Aankoopadvies gevraagd

Gestart door Robby72, 11-02-2008 13:08:29

Vorige topic - Volgende topic

Robby72

Ik ben het voorbije week-end gaan kijken naar onderstaande wagen:

http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/7642931/Volvo_850_TDI_77300_km.html

de wagen heeft half leder verwarmd, aut airco. Boekjes ingevuld natuurlijk.

Wat is deze wagen met zo'n km stand nog ongeveer waard?

ps.: kent iemand deze wagen toevallig?

mehn

Dat zijn wel érg weinig kilometers  :eusa_think:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Gunnar

Moet wel van een ouder iemand geweest zijn, ziet er nog heel netjes uit.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ludo

Citaat van: Robby72 op 11-02-2008 13:08:29Boekjes ingevuld natuurlijk.

vraag eens informatie bij de dealer waar hij in onderhoud is/was...

wplas1

KM stand had je natuurlijk al uit de boekjes kunnen halen om enigzins zekerheid te hebben. Hij begint met de biedingen trouwens al aardig aan de prijs te raken (als hij er al niet overheen is).
Zou idd de dealer even bellen.

bassie81

Lage km stand kan heel goed zijn met Belgische auto's. Daar rijdt zo'n beetje iedereen op diesel als ie meer dan tien km per maand rijdt...

alhoewel 700 km per jaar echt heel laag is. In belgie kan dat wel kloppen, beetje navraag doen zou ik zeggen

FGG

Citaat van: bassie81 op 12-02-2008 13:27:23
Lage km stand kan heel goed zijn met Belgische auto's. Daar rijdt zo'n beetje iedereen op diesel als ie meer dan tien km per maand rijdt...

alhoewel 700 km per jaar echt heel laag is. In belgie kan dat wel kloppen, beetje navraag doen zou ik zeggen

7700 ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

TTT242

Zal waarschijnlijk wel een goede auto zijn op het eeerste zicht, maar ik denk dat je beter eens contact kan opnemen met de aanbieder en eens tot daar gaat, de auto eens grondig bekijken en rijden en 'm dan een bod doet. Ik denk dat dit beter is dan zomaar weer opeens bijna 1000 Euro op kapaza erbij te doen bij het bieden. Als ik nu verkoper was, dan liet ik m'n broer nog even bijbieden.....maar ja wie ben ik he ::)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Simplicity

Ben net even wezen kijken bij deze auto. De kmstand klopt en het is verder een uitstekende auto. Alleen het rempedaal zakt wel erg diep weg, ik denk dat het tijd is voor een remvloeistof wissel en nieuwe blokken. Interieur is helemaal strak (en dan bedoel écht strak) en ook het exterieur is top. Voorbanden zijn "nieuw" achter banden hebben ook nog voldoende profiel, de velgen hebben geen schade. De daklijsten zijn ook ok net als het overige plastic.
Geen gekke dingen aan ophanging of dergelijke
De motor loopt en trekt goed en laat zelfs geen wolkje achter. Uiteraard nergens olie of andere gekke dingen.
Airco werkt goed en is een 2tal jaar geleden afgevuld, aanjager werkt goed,....

Er zit een klassiek verhaal achter: vader op pensioen en van plan samen met de vrouw km'ers te gaan maken maar na 2 jaar ziek en nog een jaar later overleden en vrouwlief kon niet echt rijden en was een beetje emotioneel gebonden aan de auto. Uiteindelijk hebben de kinderen haar kunnen ompraten aangezien wegenbelasting ed weggegooid geld is met zo weinig km.

Nu het negatieve: DE PRIJS
ze hopen er een 7500 pleuries voor te krijgen  :o :o :o
heb je ook een leuke R voor...
Heb hem wel verteld dat ondanks deze km-stand die prijs echt niet haalbaar is (tenzij er een gek op deze aardkloot rondloopt) een eerlijke maar nog pittige prijs zou 4500-5000 pleuries zijn

Conclusie: een hele goede auto voor een dikke prijs

Ludo

Citaat van: Simplicity op 12-02-2008 21:29:53
ze hopen er een 7500 pleuries voor te krijgen  :o :o :o
heb je ook een leuke R voor...
Heb hem wel verteld dat ondanks deze km-stand die prijs echt niet haalbaar is (tenzij er een gek op deze aardkloot rondloopt) een eerlijke maar nog pittige prijs zou 4500-5000 pleuries zijn

let maar op, straks istie weg, voor méér dan 5000.  ;)

Robby72

Heb zonet nog contact gehad met de verkoper en hij vond 5400 euro te weinig. Iemand van bij hem in de famillie gaat nu met de wagen gaan rijden.

Spijtig, na bijna 6 maanden vruchtenloos zoeken dacht ik eindelijk mijn eenhoorn gevonden te hebben, maar neeen hoor!

Pas maar op straks ga ik nog een nieuwe citroen C2 kopen uit pure frustratie :eusa_wall: