Vaag sturen

Gestart door mjrood, 01-02-2008 23:40:49

Vorige topic - Volgende topic

mjrood

Mederoffelaars,

Ik ben al een tijdje wat minder te spreken over de rechtuitstabiliteit van mijn geliefde (V70R AWD)  ;D
De voor de hand liggende zaken heb ik al vervangen;
-Complete stuurhuis met spoorstangetjes.
-Subframerubbers. (waarom zit er in 1 van die rubbers trouwens een ovale bus en in de andere 3 een ronde?
-Auto uitgelijnd en ook uitgebalanceerd

Draagarmen moeten evt. nog, maar er zit geen voelbare speling op de fuseekogels. Zitten er in de stuurkolom nog vervangbare delen behalve 1 cardankoppelingetje?
De schokbrekers lijken nog goed als je een duw bovenop de rand het spatbord geeft, maar zouden ze toch een oorzaak van een slechte koersvastheid kunnen zijn? :eusa_think:

Greetz,
Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Misha

Citaat van: mjrood op 01-02-2008 23:40:49
Mederoffelaars,

Ik ben al een tijdje wat minder te spreken over de rechtuitstabiliteit van mijn geliefde (V70R AWD)  ;D
De voor de hand liggende zaken heb ik al vervangen;
-Complete stuurhuis met spoorstangetjes.
-Subframerubbers. (waarom zit er in 1 van die rubbers trouwens een ovale bus en in de andere 3 een ronde?
-Auto uitgelijnd en ook uitgebalanceerd

Draagarmen moeten evt. nog, maar er zit geen voelbare speling op de fuseekogels. Zitten er in de stuurkolom nog vervangbare delen behalve 1 cardankoppelingetje?
De schokbrekers lijken nog goed als je een duw bovenop de rand het spatbord geeft, maar zouden ze toch een oorzaak van een slechte koersvastheid kunnen zijn? :eusa_think:

Greetz,
Michiel.

Achterste schokbrekers kunnen dat doen ja, net als draagarmen. Hoewel de vaagheid dan groter moet worden op bijv. een klinkerweg.

De schokbrekers kunnen ze iig gewoon testen op een professionele testbank.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Toch zouden de draagarmen wel eens de boosdoeners kunnen zijn. Voor relatief weinig kosten weet je het zeker.

-D©©©L-

Citaat van: mjrood op 01-02-2008 23:40:49
...
...

Op die manier kan je onmogelijk vaststellen hoe de conditie van de dempers is. Staat wel stoer  ;)
Wat is je bandenmaat en bandenspanning ? Wat heeft de auto gelopen ?

reneetje

Heb dit gedonder ook gehad , maar naar de Bridgestone Potenza's gewisseld te hebben voor Gilaved bandjes en uitlijnen over 4 wielen , was het over.

Je kent de wagen niet weer :eusa_dance:

De Potenza is een band met zeer harde wang en werkt dit soort gedrag wat eerder in de hand.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Enno

kan me niet herinneren dat ik met de potenza een vaag weggedrag had......

zal wel aan mij liggen.

thuur

(Naast de banden) vergeet je het belangrijkste: de draagarmrubbers inderdaad.

Ook kunnen de veerschotelrubbers voor vaag stuurgedrag zorgen.

Een veerpootbrug helpt ook nog iets, voor zover je die nog niet hebt.

Gr ;)

mjrood

Bedankt jongens,

Toch maar nieuwe draagarmen aanschaffen denk ik. De winterbanden die er nu onder zitten Nokian 205/55/16 geven inderdaad een slechter weggedrag dan de 215/45/17 Pirelli's die er 's zomers onder zitten. Met Gislaveds heb ik in het verleden een boel uitbalanceer-ellende gehad. Zo zie je maar weer dat de ervaring van de één heel anders kan zijn dan die van de ander.
Veerpootbrug zit er op.
Als je een duw op de auto geeft kan je toch bij benadering (nadeinen) zien of de schokbrekers nog wat doen?
Heeft iemand van jullie de stuurkolom wel een suit elkaar gehad? Die is toch samendrukbaar in geval van een botsing? Ik heb ooit eens ergens gezien dat hier een service kit voor bestaat, maar wat hier in zit?  Ben benieuwd of er in de stuurkolom nog wat eventuele speling te verhelpen valt, en dan heb ik het niet over de cardannetjes die erin zitten.  :azn:

Gr.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.