Ferrita TüV

Gestart door Johann, 31-08-2003 19:06:40

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

HaRdCoRe-WeZ

OT: Ook zo bezopen dat je na 23:00 uur nergens meer met een vliegtuig kan landen!!! Alleen op Zestienhoven en Schiphol. WAAROM ZIJN ER DAN VLIEGVELDEN MENSEN!!!!

Heb t dus meegemaakt 3 wkn terug vanuit Engeland. Na een race bezocht te hebben op Donington, vlogen we terug met een x aantal sponsors van Jan Lammers en John Bosch. Jan moest de dag erop rijden op Zandvoort in de V8-Star tijdens de Marlboro Masters.
Hangen we ergens boven de Noordzee horen we dat Schiphol en Zestienhoven dicht zijn vanwege de hevige mist. Vlieg dan door naar Eindhoven ofzo, nee dat kon niet, want alle vliegvelden zijn na 23:00 uur dicht. Dat door onze "Groenen" in de politiek.
Het kwam er dus op neer dat we in Brussel landden, we met 3 taxi-busjes naar Rotterdam werden gebracht, en dat sommige mensen nog naar Groningen moesten rijden!!!
Jan was overigens op tijd voor de race.

BEDANKT GROENEN!!!  >:(

Marc 0101.001

En dat is wel goed voor het milieu? Omvliegen en dan met 3 bussen gaan rijden..... Idioten!

V70R

Kan er niemand naar de Ferrita importeur in Duistland bellen over de tuv?

Dit vond ik op internet:

Distribution
SKANDIX AG
Richtershöhe 6
38729 Lutter am Barenberge

Tel. 05383-960096
Fax 05383-960099
info@skandix.de

Vorstand: Matthias Volk, Klaus Schumann
Handelsregister: Amtsgericht Goslar HRB 2931

USt-IdNr.: DE 811674916

Unsere Allgemeinen Geschäftsbedingungen finden Sie hier.

SKANDIX® ist eingetragenes Warenzeichen.

.. mijn duits is namelijk niet goed genoeg ..

V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Marc 0101.001

Ik zal het bij Ferrita zelf wel eens navragen. Bij Skandix staat namelijk dat er TUV opzit! Wordt vervolgd....

Zippo

Citaat van: reinoud op 01-09-2003 23:52:04
Citaat van: reinoud op 01-09-2003 23:51:09
Citaat van: PieT5 op 01-09-2003 19:03:42
Citaat van: Zippo op 01-09-2003 16:43:59
Is de burgermeester van Hengelo......... ;)

Oh :-\..........'t is in ieder geval een eikel (vind ik ;D)

Hoezo de burgemeester van Hengelo. Sinds wanneer is hengelo en Enschede een dubbelstad?  ;D ;D ;DVolgens mij was de streetracecontrole in Hengelo. macDonalds van Heeckplein? ??? ???
sorry ..........was de controle in enschede

Reinoud, lees jij de regiokrant wel eens???

Zippo

Rene

Niet om het een of ander, maar er rijden natuurlijk ook wel idioten bij die een geweldige puist herrie maken met die johny auto's van hun.

Vind eerder dat ze een db meter moeten aanschaffen, dan kijken of er een andere uitlaat onder zit.

Las trouwens ook dat bij Dodare final edition max 88db uit je pot mocht komen anders mocht je helemaal niet meedoen.

Maar ja ambteNAARrij.

Raf

Citaat van: Rene op 03-09-2003 19:48:37Niet om het een of ander, maar er rijden natuurlijk ook wel idioten bij die een geweldige puist herrie maken met die johny auto's van hun.

Vind eerder dat ze een db meter moeten aanschaffen, dan kijken of er een andere uitlaat onder zit.

daar heb je groot gelijk in Rene
het is dat ongelooflijk lawaai dat ze zouden moeten beperken!

Raf
De gustibus non disputandum est!

HaRdCoRe-WeZ

Dat lawaai wordt deels verzorgd door het uitlaatsysteem. De meeste CRX-jes en VR6-jes klinken ook verdomd hard als ze op je af rijden. Juist ja, de filters! Het is de combo van een K&N filter met alu-aanzuigbuis op de injectie. Dan een dikke eindpot en je hebt echt al een vette sound. Haal je dan ook nog een x de kat weg, en de tussendemper, en zet je er een spaghetti-spruitstuk op, dan is het geluid heel erg hevig.

