reparatie velg

Gestart door bert_jansen, 18-11-2005 13:58:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert_jansen

zonder dat ik de gehele velg wil laten zandstralen, wil ik een blaar repareren. enig idee wat de beste manier is om dat goed te doen? ???
ik heb nu mijn winterbanden erop liggen en kan nu mooi in de schuur eens rustig gaan knooien.
wie geeft raad. :D
GBJ

ed

Als er een blaar op zit is het aluminium gecorrodeerd. Je moet dit dan stralen of uitslijpen, aangezien anders de corrosie weer doorgaat. Het is net als bij staal. Als je over de corrosie heen lakt komt de blaar binnen no-time weer terug.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bert_jansen

dus uitslijpen is ook voldoende?
naderhand met allu. lak eroverheen en gewone lak?\

stel dat ik er 2 mm uitslijp moet dat nog weer opgevuld worden? als je er niets aan doet dan krijg je volgens mij een plek die een diepte verschil heeft.

bert
GBJ

ed

Als je zoveel uitslijpt moet je het inderdaad wel opvullen voor een mooi resultaat.

Zorg wel dat alle corrosie weg is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bert_jansen

en met welk materiaal moet dat opgevuld worden?

kben echt een leek hoor
GBJ

M a r c

Citaat van: bert_jansen op 20-11-2005 12:11:06
en met welk materiaal moet dat opgevuld worden?

kben echt een leek hoor

Polyesterplamuur
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Tijd voor actie of kan dit nog even wachten?




Gr :'(

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

-D©©©L-

#8
Zo diep uitslijpen is echt niet nodig.

Loszittende lak & oxidatie kan je er gewoon afhalen met een scherp mesje, Daarna met een stukje korrel80 schuurpapier opschuren en netjes vlak maken met korrel 400 en afnemen met thinner.
Dan voorbehandelen met een metaal primer en -afhankelijk van de schade- een likje polyesther plamuur en/of een aantal dunne lagen spuit plamuur. Tussen de lagen even licht opschuren met een "versleten" korrel400 papiertje.
Na behandeling netjes spiegelglad maken met een stukje heel fijn schuurpapier (ik gebruik meestal korrel 2000 of 4000 waterproof). Pas al het 100% na je zin is ga je denken aan de aflak. 

Denk er aan dat je super schoon en vet/siliconen vrij moet werken.

)()()sT

Citaat van: thuur op 24-02-2008 22:08:55
Tijd voor actie of kan dit nog even wachten?
Gr :'(

Mijn titans zijn er wel erger aan toe... Wilde dit eigenlijk deze winter doen, maar toen kwamen er andere uitgaven  ;)
Dit zijn je winterschoenen, niet?

Kun je er komende maanden eens rustig de tijd voor nemen :)