Even voorstellen vanuit Down Under

Gestart door aussie-bas, 07-02-2008 23:38:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elmarconi

Citaat van: FGG op 09-02-2008 19:55:18
Waarom vraag je dat dan niet in alle andere voorstel-topics? ???

Omdat ik vind dat zijn 87.600 km voor een '97 erg laag zijn.
Let wel, geen feit, slechts mijn mening...
--
Autogas Inside . . .

theovh

Goh bijna een ton


Dat is dan wel weer een mijlpaal
Wat heb je aan  veel paardekrachten als er een ezel achter het stuur zit.

FGG

Citaat van: theovh op 09-02-2008 20:20:24
Goh bijna een ton


Dat is dan wel weer een mijlpaal


Citaat van: FGG op 09-02-2008 19:39:55
In Australiƫ werken ze metrisch.


Kilometerpaal.


;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

#18
Citaat van: FGG op 09-02-2008 20:25:59
Citaat van: theovh op 09-02-2008 20:20:24
Goh bijna een ton


Dat is dan wel weer een mijlpaal


Citaat van: FGG op 09-02-2008 19:39:55
In Australiƫ werken ze metrisch.


Kilometerpaal.


;D

Scherp hoor! ;D

Maarja, dat hoort eigenlijk thuis in het "verheugd-topic"


Laten we het verder over foto's van de voorgestelde roffel hebben :evil:
:eusa_whistle:

aussie-bas

Ok, ok. Dat zijn veel reacties achter elkaar. Ik zal proberen in 1 post iedereen een antwoord te geven.

- Het zijn kilometers  :D en het is inderdaad heel laag, zelfs voor Australische begrippen. De auto is Sydney bijna nooit uitgeweest, is van een Chinese vertegenwoordiger geweest die heel vaak in Hong Kong heeft gezeten en de auto in de tussentijd in een garage had staan. Dus de auto heeft meer stilgestaan dan gereden. Ja, ik weet dat dat ook niet altijd goed is voor een auto dus nu zijn we dat weer in aan het halen.
- Ik heb geen Roo-vanger voorop, ik heb ook nog niet gekeken of die te leveren zijn. Je ziet hier wel veel van die Ford Falcons of Holden Commodores met zo'n ding voorop. Gewoon op een stationwagon. Hier in Sydney kom je alleen maar verkeerd overstekende Australiers tegen, dan is zelfs zo'n Roo-vanger niet genoeg.
- De prijs voor zo'n mooie V70, rond de 15.000 Dollar, dat is omgerekend ongeveer 10.000 Euro
- Zeldzaamheid, je ziet ze vrij veel rijden hier. Volvo heeft hier de reputatie zeer veilig te zijn, net als in de rest van de wereld. Als ik het goed gelezen had ergens heeft Volvo destijds bij de introductie hier in Australie een "beloning" uitgeloofd van $250.000,- voor de achterblijvende als iemand zou overlijden bij een ongeluk terwijl deze in een Volvo reed. De eerste die overleed werd geramd door een trein...
- Wat ik doe. Officieel heet het Senior Process Analyst. Ik werk voor een bedrijf wat magazijn bouwt en inricht en mijn taak is om de klanten te begeleiden in het voortraject vanaf de dag dat we een potentiele klant vinden totdat het opgeleverd wordt en daarna, gerelateerd aan de processen, niet de bouw.

Wij wilden gewoon een betrouwbare auto die ons comfortabel van A naar de Blue Mountains kon brengen en daarnaast garant moet staan voor vele stadskilometers. Nou is onze Volvo meer een kilometervreter, dan kan je ook merken, het ding wil vooruit en niet de hele tijd stilstaan.

Nu is de auto niet helemaal foutvrij. Bij stationair hoor ik al een kloenk/bonk die als ik het goed hoor van de airco komt die dan inslaat dus het is even afwachten wat dat gaat brengen in de toekomst en de wiellagers zijn een beetje versleten van al die slechte wegen hier in Sydney. Voor de rest werkt alles en de auto ziet er uit om door een ringetje te halen.

Voor de foto's:
http://good-times.webshots.com/album/562330911YiFVAr?vhost=good-times

Claudia

Echt een prachtige auto! (op dat hout na :P)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

tackle

dat hout is, net als de rest van de auto, prachtig.

Esveldt

Prachtig dat hout!

Ik hoop dat je airco het wel houdt! Lijkt me toch aardig warm daar onder!

MichielMaas

Mooi avontuur en natuurlijk een mooie Volvo.  :eusa_clap: Een geluk daar aan de onderkant van de grote bol.... de Estate gaat niet zo snel overhangen zoals vele 855en hier wel doen...   Hiiihaaa....   ;D  :eusa_whistle:  :eusa_doh:

aussie-bas

Zou het ook gewoon pingelen kunnen zijn?

De normale ongelode benzine hier heeft een octaangehalte tussen de 91 en 93. Euro 95 bestaat hier niet echt, dan moet je al bijna V-power gaan tanken of iets dergelijks.

thuur

Citaat van: aussie-bas op 12-02-2008 23:50:18
Zou het ook gewoon pingelen kunnen zijn?

De normale ongelode benzine hier heeft een octaangehalte tussen de 91 en 93. Euro 95 bestaat hier niet echt, dan moet je al bijna V-power gaan tanken of iets dergelijks.

Ik denk dat je meer kans maakt in de Technische boards... Maar wat het minimum is wat in je auto kan staat in het boekje. Er zitten pingelsensoren op de motor die indien nodig de boel bijstellen.


Welkom!


Gr ;)

ovlov 058

mooie volvo, echt spic&span.

Alleen dat spiegelbeeld dashboard ::)

Foto's met wat meer omgeving mogen ook ;)

aussie-bas

Ik kan niet veel veranderen aan dat spiegelbeeld dashboard tenzij ik er een schapenvacht overheen leg (vrij normaal hier om je dashboard te beschermen tegen teveel zon) maar dat zie ik niet echt zitten...

Wat betreft de omgeving foto's, nog niet veel tijd voor gehad. Afgelopen zondag zijn we verhuisd naar een eigen appartement en daarna druk bezig geweest met van alles te regelen (telefoon, internet, gas/water/licht, etc.) in plaats van foto's te maken. Daar kwam nog boven op dat mijn vrouw gisteren stil kwam te staan met de Volvo  >:( >:( De accu bleek dood te zijn. Nu komt dat natuurlijk voor maar dat gebeurt altijd op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats. Zo ook gisteren, te ver van huis, nog geen NRMA (Australische ANWB) kaart ontvangen en dan stil komen te staan. 2 uur en veel dollars verder een NRMA autootje met mannetje geregeld die er naar zou komen kijken. Die heeft ter plekke een nieuwe accu ingebouwd, dat zie ik de ANWB nog niet doen. Kost ook wel wat natuurlijk maar ja, ze kon in ieder geval weer naar huis.

Ik zal binnenkort eens proberen om wat foto's in het wild te maken van de auto. In de file of zo  :D