scheurtje uitgang koelvloeistofreservoir + haperende motor

Gestart door arjen, 17-02-2008 12:39:45

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Berichtte gisteren over een haperende motor op LPG, dat thermostaat al vervangen is etc.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=23392.15

Vandaag even een proefirtje gemaakt. Pas aan het einde bij het inparkeren, ging hij behoorlijk haperen, op benzine opnieuw niets. Toen motorkap open en daar zag ik koelvloeistof ontsnappen bij het uitgangetje, bij het begin van het slangetje dat naar de thermostaat loopt zat een klein scheurtje. Dat heb ik nu even afgetaped, maarhet haperen wordt op het eerste gezicht niet of hooguit iets minder.
Kan het met elkaar te maken hebben?
En wat kost een koelvloeistofreservoir?
Dank vast...

pwassink

Citaat van: arjen op 17-02-2008 12:39:45
Berichtte gisteren over een haperende motor op LPG, dat thermostaat al vervangen is etc.

Vandaag even een proefirtje gemaakt. Pas aan het einde bij het inparkeren, ging hij behoorlijk haperen, op benzine opnieuw niets. Toen motorkap open en daar zag ik koelvloeistof ontsnappen bij het uitgangetje, bij het begin van het slangetje dat naar de thermostaat loopt zat een klein scheurtje. Dat heb ik nu even afgetaped, maarhet haperen wordt op het eerste gezicht niet of hooguit iets minder.
Kan het met elkaar te maken hebben?
En wat kost een koelvloeistofreservoir?
Dank vast...

reservoir rond de 25 euro OEM..  meende ik ..
dealerprijs zal daar iets boven liggen ,  kijk dop enzo ook even goed na of vervang hem ook
die willen ooknog wel eens stukgaag is gebleken. 

Of dit direct of indirect je pruttelen verhelpt ? kweenie .. geen druk = andere (lagere) watertemperatuur

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