IPD Stabilisatorkit

Gestart door michiel, 27-02-2008 18:22:08

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Tuurlijk zit die erop, maar wil alleen maar aangeven dat het voor alle volvo's een leuke upgrade is.

Enige wat ik niet fijn vond icm "standaard" onderstel is aanremmen voor een bocht, door de standaard dempertjes en relatief zachte verlagingsveren kwam de kort omhoog en werd erg onrustig. Met de KW's was dat in één keer over. Ik zou dus een volgende keer eerst KW's (of vergelijkbare schroefset) monteren en daarna pas de Swaybars.

If it's not blown, it sucks...

Enno

Bij de V70 komt de kont ook OMHOOG met de nivomats en volvo veren. Bij de 850 met H&R + bilstein achter blijft de kont gewoon op normaal /acceptabel nivo.

Ik zit met de V70 toch te overwegen de voorzijde met een heel soepele veer te gaan uitrusten (Bilstein is toch wel erg stug) en de achterzijde met een Bilstein of Sachs performance demper uit te rusten i.c.m een stevige veer achter.

Zo hoop ik het comfort toch nog op redelijk nivo te houden maar de wegligging nog wat strakker te maken dan dat het nu al is.......met name het omhoog komen van de kont is gewoon irritant.

Eugene

Misschien is omhoog komen niet het juiste woord, maar de druk op de achterwielen word duidelijk minder en de auto geeft je dan niet echt een heel vertrouwd gevoel. Lijkt erg nerveus dan...

If it's not blown, it sucks...

Enno

Het voelt als omhoog komen.  Het doet zich niet voor bij de 850. En ik schrijf dit toe aan de slappe nivomat veren die bij de nivomats horen..

cas

is het nou echt de "andere stang" met iets andere hoeken, die dat gevoel geeft, of misschien gewoon uitgelubberde ringen? want gister heb ik alleen de ringen van mijn bus vervangen, en ik weet niet wat ik meemaakte.....

duur kan en mag zon set niet zijn lijkt mij.... vervangen? met luchtgereedschap en een bokje, red je het ook wel in een uur. ik had mijn rubbers in 10 minuten vervangen, voor de rest zit hij nergens anders aan vast. ( ik had wel een brug)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

KMvrtr

Citaat van: michiel op 27-02-2008 18:22:08
Verzonden door een ons niet onbekende tunert, sinds een week of 2 ligt deze set er onder, ik heb er nu wat ervaring mee en ik moet zeggen: what a fucking marvelous upgrade!  :eusa_clap:

De auto heeft veel meer rust, allerlei kleine koetsbewegingen waarvan je je van te voren niet eens bewust bent, zijn nu verdwenen. Zo stabiel als De Nederlandsche Bank.
En ook een bak minder hellen in bochten.

Moet ik nog zeggen dat ik ze een ieder van harte kan aanbevelen?

Ik heb het in mijn eigen blog al even vermeld, maar toch ook hier nog maar even.
Ik sluit mij van harte aan bij voorgaande spreker!

jero

Citaat van: KMvrtr op 10-09-2008 15:10:00
Citaat van: michiel op 27-02-2008 18:22:08
Verzonden door een ons niet onbekende tunert, sinds een week of 2 ligt deze set er onder, ik heb er nu wat ervaring mee en ik moet zeggen: what a fucking marvelous upgrade!  :eusa_clap:

De auto heeft veel meer rust, allerlei kleine koetsbewegingen waarvan je je van te voren niet eens bewust bent, zijn nu verdwenen. Zo stabiel als De Nederlandsche Bank.
En ook een bak minder hellen in bochten.

Moet ik nog zeggen dat ik ze een ieder van harte kan aanbevelen?

Ik heb het in mijn eigen blog al even vermeld, maar toch ook hier nog maar even.
Ik sluit mij van harte aan bij voorgaande spreker!

Ook ik ben er zeer tevreden over (S70 R)

Basbb

Citaat van: Enno op 13-04-2008 22:43:23
Bij de V70 komt de kont ook OMHOOG met de nivomats en volvo veren. Bij de 850 met H&R + bilstein achter blijft de kont gewoon op normaal /acceptabel nivo.

Ik zit met de V70 toch te overwegen de voorzijde met een heel soepele veer te gaan uitrusten (Bilstein is toch wel erg stug) en de achterzijde met een Bilstein of Sachs performance demper uit te rusten i.c.m een stevige veer achter.

Zo hoop ik het comfort toch nog op redelijk nivo te houden maar de wegligging nog wat strakker te maken dan dat het nu al is.......met name het omhoog komen van de kont is gewoon irritant.

Heb je dit nog gedaan? Volgens mij los je niet het probleem op van het duiken van de neus doormiddel van zachte vering voor en harde vering aan de achterkant. Lijkt mij een onvoorspelbaar weggedrag tot gevolg hebben en vrolijk duiken van de neus met stevig remmen. Harde veren achter helpen daar beperkt tegen.  Beter is voor en achter stugger maken, dan ga je duiken onder het remmen echt serieus goed tegen;alleen de juiste middenweg vinden .... te stug en de auto wordt een stuiterbak. maar dat weet iedereen hier wel :-)

Ik heb sinds kort achter me vering achter geupgrade naar iets stuggers(nivomats), nu wil ik voor misschien juist ook iets stuggere(en betere) demper/veer combinatie gaan monteren zodat voor en achter weer helemaal in balans is. Ik ga dus het forum nog even verder doorspitten met wat voor ervaringen mensen hebben m.b..t merk en type van dempers en veren.
s70 2.5 20v aut

Enno

Ik heb op de 850 nu rondom Bilstein B6 + H&R. 

Keihard maar wel erg precies te sturen. Duiken heb ik geen last van. Remmen gaat ook erg lekker.

Comfort is alleen erg ver te zoeken maar deze combinatie doet het beter dan dat het deed op de V70. Het gewicht van de automaat bak zal daar wel een van de redenen van zijn. Als het mij te hard wordt, dan heb ik  gelukkig nog een set schokdempers van Sachs achter de hand. Misschien dat ik later overstap op APEX veren.

last van duiken heb ik op dit moment niet meer met deze set-up met IPD...stabi kit.

M a r c

Let op met experimenteren met andere veren op voor- en achteras, want niet alleen je weggedrag wordt beinvloedt maar je gaat ook over- of onderstuur versterken.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Als ik andere veren steek dan wordt het sowieso rondom een set APEX estate veren.

Trouwens opmerkelijk wat de invloed is van een IPD stabiset  & veerpoot brug. Gisteren voelde de V70 op de afrit almere buiten oost bij +/- 95 km /uur op de GPS akelig onzeker.

Met IPD stabiset was dit pas bij 105.....

En met Veerpootbrug & IPD lag dit nog hoger....en met B6 dempers lag de grens nog verder.

Voor de 850 is het eerste wat moet gebeuren.....een rondje vierkant uitlijnen.

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: Misha op 11-09-2008 21:28:34
Citaat van: Enno op 11-09-2008 21:16:01
een rondje vierkant uitlijnen.

:eusa_think:
:evil:

alle vier de wielen staan volgens mij zo scheef als ik weet niet wat. Helaaas zijn er maar weinig uitlijnbedrijven diede achteras ook willen doen. Dus denk ik dat ik binnenkort maar eens richting zwolle ga rijden. Hopelijk rijdt de 850 dan als een trein op rails.

Misha

Citaat van: Enno op 11-09-2008 21:54:07
Citaat van: Misha op 11-09-2008 21:28:34
Citaat van: Enno op 11-09-2008 21:16:01
een rondje vierkant uitlijnen.

:eusa_think:
:evil:

alle vier de wielen staan volgens mij zo scheef als ik weet niet wat. Helaaas zijn er maar weinig uitlijnbedrijven diede achteras ook willen doen. Dus denk ik dat ik binnenkort maar eens richting zwolle ga rijden. Hopelijk rijdt de 850 dan als een trein op rails.
Vaak willen ze dat best, als je even uitlegt hoe dat moet.
Het lijkt een vrij simpele handeling, het gaat meer om de meting dan om het afstellen. En de apparatuur heeft men wel natuurlijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: Misha op 11-09-2008 21:55:57
Vaak willen ze dat best, als je even uitlegt hoe dat moet.
Het lijkt een vrij simpele handeling, het gaat meer om de meting dan om het afstellen. En de apparatuur heeft men wel natuurlijk.

IK heb het ooit wel eens geprobeert, maar weinigen zijn echt in staat om het echt netjes uit te lijnen. Zoals de V70 destijds reed na helemaal netjes uitgelijnd te zijn, zo moet de 850 ook kunnen rijden. gegeven het feit dat het een Sedan is moet het allemaal nog net een stukje harder kunnen.