V70 R AWD blijft! ...en VW Passat 125kW DSG TDI komt er bij...

Gestart door Brambo67, 04-03-2008 16:48:09

Vorige topic - Volgende topic

Brambo67

Zo! Eindelijk de kogel door de kerk gejaagd. Ik heb besloten de R AWD te houden en 'voor zakelijk' en VW Passat te gaan leasen. Ik weet het, voor sommigen vloeken in de kerk, maar ik ben er blij mee. Met beide aspecten van deze keuze uiteraard.

Ik rij nou een aantal weken in een VW Passat sedan. Dat ding rijdt eigenlijk heel goed en is ook nog eens lekker ruim. VW heeft bovendien de prijzen voor de Passat nogal verlaagd. Ik heb nu een 'Moccabruine' station (Highline) met 170 pk TDI, DSG-bak en vrijwel alle optiepakketten (Dynamic, Advance, Memory II, Secure, Executive Plus etc.) D'r komt dus een hele dikke bak bij met leer, Bi-Xenon, DSG bak, massage (!) stoelen, Hard Disk navigatie enz. enz.

Waarom Passat en geen V70? De V70 is mooi en rijdt goed maar kost met de opties die ik nu heb op de Passat ongeveer 15k meer... Verder is het mogelijk een Passat te leasen op twee jaar voor de prijs van 4 jaar. De V70 met standaard onderstel rijdt mij bovendien te 'comfortabel' in vergelijking met mijn huidige R en dus ook met de Passat. Ik heb nog een nieuwe A4 overwogen maar vind dat ik dan te lang moet wachten en wederom ook te duur.

Dus... straks staat de R AWD mooi in de gehuurde garagebox (nu al) en komt er alleen in de weekeinden uit en staat er een best wel g..le Passat op de oprit om al het zakelijk en woon - werk verkeer mee te doen.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

FGG

Citaat van: Brambo67 op 04-03-2008 16:48:09
Ik heb nu een 'Moccabruine' station (Highline) met 170 pk TDI, DSG-bak en vrijwel alle optiepakketten (Dynamic, Advance, Memory II, Secure, Executive Plus etc.) D'r komt dus een hele dikke bak bij met leer, Bi-Xenon, DSG bak, massage (!) stoelen, Hard Disk navigatie enz. enz.

Met beige leer neem ik aan?

Klasseauto, zo'n Passat. Goede keus. :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Chris

Gefeliciteerd! Zowel met de aankoop van een nieuwe auto.. en het behouden van je Volvo :)

FrankvdAa

Veilige keuze,...

Wat ik altijd heb met zoveel beenruimte is d'r zit niks maar je betaald er wel voor ;D

Xenon verlichting, nou ze zien je in ieder geval wel aankomen... van een kilometer of dertig!

Reclame

Maar een mooie bak hoor,... ruimte genoeg.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Marc O.

Best fijne auto's, die nieuwe Passat's. Wat vind jij van de stoelen? Mijn ouders (die er ook eentje hebben) klagen dat ze niet echt een optimale instelling kunnen vinden en krijgen daar rugklachten door. Hadden ze geen last van bij hun vorige Passat.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

R o b

Laserblue

verstandige keus  ;)

Al had ik de nieuwe Mondeo genomen  8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Brambo67

Citaat van: Laserblue op 05-03-2008 12:30:47
verstandige keus  ;)

Al had ik de nieuwe Mondeo genomen  8)

Nieuwe Mondeo stond ook op de lijst. Hier spelen echter drie dingen; (te) lange levertijd (Passat krijg ik al op 20 april) 175 pk nog niet te bestelllen én (nog) niet als AT, Mondoe te plastiekerig... het dashboard van een Mondeo valt toch tegen als je er beter naar kijkt. SMax en Galaxy stonden ook op de lijst maar ook zelfde agumenten tegen als Mondeo. Verder naar de 'premium' auto's gekeken maar die zijn mijns inziens echt te duur voor wat ze bieden en wederom lange levertijd. Van de andere middenklassers Laguna (zit niet lekker, rijdt niet lekker, toch ook niet écht mooi), 159 (prachtige auto maar toch te klein in het geval ik 'm ook privé wil gaan rijden) Santa Fé (toch maar niet) Freelander (veel te duur en zit ook niet goed) Mazda CX7 (erg mooi, dike motor, zit geweldig maar ik durfde niet...) bleef er uiteindelijk niet een over. Eigenlijk gaat het bij mij altijd tussen een VW en een Volvo.

