roffel wil niet starten bobine stuk??

Gestart door johan283, 17-02-2008 12:54:50

Vorige topic - Volgende topic

johan283

Beste Mede roffelaars,

afgelopen vrijdag wilde ik wat gaan roffelen, helaas wil mijn roffel niet starten. Ondertussen het volgende getest:
1) Relais 103, overbrugt. Hoorde na overbrugging het flink zoemen, dus ga er vanuit dat het met de brandstof injectie goed zit.
2) Met een bougie gekeken of ik een vonk had, geen vonk te zien.

Ik vermoed dus dat mijn bobine stuk is. Op de primaire spoel met ik enkele mega ohms op de secundaire spoel meet ik circa 7,6 k Ohm.

Wie weet wat de waarde van de primaire spoel moet zijn?
Wat kost een bosch bobine ongeveer?

Racingbrick

Het origineel van Bosch is heel duur, en slecht ook nog.
Ik zou een MSD blaster monteren.. kost veel minder en is prima.
Als tip, probeer de bobine even te wisselen met een ander forumlid in de buurt, dan weet je het zeker...

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 18-02-2008 11:12:12
Het origineel van Bosch is heel duur, en slecht ook nog.
Ik zou een MSD blaster monteren.. kost veel minder en is prima.

dat klopt beide niet.
als je een MSD koopt, heb je maar de helft.
er zit nl geen voorschakelweerstandje bij, dat is net zo belangrijk als de bobine zelf.

johan283

ja inclusief voorschakel weerstand heb je ook het dubbele  van de prijs...... van een MSD

johan283

hahahah hij doethet weer. Ik kwam er niet uit, na een deskundige te hebben laten kijken blijkt een draad van de kabelboom door geschuurd te zijn  ??? Na dat kan na inmiddels 13 jaar en 355dkm roffelen  ;D

martinint

dit klinkt heel bekend,
Bij mij was hetzelfde aan de hand, aleen heeft de dealer eerst de bougie's verdeelkap, kabels rotor en vliegwielsensor vervangen.
Toen naar een echte electroman, nieuw draadje trekken en RRRRoffel.

Gr Martin

thuur

Citaat van: johan283 op 20-02-2008 18:45:59
hahahah hij doethet weer. Ik kwam er niet uit, na een deskundige te hebben laten kijken blijkt een draad van de kabelboom door geschuurd te zijn  ??? Na dat kan na inmiddels 13 jaar en 355dkm roffelen  ;D

Welke draad was het? Heb je misschien een foto?

Mooi dat het opgelost is!

Gr :D

johan283

Nee nog geen foto, Het is waarschijnlijk de draad van de aansturing van de bobine.   ???

Maar ik weet het nu niet precies, de auto is door mijn monteur/garage weggesleept.  en in de werkplaats gerepareerd

Maar omdat ik het vermoeden heb dat er waarschijnlijk nog meer draden op "knappen" staan wil ik toch zodra het weer wat warmer wordt  ;) de hele kabelboom controleren op slijtage van de isolatie

johan283

Citaat van: martinint op 20-02-2008 21:48:50
dit klinkt heel bekend,
Bij mij was hetzelfde aan de hand, aleen heeft de dealer eerst de bougie's verdeelkap, kabels rotor en vliegwielsensor vervangen.
Toen naar een echte electroman, nieuw draadje trekken en RRRRoffel.

Gr Martin

Martin, weet je ook nog welke verbinding er is gemaakt?

johan283

Bij was de voeding draad naar de ECU stuk dat is de dunne kabel vanaf de accu naar de ECU