Lege accu, startonderbreker?

Gestart door Frank Selen, 21-02-2008 20:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Frank Selen

Een lege -overigens twee maanden oude- accu gehad. 24 Uur opgeladen. Accu is nu in orde. Echter volgens mij blijft de startonderbreker actief. Alle lampjes op het dashboard branden bij omdraaien van contactsleutel, maar de startmotor doet niks. Vervolgens blijven de alarmlichten een tijdje knipperen en het rode lampje in het kastje op de a-stijl brandt continu. Zekering 6 verwijderd, levert niks op. Reserve- sleutel ook niet. Met zoeken op 't forum vind ik wel andere startproblemen maar geen oplossing waar ik iets mee kan...
Groetjes, Frank

Turbo-Geek

Ik denk meer aan een probleem met het contactslot.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Frank Selen

Oke, maaruh nu in een keer na die lege accu doettie zo vreemd: Alarmlichten die blijven branden en de twee rode lampjes in de unit op de a-stijl die een tijdje blijven branden...
Groetjes, Frank

Turbo-Geek

Dan zal er bij het plaatsen iets gebeurt zijn mbt relais die verantwoordelijk zijn voor het schakelen van de stroom.
  The things you own end up Owning you !

Frank Selen

Toch maar het wegenwacht-abonnement uitgebreid met de woonplaatst-service.
De anwb-medewerker heeft onder het dashboard het relais van de startonderbreker losgehaald en een kabel getrokken vanaf de startmotor. Nu kunnen we tijdelijk starten door deze draad op de + te houden, waarna de motor start. Nu dus nog even naar de dealer om het te herstellen. 
Groetjes, Frank

scania164

Alarm is afgegaan omdat de spanning inzakt!
Heb het al bij 2 volvo's gehad en toen ook weer het zelfde euvel......knip de massa klem en de plus klem eraf ongeveer 10 cm en zet er nieuwe klemmen aan en het is opgelost.
De weerstand is te groot in de gegoten klemmen waardoor de stroom niet aankomt in de accu.
Zou me niet verbazen dat dit bij jou ook zo is.

suc 6
gr chris

Frank Selen

Bedankt voor jullie meedenken.
Ik vermoed dat de startonderbreker actief is geworden omdat de accu leeg was en uit de wagen is geweest om op te laden.
Ik moet ook gaan zoeken naar een lekstroom denk ik.
Groetjes, Frank

scania164

doe nou maar eens wat ik zei!!

Raoul

Startonderbreker al gereset? Accupolen losnemen, en spanningszoeker over de losgenomen draden plaatsen. Hiermee ontlaadt je de startonderbreker volledig.
2 minuten. Je geeft aan dat je ledje niet knippert maar continu brandt. Volgens mij staat hij vast, door bijvoorbeeld van 3 naar 12 volt starthulp. Dit gebeurt vaker.
Even volledig ontladen en dan van 0 naar 12 volt wil wel vaak helpen.

Frank Selen

Ik ben met de 850 een tijdje geleden naar de dealer geweest. Zij hebben de zaak weer in de oorspronkelijke staat hersteld. Nu ben ik dus aan het afwachten of alles goed blijft functioneren.
Groetjes, Frank