hoe haal je meer geluid uit je simons uitlaat??

Gestart door 850 MASTER, 02-08-2003 19:14:27

Vorige topic - Volgende topic

PieT111

Citaat van: ed op 08-08-2003 11:41:29
Kijk, dat zoek ik nou. Piet, bromt de auto helemaal niet onderin de toeren? (iets wat ik echt niet wil). Ik neem aan dat het geluid van een catloze dp ongeveer hetzelfde klinkt als een racecat. Deze biedt ongeveer evenveel weerstand.

Rond de 2500 toeren bromt ie inderdaad een beetje met alleen DP, niet irritant overigens, maar dat heeft bij mij te maken met de automaat.
Het verhaal van Johann klopt overigens als een bus, het irritatieniveau van de uitlaat bij een automaat ligt een stuk hoger als van een handbak.
We gaan binnenkort nog kijken of de uitlaat iets beter te isoleren valt, ik hoop nog steeds dat ie eronder kan blijven maar als dat geen soelaas biedt gaat ie er echt onderuit en laat ik de DP zitten met een originele uitlaat.
Busje komt zo!

Roy V70R

Citaat van: Johann op 08-08-2003 20:01:38

als ik eerlijk ben maakt de Proflex motor steun meer herrie dan de uitlaat.

Idd, dat is voor mij de reden geweest om `m er weer af te halen.
Teveel resonantie vond ik.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Zippo

Citaat van: Roy op 09-08-2003 20:21:00

Daarom koop ik niet zo'n ding!! ;)

Zippo

micdee

Citaat van: Zippo op 12-08-2003 00:44:35
Citaat van: Roy op 09-08-2003 20:21:00

Daarom koop ik niet zo'n ding!! ;)

Zippo
Khebum wel (gekoopt)
Vind ut niet echt hinderlijk.. dash kraakt en piept toch al

Maar uhmmmmmm wat heeft dit met uitlaten te maken <GRIN>

Marc 0101.001

Pfff, sorry jongens maar ik snap er niks meer van..... Je koopt een sportuitlaat: "gut hij maakt geluid". Je koopt een versterkte motorsteunbus: "gut hij resoneert".

a. vind ik zelf de zware brom van een sportuitlaat erg mooi. Waarom koop je anders een sportuitlaat?? Koop dan alleen een uitlaatsierstuk....

b. de resonanties van de motorsteunbus vindt ik sterk overdreven, je moet het ding te kans geven om zich te 'zetten' en dan merk je nauwelijks verschil, het feit dat de motor niet zoveel meer op en neer bokt is veel belangrijker en rijdt ook veel beter! Veel gescheurde uitlaten en uitlaatspruitstukken worden veroorzaakt door de slappe ophanging van de motor......

Entuscan

Citaat van: Yellow Banana II op 12-08-2003 13:30:52
a. vind ik zelf de zware brom van een sportuitlaat erg mooi. Waarom koop je anders een sportuitlaat?? Koop dan alleen een uitlaatsierstuk....

Der is brommen en brommen ... hier rijden vaak golfjes etc die gewoon bij parkeren of zo meer lawaai maken als ik bij WOT.

Sportuitlaat koop je misschien voor de betere flow en de look. Gewoon omdat je de wagen chipt of zo?

b. de resonanties van de motorsteunbus vindt ik sterk overdreven, je moet het ding te kans geven om zich te 'zetten' en dan merk je nauwelijks verschil, het feit dat de motor niet zoveel meer op en neer bokt is veel belangrijker en rijdt ook veel beter! Veel gescheurde uitlaten en uitlaatspruitstukken worden veroorzaakt door de slappe ophanging van de motor......

Kan ik niet over meespreken, maar als dat zo is dan zou ik gewoon vaker een originele terugzetten... keuze maken tussen vaak vervangen of wat meer "rammel"
Is in ieder geval al zo geen kapitaal als het wat tegenvalt. Feritta of zo is al wat anders
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

PieT111

Pfff, sorry jongens maar ik snap er niks meer van.....

Volgens mij snap jij het allemaal prima ;D
Busje komt zo!

Zippo

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Maarten

Zeg jongens,
Ik heb net de oude proflex van Roy op mijn 850 gezet , en misschien heb ik hem verkeerd gemonteerd ofzo , maar ik ervaar een klein beetje meer geluid en nauwelijks meer resonantie dan de oude steun die trouwens bleek gescheurd te zijn. Maar het lijkt of de motor sneller oppakt.
Groet Maarten.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Marc 0101.001

De energie die normaal verdwijnt door het kantelen van het blok gaat nu rechtstreeks naar de aandrijfassen. Auto pakt dus inderdaad sneller op en je verliest gewoon minder wielpk's.

Roy V70R

Citaat van: Maarten op 19-10-2003 01:20:12
Zeg jongens,
Ik heb net de oude proflex van Roy op mijn 850 gezet , en misschien heb ik hem verkeerd gemonteerd ofzo , maar ik ervaar een klein beetje meer geluid en nauwelijks meer resonantie dan de oude steun die trouwens bleek gescheurd te zijn. Maar het lijkt of de motor sneller oppakt.
Groet Maarten.

Ik heb nu wel spijt dat ik `m heb weggedaan, want mijn steun is nu weer gaan scheuren. Nu kun je bij de dealer alleen nog de versie krijgen met complete arm.
Veel werk en duur dus.
Ik denk dat ik maar weer op een powerflex terug kom. :-\

We zien wel op de sleuteldag binnenkort.

Groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

Johann

Ik heb nog wel ander rubber liggen, iets zachter.
Misschien dat dat ook goed gaat...  ;D

Probleem is bewoon dat domme losse stuk rubber welke rechtop in de midden staat.
Elke persoon kan nagaan dat dat vroeger eerder dan later gaat scheuren. Bij de S60 is ie bij 30d KM ook vervangen...

Maarten

Sorry Roy,

Maar je krijgt hem niet van me terug.
Groet Maarten.
;D
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!