850 afslanken

Gestart door mitchelli, 22-02-2008 18:14:39

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Gewicht is alles. Doe maar eens acceleratie -en remtesten met en zonder passagier. Dat scheelt al een hoop. Als je in een 850 van 1250 kilo rijdt is het net een andere auto.

Op de Nürburgring merk ik makkelijk 10-15 seconden per ronde verschil tussen alleen rijden of met passagier 75-90 kilo.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

In acceleratie is het verschil niet eens zo heel groot, alhoewel zeker aanwezig. Maar in de bochten ga je het duidelijk merken.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 22-02-2008 18:26:06
CiteerVoorstoelen kun je al minstens 30 kilo op pakken: origineel 35 p. st., mooie, verstelbare én betaalbare stoelen: 17 kg per stuk.

waar kan ik die het beste halen??

Marc heeft wat stoeltjes staan. Maar de Autosportcompany heeft een grote verzameling. En Sandtler in Keulen (Duitsland) heeft heeeel veel voor leuke prijzen.
De Tussenpaus

Vulk

Laserblue

Citaat van: JCviggen op 23-02-2008 12:50:07
Gewicht is alles. Doe maar eens acceleratie -en remtesten met en zonder passagier. Dat scheelt al een hoop. Als je in een 850 van 1250 kilo rijdt is het net een andere auto.

Op de Nürburgring merk ik makkelijk 10-15 seconden per ronde verschil tussen alleen rijden of met passagier 75-90 kilo.

10 tot 15 sec joh? :o vandaar dat ik altijd te laat kom  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Barry_C70

drove without a spare tire or anything in the trunk of the car once and the difference was very noticeable! Proceeded to remove the rear bucket seats and it was again even more noticeable. Weight kills performance no matter how you look at it!

mitchelli

precies.Ik merk idd ook het verschil met medepassagier en zonder..Ik denk dat ik lichtere kuipstoelen ga nemen en de achterbank eruit gooi.Vloerbedekking en deurpanelen laat ik voorlopig zitten.Mn auto weegt standaard 1360 kilo.Ik denk dat daar dus wel 1300 van te maken is.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

michiel

Scheelt ook een stuk als je er zelf niet in gaat zitten. Want wat wegen een paar servomotoren nou helemaal?  ;D
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Emiel

Citaat van: michiel op 23-02-2008 16:51:45
Scheelt ook een stuk als je er zelf niet in gaat zitten. Want wat wegen een paar servomotoren nou helemaal?  ;D

Niet veel.... :eusa_think:

Eugene

Citaat van: mitchelli op 23-02-2008 16:35:50
Mn auto weegt standaard 1360 kilo.

Ja, op kenteken.... Zet em maar eens op een weegbrug.

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitchelli

ja die 1360 kilo is natuurlijk "massa ledig voertuig" .Maar met alle vloeistoffen en 30 liter benzine kom ik echt niet op 1600 kilo hoor. Meer dan 50 kilo zal het niet zijn denk ik ....Maar zal hem weleens op de weegbrug zetten.

JCviggen

Je zal verbaasd zijn  ;D
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mitchelli

fearless

Hmmm ik rij ook met lichtere kuipen, maar merk geen verschil. Of zou dat komen door het extra gewicht van de subwoofers ??  :eusa_think:   ;D