Eindelijk van mijn rammel af

Gestart door groen1978, 22-11-2007 23:30:56

Vorige topic - Volgende topic

groen1978

Had al tijden een rammel ergens bij de achterklep in mijn T5 estate dus voelen, tikken, slaan, rammen enz enz  :eusa_wall: maar niks kunnen vinden hele achterklep bekleding vastgeschroef (beetje knullige de originele construktie van Volvo) vrouwtje rijden en ik achterin zitten. Wat blijkt hele achterklep was aan het rammelen ???

Nu was het achterklep slot helemaal gammel, zitten twee geklonken pennen doorheen en hebben in de jaren zoveel spelling gekregen waar de twee delen los zatten van elkaar.

Oplossing, pennen uitgeboord, gaten op geboord twee slotboutejes er doorheen en helemaal nieuw  ;D

En nu eindelijk weer een heerlijke auto zonder rammeltjes :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
gas is alles

cas

ik had dat ook, dat gerammel, en pas een paar weken de volvo in mijn bezit.

ik heb een officieel reparatie setje gekocht, en daarin zitten nieuwe klipjes, en metalen plaatjes die je OVER de oude uitgelubberde gaten vastboort, en ik heb nog even extra wat constructielijm ertussen gesmeerd. maar oei.... wat scheeld dat in gerammel en geluid tijdens het rijden en wanneer je je klep dichtdoet!!

klusje van een half uur.

setje kost 10 euro, maar kan je zelf ook maken.... alleen die klipjes, kan geen kwaad om een keer nieuwe  erop te zetten, want de oude zijn wellicht wat hun flexibiliteit kwijt en breken snel weer af.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850 2.5 20v sportsline

Hé Cas,
Is dat setje specifiek voor de achterklep, zoals Groen1979 beschrijft? Of is het (ook) voor andere punten? En waar is dat setje te koop?

By the way, zijn er rammeltjes die door de bank genomen bij alle 850's voorkomen? Ik heb sinds anderhalve week een 2.5 20v estate en ik hoor er ook wat. Ik ben nog niet gaan speuren - kan wel wat lokaliseren rond het bagagenet, maar de rest 'heb' ik nog niet. Tips? Of toch maar gaan zoeken, voelen en zelf rammelen...

VolvoDeMio

Citaat van: 850 2.5 20v sportsline op 13-02-2008 18:50:50
Hé Cas,
Is dat setje specifiek voor de achterklep, zoals Groen1979 beschrijft? Of is het (ook) voor andere punten? En waar is dat setje te koop?

Volgens mij heeft Groen1979 het over het slot en cas over het het interieurpaneel dat tegen de achterklep aanzit.
Van een officiëel reparatiesetje weet ik niet; ik denk (zeker gezien de prijs) dat cas het over het setje van EstateServices (.nl) heeft.

marcelV70R

Citaat van: VolvoDeMio op 13-02-2008 18:56:57
Citaat van: 850 2.5 20v sportsline op 13-02-2008 18:50:50
Hé Cas,

Volgens mij heeft Groen1979 het over het slot en cas over het het interieurpaneel dat tegen de achterklep aanzit.
Van een officiëel reparatiesetje weet ik niet; ik denk (zeker gezien de prijs) dat cas het over het setje van EstateServices (.nl) heeft.

is een origineel reparatie set van volvo
en ja niet alles is duur als het van volvo komt ;D ;D

Marcel

850 2.5 20v sportsline

En mijn vraag over de 'universele Volvo-rammeltjes'? Bestaat er zoiets als dat?

VolvoDeMio

Citaat van: 850 2.5 20v sportsline op 13-02-2008 20:00:24
En mijn vraag over de 'universele Volvo-rammeltjes'? Bestaat er zoiets als dat?

Volgens mij kan je wat dit forum betreft het beste een onderscheid maken tussen de 850 en de v/s70 (die laatste schijnen er meer last van te hebben).

Ik kan zo geen bekende rammeltjes opnoemen.

thuur

850 2.5 20v sportsline

Thnx thuur. Ga eens zoeken en kijken.

Kanons-T5-kogeltje

heb ook opeens last van rammelende bekleding achterklep.
heb je tips om deze te kunnen demonteren zonder de hele boel kapot te trekken ??
Gr.,
Kanons-T5-kogeltje