Klein defect met grote gevolgen

Gestart door Snellebaksteen, 25-02-2008 00:07:01

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Citaat van: jberg op 26-02-2008 00:40:00
gekke opmerking, heb je er al een plas olie in gegooit en gekeken of ie niet gewoon weer loopt?

ik had toevallig twee keer een collega die aan kwam rijden bij mijn werk al ratelend, ikke vragen of er wel is oliepeil gecheckt werd, nee dus, beide collegae de peilstok volledig droog, bij alletwee ging er meer als 2 liter olie in, en ze rijden allebei alweer een beste tijd zonder problemen

Das een goeie. Ik zal het in ieder geval even gaan proberen, al heb ik er weinig hoop op.

Ik heb nog een jerrycan Lidl olie staan die ik niet meer gebruik, die kan ik daar mooi aan opofferen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

MarcoV

Goed balen zeg, wat 1 kapot lampje al niet kan doen!
Ik zou voor een V70 gaan, ga je alvast 1800 punten  er op vooruit ;D
Wat je ook gaat doen succes er mee en hopelijk roffel je weer snel.

MArcoV ;)

)()()sT

Stevig balen inderdaad...
Wat moet je doen... Daar kan ik je niet in adviseren. Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment weer eens vooruitgang wilt qua auto; gat je huidige stuk dan is de stap makkelijker te zetten.

Misschien wordt de V70 dan ineens wel vertroeteld door je  ;D

Succes met alles verder...

bassie81

Citaat van: cas op 26-02-2008 00:15:38

als je iets vind in omg den haag, dan wil ik wel even voor je gaan voorchecken ;-)

mee eens ;D

GeertG

Jee, lees het verhaal nu net pas..... :-\
Stevig balen dat je zowat overkomt heer baksteen.
Inderdaad het schrikbeeld veel velen hoor ik zo en ook hier zal iemand zsm even het lampje controleren en eindelijk eens gaan plannen om al die lampjes te gaan vervangen !

Tsja, en hoe nu verder? Je hebt wel wat interessante opties. Ook ik ben best tevreden over de uitvoering met het mooiste geluid en die verdamper. En ook ik weet waar het nog schort aan de mijne en de plekjes hier en daar neem ik ook al op de koop toe. Alleen heb ik het voordeel dat die van mij aanmerkelijk minder heeft gelopen (ietsjes meer dan 213k) maar toch is iets anders ook wel weer leuk, vooral wanneer het financieel haalbaar is. Ook zo'n auto zal zijn dingetjes hebben en krijgen maar met minder km's gaat ie wellicht weer langer mee dan je huidige. Tis maar een overweging......

En uit de overwegingen van iedereen blijkt maar weer hoe rijk we hier allemaal zijn !
Dubben over een (dure) reparatie of zelfs aanschaf van een andere.......er zijn mensen die andere zorgen hebben  :eusa_boohoo:

Succes met het nemen van een beslissing !

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Snellebaksteen

Citaat van: GeertG op 26-02-2008 09:25:14

En uit de overwegingen van iedereen blijkt maar weer hoe rijk we hier allemaal zijn !
Dubben over een (dure) reparatie of zelfs aanschaf van een andere.......er zijn mensen die andere zorgen hebben  :eusa_boohoo:

Daar heb je volledig gelijk in. Tis zelfs zo erg dat ik er over denk om een V70 aan te schaffen en de 850 rustig te repareren en dan pas te verkopen.. Dan heb ik dus een tijdje 2 roffels! :eusa_dance:

GeertG

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 09:30:36
Citaat van: GeertG op 26-02-2008 09:25:14

Daar heb je volledig gelijk in. Tis zelfs zo erg dat ik er over denk om een V70 aan te schaffen en de 850 rustig te repareren en dan pas te verkopen.. Dan heb ik dus een tijdje 2 roffels! :eusa_dance:

Maar dat is helemaal niet erg  ;D
Gewoon doen !  :eusa_clap:

(krijg je wel nog genoeg terug na reparatie voor je huidige ? :eusa_think:   Ik zag laatst de prijzen voor soortgelijke als de onze en de tranen sprongen me zowat in de ogen.......... :'()
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Freakybaby

Zwaar K*T man... Ben benieuwd naar het verloop...

Als je de 850 gaat repareren dan leer je wel hoe het blok in elkaar zit. Al een V70 gevonden of wat gehoord van je garage?

Groeten Freek
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Snellebaksteen

M'n garage heeft volgende week woensdag pas tijd om te kijken. Dat vindt ik niet zo erg, dan heb ik lekker rustig de tijd om na te denken over wat te doen en wat aan te schaffen of te repareren. En zoals gezegd, ik heb hem niet erg hard nodig op dit moment.

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 09:30:36
Tis zelfs zo erg dat ik er over denk om een V70 aan te schaffen en de 850 rustig te repareren en dan pas te verkopen..

Eerst wat Lidl olie erop. Misschien zijn het de stoters wel die droog staan...
Reparatie en daarna verkopen zal gezien je "rattige bak" amper rendabel zijn, laat staan bevredigend.
Als je met opgeheven hoofd en borst vooruit wilt rondrijden repareer je 'm en lacht daarna iedereen uit.
--
Autogas Inside . . .

KMvrtr

Màn, wat een pech.
Ik ga direct met controlelampjes controleren...

Veel sterkte ermee in ieder geval.
Als ik het zo lees is voorlal het een kwestie van hoeveel moeite en tijd je er in wilt steken.
Er is geen optie die er duidelijk uit springt als de slimste oplossing.

Zo beschouwd kun je eigenlijk geen verkeerde keuze maken. En da's dan wel weer leuk.
Hoe dan ook, veel succes ermee. Wat een pech. Pffff

bassie81

Is misschien off topic maar als je op zoek bent naar een motor: (zit wel nog een wagen omheen ;D

http://link.marktplaats.nl/151187718

Snellebaksteen

Het besluit is genomen:

De roffel krijgt een nieuw hart! :eusa_dance:

Ik heb een blok met slechts 180 op de teller weten te scoren. Met garantie. Mijn dorpsgarage heeft aangeboden het in te bouwen voor 700 a 800 euro afhankelijk van wat hij nog verder tegenkomt. Alles bij elkaar rijdt de ouwe, vieze,  trouwe kliko weer voor minder dan 1500. En dan kan hij er weer vele tonnen tegen.

Ondertussen houden we onze ogen open en proberen we net die ene V70 te vinden die voldoet aan al onze eisen voor een niet al te gekke prijs. Zo hoeven we niks te overhaasten en hebben we langer de tijd om te vinden wat we zoeken.

Jullie zijn dus nog lang niet van me af  :evil: :evil:

Taranis

Ik neem aan dat ie bij inbouw direct beide krukaskeerringen, distributie en de carterventilatie meeneemt? Nu kun je er toch zo bij...

In ieder geval mooi dat het zo snel voor elkaar is dan! Netjes! :D

Misha

Citaat van: Snellebaksteen op 26-02-2008 21:39:45
Het besluit is genomen:

De roffel krijgt een nieuw hart! :eusa_dance:

Ik heb een blok met slechts 180 op de teller weten te scoren. Met garantie. Mijn dorpsgarage heeft aangeboden het in te bouwen voor 700 a 800 euro afhankelijk van wat hij nog verder tegenkomt. Alles bij elkaar rijdt de ouwe, vieze,  trouwe kliko weer voor minder dan 1500. En dan kan hij er weer vele tonnen tegen.

Ondertussen houden we onze ogen open en proberen we net die ene V70 te vinden die voldoet aan al onze eisen voor een niet al te gekke prijs. Zo hoeven we niks te overhaasten en hebben we langer de tijd om te vinden wat we zoeken.

Jullie zijn dus nog lang niet van me af  :evil: :evil:
Gelukkig maar...

Voor je met de motor begint: wel eerst het lampje in je dash vervangen dan he ? :evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het