Centrale Vergrendeling; AB aansluiten (niet origineel)

Gestart door Soulfly, 23-03-2008 17:53:59

Vorige topic - Volgende topic

Soulfly

Ik geef toe, er zijn eenvoudigere oplossing (die van de dealer). Maar ik heb nog een universele set liggen en wil die wel weer gebruiken.

Maar nu...

Ik wordt er niet wijs van hoe de motoren in de deuren nu precies gestuurd worden.
Meten is weten zegt men, dus vrolijk de multimeter erbij gepakt.

(Meetpunt is in de passagiersdeur)

Nu heb ik 2 kabels gevonden die 12v spanning hebben op het moment dat het slot dicht gaat (één van de 2 kabels) en wanneer het slot weer open gaat (de andere van de 2 kabels).

Nu zijn er nog 2 kabels, waarvan de één bij een dicht situatie 0,10v geeft constant (en de ander dan 0,0v) en de ander in open situatie 0,10v geeft constant (en dan de andere 0,0v).

Nu kan mijn set zowel positief als negatief sturing geven en 12v sturing (naar  gelang hoe je het aansluit).

Maar hoe ik ook combineer, of 't wil niet, of ik laat er een zekering uit klappen (wat me inmiddels al 3x gelukt is).

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd... De vraag is alleen wat...
Ik heb al heel wat topics op 't forum doorgewandeld, maar kom niet tegen wat ik zoek. De optie via de kofferklep zou ook nog kunnen, maar ik kan niet testen of 't slot de rest ook open/dicht kan sturen. Dat slot is defect).

De auto is een MY1994 2.5i
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

Soulfly

Het is weer duidelijk ...

Ik kan niets worden met de zoekfunctie ...
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

-D©©©L-

Kijk eens naar de datum van de laatste post in dat onderwerp  ;)

Soulfly

Toen lag ik te slapen, geen wonder dat ik 't toen niet gezien heb :D

(en ik zocht niet op Keyless entry, maar op Centrale Vergrendeling of CV)
En heb dit gedeelte van 't forum (72pagina's) ook doorgeworsteld (Electrisch/Electronisch dus), nooit aan Alarmsystemen gedacht...

(valt ook niet mee tussen de verbouwing van de badkamer door (als "ontspanning") een AB te installeren met dit fluit weer... wordt je geirriteerd van)
1994 855 2.5i 10v
2000 320D