Af en toe lekker doortrappen met 4 bak automaat in "3"

Gestart door -D©©©L-, 08-02-2008 02:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Ik vroeg me eigenlijk af of het kwaad kan om af en toe eens lekker door te trekken tot ca 6500 rpm met de automaat in "3". Ik doe dit nog wel eens op de snelweg omdat hij dan naar mijn smaak teveel pendelt tussen 4 en 3 bij even iets gas lossen (links rijder voor me) en weer lekker door rijden. Ik hou hem in "3" veel meer op toeren waardoor er veel sneller vermogen beschikbaar is.

Ook heb ik het idee dat ie sneller in lockup gaat en deze langer vasthoud als de bak in "3" staat. Dat is  merkbaar door minder slip en veel meer "aan het gas hangen".
Kan er geen schakel snelheden tabel van vinden, hoe zijn de ervaringen van anderen ?

FelixB

Je bent de enige niet...

Een automaat blijft vaker dan een handbak in de lagere toerenregionen en ik 'brand' mijn bougies en cilinders ook regelmatig 'schoon' door hem ff in een versnelling te laten staan; doe ik zelfs met mijn handbak omdat je met zoveel vermogen niet vaak (in woon-werk-verkeer) aan de toptoeren komt.

Vorig jaar in Duitsland een hele tijd (open  :eusa_dance: ) 200 of meer gereden, sindsien loopt ie lekkerder!!!
855R & C70 T5 cabrio automaat

)()()sT

Doe ik met die van pa ook vaker. Die wagen is vrij lui vind ik zelf, en ik rijd om op de autobaan idd. ook vaker in 3.

Er heeft trouwens ook ooit iemand gezegd dat je in de stad beter in 3 kon rijden, maar dat maakt bij stadse snelheden toch bijna niks uit in vergelijking tot D?

Ludo

heb dat vaker gedaan, zelfs met hoge snelheden.

ik herrinner me Guido zijn reactie nog tijdens het uitzetten van de eerste drie landentoertocht.
in Duitsland de autobaan op in de 3, 210 op de klok, even gasloslaten voor een linksrijder en bij 200 zowat kickdown...   :evil: