veerschotels

Gestart door Serge, 29-07-2003 20:43:22

Vorige topic - Volgende topic

Serge

Hoi 850-ers

Algemeen wordt aangeraden de veerschotels tegelijk met schokbrekers vooraan te vervangen.  Aan de telefoon vertelde een Volvo persoon me dat die schotels uit 2 delen bestaan: een rubber zitting en de metalen schelp waar het rubber in moet.

De metalen schelp is vrij duur vind ik (ca. 110 euro/stuk).  

Mijn vraag: is het doorgaans wel nodig dit metalen onderdeel te vervangen of volstaat het enkel het rubber te vernieuwen?  Vind het altijd zonde goede delen weg te gooien (en van de centen ook natuurlijk ;D )
Heb al een keertje de achterste silent blocks vervangen hoewel die er nog perfect uitzagen bij een vorige schokbreker wissel.

Wat raden jullie aan?  Ik rijd met een Volvo 850 GLT van 1992 met 238dkm.

Groeten, :D
Serge  
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Marc 0101.001

In die metalen schelp zitten wel de stuurlagers! Als deze naaldlagers versleten zijn moet je die gewoon vernieuwen. Het feit dat er lagers inzitten verklaard de prijs.

Serge

Citaat van: Yellow Banana II op 29-07-2003 21:03:42
In die metalen schelp zitten wel de stuurlagers! Als deze naaldlagers versleten zijn moet je die gewoon vernieuwen. Het feit dat er lagers inzitten verklaard de prijs.

Ok, bedankt! Of ze versleten zijn weet ik (nog) niet, maar ik hou er beslist rekening mee en vervang ze wss tesamen met de rest.

Groet, Serge
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Zippo

Citaat van: Serge op 30-07-2003 23:21:53
Citaat van: Yellow Banana II op 29-07-2003 21:03:42

Ok, bedankt! Of ze versleten zijn weet ik (nog) niet, maar ik hou er beslist rekening mee en vervang ze wss tesamen met de rest.

Groet, Serge

Ik heb ze nog nooit kapot gezien!!!(gehoord)
Maar zeg nooit, nooit. ;)

Zippo