Doorsparen of 'tijdelijk wat anders'?

Gestart door Dane, 08-03-2008 12:32:10

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Het worden oudere auto's dus er gaat wat stuk natuurlijk, maar het zijn auto's waar veel "zelf" aan te doen is, of een 850-fanaat hier van het forum...

Dus dat komt wel goed ;)

Starbuck

Citaat van: Dane op 08-03-2008 18:30:49
Citaat van: )()()sT op 08-03-2008 18:19:32
Ik zou zelf ook even doorsparen, zodat je naast de aankoop altijd nog een sommetje geld overhoudt voor eventuele reparaties en "just in case."

Ik snap alleen een ding niet: ik lees nu alleen maar posts (55!) van Dane over de aanschaf van een roffel. Is deze wat, is die wat, help me en dat soort dingen.
Je moet toch wel voor jezelf kunnen beslissen of je een auto/850 kunt kopen cq. rijden??
Als je €3500,- hebt te besteden kun je gewoon een nette basis 850 voor de helft heus wel vinden... Staat bv. een Belgische 854 2.0 tekoop hier voor ca. 750-1100 euro. Invoeren en eens rijden om gevoel te krijgen wat het allemaal kost.

Of ben ik nu een zeikerd??  :eusa_shifty:

Succes in ieder geval hoor... ;)
Ja je hebt echt helemaal gelijk hoor, maar eh . . .ik vind het best 'eng': een auto kopen. Ik ben niet zo heel technisch en om nou voor elk wissewasje naar de dealer te gaan . . . Maar idd, ik snap je punt . . . ik mag nou wel eens een beslissing gaan nemen....

Een auto kopen vindt je "eng"? En daarom kan je niet beslissen? ???
Nou, je bent toch geen sterre-beeld "weegschaal" of zo? :eusa_whistle:

BeRnd

http://www.kooyman-autos.nl/

Volvo 850 2.5i-20v Glt

Prijs: € 2.450 
Bouwjaar: oktober 1992
Carrosserie: sedan
Brandstof: benzine
Kleur: grijs
Kilometerstand: 287.759
Cilinderinhoud: 2.435 cc
Deuren: 4

Mooie auto bij een goed adres...prijs is zeker onderhandelbaar!
history: Volvo 240 GLE ('83), Volvo 940 GLE  ('93) Volvo 850 T-5 ('96), Volvo 850 T-5R ('95), Volvo V70 XC aut ('00), Volvo 940 LPT ('98)

Methode

Had ik ook maar zo'n vraag neergelegd. Had mij veel tijd gescheeld. Forum Forever
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Dane

Citaat van: Bernd op 08-03-2008 20:26:57
http://www.kooyman-autos.nl/

Volvo 850 2.5i-20v Glt

Prijs: € 2.450 
Bouwjaar: oktober 1992
Carrosserie: sedan
Brandstof: benzine
Kleur: grijs
Kilometerstand: 287.759
Cilinderinhoud: 2.435 cc
Deuren: 4

Mooie auto bij een goed adres...prijs is zeker onderhandelbaar!
Citaat van: Starbuck op 08-03-2008 18:36:33
Ik zou zelf ook even doorsparen, zodat je naast de aankoop altijd nog een sommetje geld overhoudt voor eventuele reparaties en "just in case."

Ik snap alleen een ding niet: ik lees nu alleen maar posts (55!) van Dane over de aanschaf van een roffel. Is deze wat, is die wat, help me en dat soort dingen.
Je moet toch wel voor jezelf kunnen beslissen of je een auto/850 kunt kopen cq. rijden??
Als je €3500,- hebt te besteden kun je gewoon een nette basis 850 voor de helft heus wel vinden... Staat bv. een Belgische 854 2.0 tekoop hier voor ca. 750-1100 euro. Invoeren en eens rijden om gevoel te krijgen wat het allemaal kost.

Ja je hebt echt helemaal gelijk hoor, maar eh . . .ik vind het best 'eng': een auto kopen. Ik ben niet zo heel technisch en om nou voor elk wissewasje naar de dealer te gaan . . . Maar idd, ik snap je punt . . . ik mag nou wel eens een beslissing gaan nemen....

Citaat van: Starbuck op 08-03-2008 18:36:33

Nee hoor, en 'eng' is misschien ook een groot woord. Eerder 'ietsie spannend'. . .  Maareh, een 2de reden dat het zo lang duurt is dat er (of zoek ik verkeerD) echt veel rommel wordt aangeboden. Een >95er GLT, LPG / LPI, vind ze maar eens! Nogmaals: ik snap jullie punt. Iedereen om zijn mening vragen en het vervolgens niet doen . . . dat schiet niet echt op. :eusa_shifty:

cas

ach..... ik wist ook niet wat ik nou moest doen een paar maanden geleden  :-) en ben maar gewoon gaan kijken en testrijden. dit ook nadat enkele forumleden melden dat ik nou maar lekker is moest gaan testrijden en niet alleen maar potentiele autos moest bespreken.  de 1e waar ik in reed bleek eigenlijk prima aan mijn eisen te voldoen. mede doordat ik voldoende info had opgedaan op het forum.

het mooie is dat er ook mensen met wat meer kennis zijn die bereid zijn om jouw evt nieuwe auto ook even te bekijken in hun lunchpauze om hun mening te geven. weet je het niet zeker, probeer dan iemand mee te nemen.

en altijd is er wel iets dat gedaan moest worden, ik moest een andere voorruit, en een nieuwe carterventilatie. al met al met wat hulp van het forum heb ik beide laten/gedaan voor 360 in totaal. wat normaal rond de 1000 moet liggen.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....