Alle waarschuwingslampjes gaan branden bij gas geven

Gestart door Methode, 31-01-2008 17:41:46

Vorige topic - Volgende topic

Methode

Sinds een tweetal weken ben ik de trotse bezitter van een 850GLTS 2,5 20v LPG. Als ik flink gas geef, gaan alle waarschuwingslampjes branden. Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

thuur

De motor maakt wel meer toeren?

Ik denk dat de multiriem gaat slippen en dat je dynamo dan te weinig levert. Staat er voldoende spanning op de riem? Is de riem nog ruw genoeg?

Gr ;)

Methode

Thanks,

Kijk naar buiten, iets te nat om te sjekken. Kom erop terug

Marc O.

Spanningsregelaar kapot waardoor de electronica over de piss gaat door de te hoge spanning?
...The Nile isn't just a river in Africa...

pwassink

Zware sleutelbos die een gammel contactslot beweegt ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Methode

Methode

Citaat van: thuur op 31-01-2008 17:47:03
De motor maakt wel meer toeren?

Ik denk dat de multiriem gaat slippen en dat je dynamo dan te weinig levert. Staat er voldoende spanning op de riem? Is de riem nog ruw genoeg?
Gr ;)

Navraag bij een Volvo deskundige leert dat de borstels van de dynamo geen goed contact maken bij veel toeren. Oplossing een nieuwe of revisie dynamo.

Een revisie dynamo kost bij mijn Volvo deskundige plm. € 350,00. Ben naar Hunters Volvo te Gorredijk gegaan voor een tweedehands dynamo voor € 75,00. Moest ook nog een trekhaak bij hem ophalen, met afneembare haak!

Ga woensdag e.e.a. laten monteren.

Methode

Bij Hunters Volvo te Gorredijk een 2e hands dynamo aangeschaft voor € 75,00. Deze erin gezet  en probleem is over.