Mijn Micra maakt geen geluid btw  8) :P ;D ;)

Ramon

Johann,

Volgens mij is het op het "oude" forum al een keer besproken.

Een auto krijgt formeel zijn type goedkeuring op grond van de auto die de fabrikant ter keuring aanbrengt bij de RDW. Na goedkeuring (in EEG verband: het zogenaamde ETG) wordt het kenteken afgegeven.

Het is dus zo dat een auto, op het moment dat er niet -fabrieksmatige wijzigingen worden aangebracht, formeel niet meer voldoet aan de type goedkeuring die leidde tot afgifte van het kenteken.

Deze wijzigingen zijn dus officieel verboden.

De wetgever heeft bij personenauto's binnen de EEG op ongeveer  45 punten

(waaronder remmen, uitlaten, velgen, banden etc..)

regelgeving gemaakt om te kunnen optreden tegen malloten die dubbele dempersystemen bouwen tegen/naast brandstofleidingen / benzine tanks etc...

(Dit naast vele de eisen waaraan de fabrikant zelf aan moet voldoen)

De "gewone" man, die een systeem bouwt / koopt dat netjes gemonteerd zit en qua geluid niet extreem is, heeft geen problemen met de politie.

Op het moment dat van die "petjes-figuren" in hun bolides lopen te zieken met resonanties dempers en te grote subwoofers wordt het keurmerk verhaal even opgezocht.

De TUV keuringseisen op b.v. uitlaten en velgen zijn voor zover ik weet minimaal op het niveau van de EEG, echter het blijft een Duitse keuringseis, die we vaak gebruiken als leidraad.

Wettelijk gezien heeft de TUV echter in Nederland geen bewijskracht.

Een fabrikant kan een Europees keurmerk krijgen waardoor montage geen probleem is. Deze keuringen kosten echter veel euro's.

Het TUV verhaal is leuk en geeft een indicatie.

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

HaRdCoRe-WeZ

Altijd maar dat ge******* op jonge mensen in auto's met veel geluid. Hoe zit t dan met de 45-jarige man die in zijn 68'er Corvette met open sidepipes over de boulevard prutteld??? :-\

Reitse

Misschien iets off-topic, maar ik zat gister ff te kijken naar een programma (geen idee van titel, op NL2) over de KLPD. Was een man aangehouden met auto omdattie te hard had gereden. Auto in beslag genomen. Was een VW-polo (antiek model) en heftig verlaagd met sportuitlaat. Man mag auto weer ophalen, rijdt de poort uit maar komt bijna niet over de geleider van het rolhek heen. Geeft z'n maat (eigenaar had geen rijbewijs meer) ff gas bij. Beste klap en uitlaat eronder weg. Rijden gewoon door, enorm vochtspoor achterlatend. Bellen ze die vent op "je bent je uitlaat kwijt" antwoord "oh? kom wel ff ophalen".
Komt er een motoragent aanrijden "die auto staat ook al stil, zit een gat in de benzinetank".

Programma leek niet heel oud, maar ze lieten die auto nog rijden omdat het net aan de regels leek te voldoen...

Entuscan

Ook gezien ... was zalig moment.
Toen ze die uitlaatlijn in close-up lieten zien, Pot en buis was op bepaalde stukken gewoon VLAK geschuurd.

Politie had wel de pot er al half onderuit gereden toen ze de wagen de parking opreden (op dezelfde poortgeleider)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

HaRdCoRe-WeZ

Bekend probleem. Micra werd mede afgekeurd omdat de kat lek was. Mja...ook door de drempels, was gewoon vlak geworden, en er doorheen. Dichtgelast en de complete uitlaat een stuk hoger gehangen. Nu no problemo!!!
Wel jammer dak het proggie nie gezien heb  :'(

Rene

Ik moet zeggen dat ik me ook ernstig hebt vermaakt.
Hij bleef eerst nog even hangen tegen die rail en een dot gas met die Polo G40 en walla de hele klerezooi er onderuit + tank lek.
Die politie had het er over dat hij maar 4cm bodemspeling had :o :o