C70RS Opvolger gekocht een Amerikaanse gelebanaan (blogCar)

Gestart door MarkoC70T5, 15-02-2008 20:28:37

Vorige topic - Volgende topic

LQDI

En dan een klein pijpje bij de wielkuip naar buiten richting de stoeprand en dan mensen doof maken en het beenhaar verbranden met de screampipe ;D

Turbo-Geek

Vwb de screamerpipe, leuk maar weet waar je aan begint.
Steeds meer gasten worden tegenwoordig van de weg geplukt vanwege herrie die geconstateerd wordt door oom agent, kenteken afgepakt en na keuring bij het RDW krijg je hem weer terug en als bonus een prent van ruim 300 euro.
De tijd dat ze achterlijk waren op gebied van tuning is voorbij, ook de 'Varex' uitlaatdempers met regelbare klep is bij bepaalde dienders bekent en ik kan je vertellen dat ook niet ieder RDW keurstation een screamerpipe goedkeurt, en dat terwijl hij 99% van de tijd dicht zit (luchtdicht !).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

MarkoC70T5

Citaat van: Turbo-Geek op 08-07-2011 14:57:06
Ik zou niet alles met die klemmen doen. Siliconen hier en daar hebben ook een ietwat verende/rekkende werking en een motor beweegt altijd.
Zeker van en naar een IC toe zal je tov de motor beweging hebben en siliconen vangen dat mooi op, in extreme gevallen is een dumphose perfect.
Alles 'star' maken door te lassen en hermetisch aan elkaar te zetten kan weleens voor stress zorgen.
Ik zou bepaalde punten (bijv. 2 punten, IC buizen IN en UIT) met siliconen doen en de rest, met name de koppelingen die je goed ziet, aanpassen met dit mooie spul.

Bovenstaande foto laat ook zien dat alles 1 geheel is, en dus geen losse FMIC die onafhankelijk van de motor los zit. Je ziet hier 1 pakket dat gewoon mee beweegt als de motor 'bokt'. Lucht gaat zo te zien door een Waterkoeler om zo toch enige koeling van de zuurstof te verkrijgen.

Yup dat weet ik zorg ook wel dat er op belangrijk delen nog wel speling is maar dat zal op plekken zijn die je niet gelijk ziet als de kap open gaat.
en de klemmen komen op stukken te zitten waar je vaker de buizen van los haald denk aan de buizen boven je motor langs of die naar je gasklep.
Zodat je die relijk snel los kan halen en zonder al te veel geneuzel weer op de zelfde plek terug kan zetten.
Dus ergens tussen 2 delen zet ik zo'n ding  dan heb je nog een beetje speling.

Wat betreft de screampipe zal ik hem zo maken dat hij ook terug kan naar  de uitlaat.  Want je wordt ook gek van het geluid als je ver gaat rijden.
Mijn maat rijd al jaren met een screamerpipe rond in zijn Supra maar daar moet je ook geen 1000 kilometer mee op vakantie gaan.

Dus moet terug te bouwen zijn.  Screamer is leuks als we naar vallakra gaan of naar alsfeld. Op Zandfoort mag je blij zijn als je moet je normale uitlaat mag blijven rijden.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

MarkoC70T5

Weer een  update van de garage. De tussen muur is er nu helemaal uit en het dak ligt nog op zijn plaats  :eusa_dance:
Vandaag begonnen met de groef in de vloer schoon te maken zodat  het opgevuld kan gaan worden de stenen lagen half in de vloer verzonken.
Wel erg jammer dat de garage vloeren niet percies de zelfde hoogte hebben. 1.5cm verschil  :eusa_wall: Dat wordt een hoop werk omdat mooi te laten aansluiten.

Zojuist ook een advertentie geplaatst of iemand de muren wil komen stuken.

Lekker ruime zo.

Going broke in style. 

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

MarkoC70T5

Citaat van: maruska op 20-07-2011 16:12:52
ruimte voor 2 auto's... :eusa_clap:
Helaas  1 garage komt de auto en in de andere komt een draaibank,freesbank, zetbank en een berg gereedschap dan is die vol.
Maar kan wel de auto er schuin inzetten zodat je er met een motor kraan goedbij kan komen.
Going broke in style. 

MarkoC70T5

Vandaag mijn nieuwe action camera binnen gekregen.
De contour Plus met wat extra accessories

De specs van de Contour Plus
1080p 30FPS
720P 60FPS
170° kijk hoek
draaibare lens zodat je hem onder alle hoeken kan monteren
GPS aan bord
bluetooth om je telefoon als viewfinder te gebruiken
externe microfoon aansluiting
tot 32GB memory cards
Meer specs

Demo video
[video]http://www.youtube.com/watch?v=WsIITnXTB-E[/video]

En hier het overzicht van wat ik er  bij heb gekocht.
Pelican 1150 case
contour  windshield mount
contour rollcage mount
contour  tripot mount

Met deze 3 mounts kan je hem echt overal voor gebruiken.
Er zijn nog een aantal dingen onderweg zoals een goede externe microfoon,onderwater behuizig )tot 60mtr en extra glaasjes voor  de camera mochten ze ooit beschadigen.
Going broke in style. 

peteRRR

Dat zijn bijzonder scherpe beelden voor zo,n kleine camera. :eusa_clap:

And,.....Action. ;D

Veel plezier er mee Marko.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarkoC70T5

Citaat van: peteRRR op 28-07-2011 08:29:24
Dat zijn bijzonder scherpe beelden voor zo,n kleine camera. :eusa_clap:

And,.....Action. ;D

http://i56.tinypic.com/2zg6jdf.jpg

Veel plezier er mee Marko.

Groet.
Thanks  dat was ook een van de belangrijkste redenen om deze camera te gaan kopen.  Hij is niet goedkoop valt in de zelfde klasse als een goede Fullhd van canon of sony
Maar deze durf ik wel buiten de auto  te monteren  :eusa_whistle:
Going broke in style. 

MarkoC70T5

Even een test je gedaan met de camera.  Op sommige punten is het geluid wat slecht maar had de interne microfoon verkeerd ingesteld staan.
Straks met een externe microfoon is dat probleem er helemaal niet meer.
http://www.youtube.com/watch?v=aUE2QNVNZF8
Going broke in style. 

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

daytonawim

UserID6342

Mooie kwaliteit van het filmpje, eerlijk is eerlijk.  Maar vind het echt zonde van het stuur erin.  Maar als jij het mooi vind en fijn vind rijden is het helemaal prima natuurlijk :)

peteRRR

Citaat van: Dirk342 op 02-08-2011 09:18:19
  Maar vind het echt zonde van het stuur erin.  Maar als jij het mooi vind en fijn vind rijden is het helemaal prima natuurlijk :)

Juist Dirk,...het is mooi en het rijdt erg fijn. ;D

@ Marko,..mooi filmpje zeg,..jammer dat je niet naar rechts achter die Scoob aan ging. :D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla