na starten met warme motor niet weer op gas

Gestart door ikke81, 23-02-2008 18:03:36

Vorige topic - Volgende topic

ikke81

ik heb een estate van 94 met een vialle verdamper installatie
die met koudemotor prima op gas rijd maar als ik hem uit doe en naar een tijdje weer start als de motor nog warm is niet weer op gas wil lopen hij start dan op benzine en schakeld dan direct naar gas en dan slaat de motor uit  als ik onder het rijden over schakel pakt hij niet oer op gas hij schakelt wel maar loopt niet door en als ik de koppeling intrap slaat hij uit
en met koude motor negens last van dan loopt hij prima op gas tot ik de auto uitzet en weer start
ik hoor de kleppen wel schakelen
wie heeft een idee wat dit kan zijn

GeertG

Hoe gaat het starten met koude motor op benzine ? Normaal (snel dus) of iets langer wachten ?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

ikke81

net zo als altijd hij start altijd op benzine en schakeld dan over op gas
maar zelfs met koude motor loopt hij soms niet meer op gas
ben vanavond alles langs gelopen kon niks vinden en later deet hij het ineens weer op gas maar dat zal wel tijdelijk zijn en kan pas over 2 week bij gasstation terecht

Piggelmees

Citaat van: ikke81 op 23-02-2008 18:03:36
als ik onder het rijden over schakel pakt hij niet oer op gas hij schakelt wel maar loopt niet door en als ik de koppeling intrap slaat hij uit

Heb dus momenteel het zelfde probleem als jij...  Dus lees even mee in je topic ;)
volvrouw  :D

GeertG

Slecht starten op benzine zou kunnen duiden op een lekke benzinedrukregelaar die er op zijn beurt weer voor zorgt dat de stappenmotor zich steeds meer instelt op inspuit van zowel gas als benzine (tijdens het rijden op gas). Op een gegeven moment is de stappenmotor zo ver bijgeregeld dat ie niet meer wil op gas.

Checken van benzinedrukregelaar dus ! Zie ook hier en lees ook even hier mee.

Succes !
(wijlen NBP V70R LPi)

ikke81

waar kan ik die benzinedrukregelaar vinden
maar hij loopt niet slecht op gas als hij eenmaal op gas loopt loopt hij perfect allen stadsioneer is wat aan de hoge kant maar dat is al zolang ik hem heb
trouwens het co was met de apk te laag maar toch afgemeld kan dat er iets mee te maken hebben

GeertG

Citaat van: ikke81 op 26-02-2008 17:47:53
waar kan ik die benzinedrukregelaar vinden
maar hij loopt niet slecht op gas als hij eenmaal op gas loopt loopt hij perfect allen stadsioneer is wat aan de hoge kant maar dat is al zolang ik hem heb
trouwens het co was met de apk te laag maar toch afgemeld kan dat er iets mee te maken hebben

Ik heb geen foto maar de benzinedrukregelaar zit onder de injectorrail. Ongeveer in het midden komt er een slangetje vandaan wat je er zo vanaf kunt trekken wanneer ie op gas loopt. Wanneer daar druppels benzine uitkomen is het niet goed. Maar aangezien je starten op benzine goed gaat, verwacht ik het niet echt.

Hoog in stationair toerental duidt op een vacumlekkage klikkerdeklik

Geen idee of de lage CO er wat mee te maken heeft (volgens mij is het juist logisch dat je een lage CO hebt op gas  ;))

Ben wel benieuwd naar verdere ontwikkeling daar ik nu soortgelijke problemen heb.....

Succes
(wijlen NBP V70R LPi)

ikke81

hij loopt nu al een week niet meer op gas
hij heeft geen vacumlekkage
en het co was voor de gas eisen te laag met de apk
hij gaat maandag naar de gas inbouwer ik hoop dat die iets kan vinden
ik vermoet zelf de verdamper omdat daar een membraam in zit en als die gescheurd is kan het zijn dat hij af en toe nog werkt zal waarschijnlijk het zelfde effect geven als een geiser en een cv ketel waar een membraam gescheurd is

ikke81

probleem opgelost
er waren 2 spoelen van de elektrische afnamekraan kapot

GeertG

Citaat van: ikke81 op 10-03-2008 22:53:41
probleem opgelost
er waren 2 spoelen van de elektrische afnamekraan kapot

Mooi dat het opgelost is  :eusa_clap: .....................maar waar zit die 'afnamekraan'  :eusa_think:
(wijlen NBP V70R LPi)

ikke81

als het goed is aan de verdamper maar weet ik niet zeker ik ben er niet bij geweest toen hij gerepareerd werd

Ludo

je bedoeld de spoeltjes in de 2 afsluiters op de verdamper?.

ikke81

denk ik ik heb begrepen dat het op de verdamper moet zitten