motorblok vervangen bij 210000

Gestart door Maurice68, 14-03-2008 22:37:03

Vorige topic - Volgende topic

Maurice68

Deze week en ski-vacance naar Austria vanuit Mtricht, zondagmorgenvroeg vertrokken om 330u en in vlotte vaart naar Austria. Tot opeens witte rook bij Kempten achter en voor te zien was.....oooeeepss.
Om lang verhaal kort te maken.  Auto af moeten laten slepen naar Maastricht en met Mercedes A-klasse wel nog ff wezen skieen.

Volvo Dealer in Maastricht keek auto na en blok bleek te beschadigd te zijn en niet alleen de koppakking die kapot was dus.  Heb een 850 italiaanse T5 2.0 .
Dealer gaf aan dat koppakking kapot was, olie dichting/pakking lekte meer dan 25%, distributie riemen vervangen.

Zijn oplossing ofwel motor revisie noodzakelijk danwel vervangende blok erin gooien. Kosten +/ EUR 6000-7000.  slik slik slik,  >:(  >:( . Auto in 2005 voor eur 6000 gekocht. Altijd gedacht dat de Volvo blokken niet  kapot te krijgen zijn...

Maar wat te doen? Klopt dit verhaal of zijn er goedkopere manieren om een andere blok erin te laten zetten??

-D©©©L-

Snellebaksteen

Heb net een blok laten vervangen voor 1150. Is wel geen turbo maar dat is randapparatuur toch?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

thuur

Ga voor een second opinion. Ze staan er om bekend een aversie te hebben tegen Volvo's die niet nieuw zijn of in de lease zitten...

Dat kan echt wel goedkoper. Koppakkingen gaan echt niet snel kapot van onze blokken, maar water en olie hebben ze wel nodig ja. Wat is er precies gebeurd dan?

Gr ;)

Maurice68

Koelvloeistof tank was helemaal leeg, motor olie slurry/drap, witte rook kwam uit knalpijp en motorblok. Dus geloof dealer wel dat koppakking kapot is. Maar moet dan echt een complete nieuwe blok nodig?

waar heb jij de nieuwe blok voor 1150 euro gekocht dan?

thuur

Er zijn meer plekken waar olie en water bij elkaar komen, maar goed.

Vwb een ruilblok is het een kwestie van rondbellen met demontagebedrijven.

Gr ;)

Scooby Doo

6000 Euro?!  :o :o :o

Is dat ding met goud belegd of zo??
Puppy Power!!!

Snellebaksteen

Bel eens het rijtje af:

Rima
Elferink
Nordicar (komt de mijne vandaan a 650. inbouw was slechts 500)
Boy Geenacker
en die jongens in Veldhoven (hoe heten ze nou)

Gewoon ook vragen of ze zelf nog andere adresjes weten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Marans in veldhoven.

Brusmotors

Misschien estate services ???

t5karel

Ik heb ergens een 850R blok zien staan voor 950 euro,ik ga ff denken waar dat was :eusa_think:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

gerardgrobben

Citaat van: t5karel op 14-03-2008 23:31:01
Ik heb ergens een 850R blok zien staan voor 950 euro,ik ga ff denken waar dat was :eusa_think:.

volgens mij is een koppakking een kwestie van een paar 100 neuri, en rijden maar weer...
De rest van t blok zou in principe geen last moeten hebben...
tuba or not tuba, that's the question

Gunnar

paar honderd euro is als je het zelf doet.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

)()()sT

Citaat van: Maurice68 op 14-03-2008 22:53:52
Koelvloeistof tank was helemaal leeg, motor olie slurry/drap, witte rook kwam uit knalpijp en motorblok. Dus geloof dealer wel dat koppakking kapot is. Maar moet dan echt een complete nieuwe blok nodig?

waar heb jij de nieuwe blok voor 1150 euro gekocht dan?

Koppakking wisselen kan altijd, in het ergste geval een andere kop als ie krom getrokken is.
Ik zou de kop er eens af laten halen (zie pb) en dan kun je eens zien wat de staat van het ondrblok is.

Succes!