lpg/ benzine probleem?

Gestart door edbo, 26-11-2009 11:24:59

Vorige topic - Volgende topic

edbo

Hallo allemaal.

Sinds enige tijd heb ik een probleempje met mn roffel.
Bij de koudstart gaat alles prima echter heb ik dezelfde dag al gereden komen er wat probleempjes.
Als ik de auto start  loopt hij dan soms op benzine onregelmatig springt hij op gas is het goed soms start op benzine goed springt hij op gas en loopt op gas dan onregelmatig en verliest vermogen.
Dit gebeurt soms elke dag maar vaak is het ook dagen weer weg.
Toen ik vanmorgen de auto op contact zette begon er een relais te klapperen na 5 sec was dit weg auto startte normaal en schakelde ook prima over op gas dit is nog niet eerder gebeurt en het is nu 2maal gebeurd dat tijdens het gas loslaten op de snelweg en daarna weer gasgeven hij even niet goed wou oppakken.( systeem is vialle g3.)
Heeft iemand misschien suggestie's waar ik dit moet zoeken kan de lambda hier voor zorgen?
Graag reactie zou het graag met jullie hulp op willen lossen.

Groetjes edbo

-D©©©L-

Begin met het oplossen van de storing op benzine. Als dat goed werkt kan je naar de LPG installatie gaan kijken.
Je vermeld niet het type auto, type motor, type gasinstallatie en het bouwjaar. Da's wel handig om te weten.

edbo

Bedankt voor je reactie.
Inderdaad wel slim dit te vermelden het betreft een v70 2.5 10v van bouwjaar 98 gasinstall. vialle g3.
Ik vind het toch wel lastig gezien mijn vrouw de volvo het meest bestuurd en de auto bijna altijd weg is en als ik dan kijk hij weer goed op benzine loopt.
Ik dacht laatst het probleem te hebben opgelost na vervangen bougiekabels (uggh 165 euro)1 sloeg toen door maar helaas het fenomeen meldt zich regelmatig weer.

elmarconi

Citaat van: edbo op 26-11-2009 11:24:59
Toen ik vanmorgen de auto op contact zette begon er een relais te klapperen na 5 sec was dit weg

103 ?
--
Autogas Inside . . .

edbo

ik zal relais 103 morgen even checken heb de auto dan thuis.
maar kan dit dan ook de rest van de symptomen veroorzaken?

elmarconi

103 hangt je benzinepomp achter, maar ook je LPG aansturing (als het goed is)...
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2009 11:32:44
Je vermeld niet het type auto, type motor, type gasinstallatie en het bouwjaar. Da's wel handig om te weten.

Citaat van: edbo op 26-11-2009 13:17:35
Inderdaad wel slim dit te vermelden het betreft een v70 2.5 10v van bouwjaar 98 gasinstall. vialle g3.

Vialle is een merk, nu nog even het type vermelden...

edbo

Het klapperen heeft 103 verraden had het stotterprobleem al een tijdje alleen was zo sporadisch dat als ik tijd had en de auto beschikbaar was het probleem er niet was.
gelukkig hij loopt weer super iedereen bedankt voor de input met name elmarconi!

elmarconi

Bedankt voor de terugkoppeling!
Ach, ik herhaal alleen kennis welke ik van van anderen heb opgedaan...

--
Autogas Inside . . .