Overigens zitten de stoelen heel goed in mijn huidige Trendline voorloper en vast nog beter in mijn Highline met én sportstoelen én kantelbaar. Met name dat laatste vind ik echt superbelangrijk voor een autostoel.

Brambo67

Ahum, het wordt toch weer anders.... Ik heb de Passat afbesteld aangezien de dealer de auto pas een maand later zou gaan leveren. Ik had zoiets van lamazitte dan.... Nadeel is dat de 'ellende' weer van voren af aan begint. Weer verschillende auto's bekeken en ook weer naar Volvo gegaan. Nu in Groningen. Daar stond een hele mooie V70nn Summum met allerlei leuke dingen. Na de auto te hebben bekeken liepen we terug door de werkplaats en daar stond één van de mij bekende LBP's. Op mijn enthousiaste reactie haakte de verkoper direct in vol enthousiasme. Mooi, zeldzaam etc. Zo één zouden ze zelf ook wel willen...

Eigenlijk half gekscherend op ingehaakt, in het achterhoofd de wetenschap dat de dealer in Assen een in mijn ogen belachelijk bedrag had geboden, en in gesprek geraakt. Lang verhaal; ik heb een prachig voorstel gekregen waar je eigenlijk geen nee tegen kunt zeggen. Zeker nu ik weet dat ik het geld ga gebruiken om te investeren in het bedrijf waar ik directeur en nu dus ook aandeelhouder ben geworden. De V70nn heb ik overigens laten staan. Te duur in de bijtelling en ik kon ook nog een Edition Sports D5 geartronic leasen. Daar ga ik nu eerst privé in rijden totdat ik aan het einde van dit jaar weet wat ik wil. Ik zit toch wel heel erg aan een V70N R te denken. Kan echter ook een XC90 worden. Is echter allemaal toekomstmuziek aangezien ik eerst in de leaseauto ga rijden. Is ook niks mis mee trouwens; Barents Blue, Light Sand en Orestes velgen. Zit iig al een 'R-interieur' in dus da's mooi.

Ik zal mijn LBP enorm missen. Momenteel gebruik ik 'm ook voor woon-werk verkeer om er toch nog even van te genieten. Wat echter bovenal overheerst is het goede gevoel dat ik de auto heb gehad en gereden en dat deze dealer (Helpman) er zo mee omgaat. Uiteraard schrijf ik af maar wel op een verantwoorde manier. Rest natuurlijk nog de vraag wie er straks in een technisch zeer goede en cosmetisch perfecte LBP gaat rijden....

FLA

Jammer hoor! Ik hoop dat je achteraf geen spijt krijgt maar wens je toch succes. Zien we je hier nog wel eens verschijnen op het forum dan?

Brambo67

Citaat van: FLA op 09-04-2008 19:10:56
Jammer hoor! Ik hoop dat je achteraf geen spijt krijgt maar wens je toch succes. Zien we je hier nog wel eens verschijnen op het forum dan?

Vast wel! Geldt voor spijt én hier op het forum blijven. De keuze is eigenlijk niet moeilijk aangezien ik echt een heeeeel goed bod heb gekregen en de mannen van Helpman zo enthousiast reageerden. Nogmaals; ik ga het a.h.w. beleggen in mijn eigen bedrijf en dat voelt uiteindelijk nog beter.

Rudi

Ik dacht dat jij bij de Shell werkte Bram ???  Je mag die van mij ook kopen,heb je geen kosten van extra tuning ;D 8) ;)
Dr.Go-Fast...

thuur