Valse lucht - luchtinlaat

Gestart door Erik 850, 05-02-2008 20:11:37

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Dit gaat toch gewoon om het "uitwaaien"  van een conventioneel lpg motor?

Dat is een redelijk bekend iets, heeft niks met bevriezen etc te maken.

Heel veel auto's hebben daar een aangepast inlaattraject voor, soms heel kunstig, soms simpel
de slang niet direct in de rijwind.  inbouwerafhankelijk vaak ook nog ..

Reden is dat de hoeveelheid lucht de de motor ingaat anders te sterk fluctueert met snelheidsverschil.
Dit heeft dan weer een behoorlijke invloed op de afstelling en "te"  is bij gas niet leuk,
zeker net iets te weinig niet ..  ;)

K mis de "vingers in de oren" smily hier een beetje ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MichielMaas

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, bij het vervangen van de radiateur hadden ze de luchtslang/pijp weer netjes in de originele houder, boven de radiateur geplaats. Zoals op je eerste foto. Mijn 855 '95 10v lpg 423000km, is vanaf dat moment gaan inhouden en afslaan bij het aanremmen van bochten ed.   :eusa_doh: Ik wist dat deze slang/pijp bij aankoop anders zat. Deze zat niet in de houder maar is eronder geklemd. Ik heb de slang/pijp weer zo geplaatst zoals ik deze heb gekocht en zie daar.... hij roffelt weer als een tierelier.  :eusa_dance:  Ik zal zsm er een fotootje ervan maken.

Erik 850

ok, iedereen bedankt  ;D. Ik heb het inderdaad ook als er een groot snelheidsverschil is (pittig remmen voor een afslag, je kent ze wel die afslagen op een 80km weg ;)) Ga zsm eens even kijken wat ik met de luchttoevoerslang kan gaan doen. Vandaag al schijven en blokken vervangen + de verzwaarde achterveren gemonteerd.
Die zijn trouwens echt de moeite waard als je vindt dat je volvo laag hangt door bv een lpg tank etc.
850 GLT AUT: 355000km. DOEL eerste 3 en 5 omdraaien :D

Ludo

Citaat van: Erik 850 op 09-02-2008 17:13:40
.... + de verzwaarde achterveren gemonteerd.
Die zijn trouwens echt de moeite waard als je vindt dat je volvo laag hangt door bv een lpg tank etc.

heb je foto's daarvan?.
vóór en ná?.

Erik 850

Foto's nieuwe situatie

Kon zo 123 geen foto's vinden van de oude situatie. Hieronder dus even de bovenstaande foto met een lijntje om de oude hoogte aan te geven  ;D

veren van estate service, progressieve achterveren €45 per stuk. (volvodealer wilde het klusje voor 400 euro wel doen :eusa_hand:)

Ludo

mm dat is wel érg hoog.
:eusa_think:

Erik 850

vind je? Eerste foto lijkt dat inderdaad misschien wel door positie foto.

MichielMaas

ik rijd ook op lpg en heb wel een originele luchtslang zoals afgebeeld. laatst heeft de garage deze netjes in de houder geplaatst zoals tie hoort te zitten, rijdt mijn 855 direct slechter, afslaan bij afremmen en wat stotterend oppakken bij rijden. De slang is weer onder de houder geplaatst, niet zoals het hoort maar wel iets geknepen, minder luchtinlaat. Probleem direct opgelost.
Bij mijn auto is het dus nodig geweest de luchttoevoer iets te knijpen om de auto goed op lpg te laten lopen.

Wellicht kun je hier iets mee.  ;)

MichielMaas

Zag later pas dat ik al gereageerd had.... :eusa_wall: