computerproblemen c70

Gestart door twangerd, 12-05-2013 08:36:36

Vorige topic - Volgende topic

twangerd

heb onlangs mijn 850 na 8 jaar trouwe dienst, ingeruild voor een C70 T5 van 1999.
top auto, maar heb ondertussen nogal wat problemen gehad met de computer/ controle lampjes.
regelmatig gaan lampjes gerelateerd met de ABS branden, met daarbij ook het motermanagement en winterstand versnellings bak.
na uitlezen bleek de ABS sensor kapot. deze vervangen, m,aar na een dag staat het hele circus weer te branden.
is er iemand die hier ervaring mee heeft ?

groeten eric

FrankvdAa

Misschien eens beginnen met je ABS controller te laten solderen?! Bij Thuur bijvoorbeeld...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Jaco S

Van de ABS kan ook een breuk in de kabel zijn, was bij mij het geval. Maar het beste is om te beginnen met de ABS controller naar Thuur te gaan.

twangerd

wat wordt er bedoeld met de abs contoller solderen ???

heeft dit ook effect op de winterstand van de automatische bak, en het motormanagement lampje  ?

gr Eric

twangerd

nog een bijkomend probleem, af en toe valt de snelgheidsmeter uit.
hierbij vallen ook de km teller en de boordcomputer uit :(
iemand enig idee ??

gr Eric

Blackfox

Uitvallen snelheidsmeter kan zeker te maken hebben met de ABS controller.
Zou dus beginnen met het solderen van de ABS controller (thuur) ;D

FrankvdAa

Solderen van de ABS unit heeft te maken met slechte soldeerverbindingen in de unit zelf. Hierdoor krijg je vreemde storingen op je sensoren. Door de verbindingen opnieuw te solderen ben je daar vanaf.

Aangezien het snelheidssignaal afkomstig is van je ABS unit, zou dit ook je problemen met je snelheidsmeter kunnen verklaren.

Of het ook de overige problemen oplost is even de vraag, maar het is een bekende kwaal en lijkt me handig om e.e.a. uit te kunnen sluiten.
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
--

twangerd

wie is Thuur, en waar kan ik die vinden ?
is dit een dure reparatie /

gr Eric

FrankvdAa

Citaat van: twangerd op 12-05-2013 21:13:12
wie is Thuur, en waar kan ik die vinden ?
is dit een dure reparatie /

gr Eric

Thuur... stuur hem even een PB (prive bericht), hij kan je ook vertellen wat het gaat kosten.
--

twangerd

allemaal bedankt voor de reacties.
ga er mee aan de slag.

gr Eric