkt wat vlotter door te trekken hoger in de toeren.
gisteren op de autobahn toch waarschijnlijk iets van gemerkt
het kan natuurlijk maar wishfull thinking zijn ook :)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Marc 0101.001

Citaat van: Entuscan op 15-07-2003 09:36:00
Mijn Simmons zit als gegoten. vanboven tussen demper en bumper is ongeveer dezelfde afstand als met originele demper.

Als je het maar door experts laat monteren  ;D  ;)

Boom

Citaat van: Diablo op 14-07-2003 21:18:22
Hebben jullie ook zo weinig ruimte tussen einddemper en spoiler?M,n achterspoiler begint weg te smelten volgens mij,beetje beschadigd :(  ???

heb jij je uitlaten dan boven je achterruit zitten, dat je de spoiler wegsmelt... ;D ;D
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Rudi

op op die pk's terug te komen, mijn wagen lijkt wat vlotter door te trekken hoger in de toeren.
gisteren op de autobahn toch waarschijnlijk iets van gemerkt

Als je geen DP hebt zul je idd niks merken ;D ;)
Dr.Go-Fast...

Edwin

Klopt. Ik heb ook alleen een Simons een geen DP en de auto accelereert sneller van 150~200 (echte kicken ;D)dan van 100~150. :o

NOT! ;D

Bij mij past ie overigens ook perfect.

Kijk maar naar foto. Oh ja de glans is van de Carnabau was... ;)

gr. Edwin.  8)