Op vier poten lopen

Gestart door mjrood, 13-02-2008 19:43:48

Vorige topic - Volgende topic

mjrood

Gisteren op de snelweg begon mijn roffel van het ene op het andere moment te trillen en te bibberen en had hij nauwelijks vermogen. >:(
Thuisgekomen (ik was er gelukkig bijna) bougie's eruit gedraaid, bleek dat de middelste nat was. De rest was OK. Het leek er dus op dat de middelste cilinder niet meer meedeed.
Maar nu komt het:
Ik heb eerst maar eens een setje nieuwe bougie's gehaald voor de zekerheid. Geen verschil. Toen heb ik de dop weer van de middelste cilinder afgehaald, een bougie erin gestopt, vrouwtje de auto laten starten, aarde gemaakt, en hij vonkte gewoon.
Vervolgens de brandstofrail eraf gehaald, injectors bekeken, de injector van de bewuste cilinder verwisseld met een andere. Boel weer in elkaar, starten, geen verschil  ???  Bougie weer uit de middelste cilinder gedraaid, nat! Hij vonkt dus, en hij krijgt benzine, maar toch loopt hij op vier poten, tenminste dat denk ik. Hij loopt wel gewoon maar de motor schud als een gek. Ik hoor ook wat tikken, maar dat kan komen door het geschud en gesnok. Wie heeft er een suggestie? :eusa_wall:
Kan er een klep op een kiertje blijven staan of is daar geen ruimte voor? Zuigerveren? Hoeveel spanning hoort er op de voeding van de injectors te staan?

Gr. Michiel.
V70 R AWD - Life in the fast lane.

My Volvo's : 340 D, 360 2.0 inj., 245, 940 TD, 850 2.5 10V, V70 R AWD.

Jeroentjuh

Ff compressie meten....

mjrood

Ja, heb inderdaad een afspraak gemaakt.
Heb jij ervaring met dit probleem?  280 dkm gereden.
Als motorschade mijn dank is voor altijd netjes warm laten worden voor ik echt gas geef, altijd turbo laten afkoelen voor ik hem uitzet, keurig olie en filter op tijd vervangen, enz enz enz dan word het toch lastig volhouden dat  mijn roffel zo'n fantastische auto is. Er gaat zowat geen maand voorbij zonder dat er wat stuk gaat  :eusa_doh:

Thys

Je verhaal klinkt erg bekend, heb het vorig jaar bij de hand gehad, toen waren er 2 kleppen verbrand/beschadigd, ongeveer een maand nadat ik de auto (particulier) had gekocht. Heeft me een kleine 1000 euro teruggezet... Sindsdien doet hij het wel weer probleemloos, maar het was wel erg zuur. Succes, ik hoop voor je dat het meevalt!

Schnappi

misschien te vaakt de toerenbegrenzer gebruikt  ??? en of met te weinig olie of koelwater gereden?

Groeten

mjrood

Vandaag compressie gemeten. En ja hoor, de middelste cilinder gaf helemaal niks meer.   :P  Inderdaad beschadigde kleppen dus. Baal als een stekker natuurlijk, maargoed hij is tien jaar oud en heeft 280 dkm gereden dus vooruit dan maar. Dealer had een beetje een vaag verhaal over dat de injectors misschien te weinig brandstof geven waardoor hij te schraal loopt en de temperatuur in de cilinder hoger oploopt dan normaal. Ik weet niet of hij me een setje injectors in de maag wil splitsen of dat er werkelijk wat van waar is. Ben bang dat ik ze voor de zekerheid toch maar ga vervangen als de auto terug is (injectors haal ik bij een Bosch center)
Nee ik heb nooit met te weinig olie of koelwater gereden en de toerenbegrenzer heb ik nog nooit aangetikt. Ik trek hem nooit in het rood en ZEKER NIET als de olie (dus niet het koelwater) nog niet op temperatuur is.

Misha

Heb jij de hydrostoters of de vaste stoters ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mjrood

Weet ik niet. Ik denk hydraulische.
B5234T4    1998.

thuur

Dat van die injectors kan goed kloppen hoor. Laat ze eerst testen en reinigen bij een Bosch service center, meestal zijn ze nog wel te redden.

Gr ;)

mjrood