Kleur draden tweaters

Gestart door Frank Selen, 08-03-2008 14:22:36

Vorige topic - Volgende topic

Frank Selen

Aan de linkerkant in het dashboard de tweater geplaatst. De draad lag al klaar. Rechts kan ik met geen mogelijkheid een draad vinden. Al zo veel mogelijk verwijderd om beter zicht te hebben, zonder resultaat. Wie weet de kleur van de draden voor deze aansluiting? Dan kan ik misschien vanaf de radio gaan zoeken of  twee nieuwe draden trekken. Overigens is de kleur van de draden links rood-wit en geel-wit.
Groetjes, Frank

BartusKN

je kan toch je speaker in je deur even loshalen want van die draden moeten ze afgehaald worden. dus als je die open maakt zie je welke 2 draadjes ervoor moet hebben is denk ik het makkelijkste en het snelste.

Frank Selen

Citaat van: BartusKN op 08-03-2008 14:27:58
je kan toch je speaker in je deur even loshalen want van die draden moeten ze afgehaald worden. dus als je die open maakt zie je welke 2 draadjes ervoor moet hebben is denk ik het makkelijkste en het snelste.

Oke, goede tip! Wist niet zeker of de tweaters aparte draden hadden!
Groetjes, Frank

BartusKN

Citaat van: Frank Selen op 08-03-2008 14:29:58
Citaat van: BartusKN op 08-03-2008 14:27:58

Oke, goede tip! Wist niet zeker of de tweaters aparte draden hadden!

nee, volgens mij is er geen radio die echt een tweater uitgang heeft. dus dit is de manier naar mijn mening. althans zelf heb ik het wel zo gedaan en geluid is magnifiek :D

Frank Selen

Citaat van: BartusKN op 08-03-2008 14:32:24
....althans zelf heb ik het wel zo gedaan en geluid is magnifiek :D...

Dan kijk ik welke kleur de draden hebben van die speakers en zoek die op onder het dashboard nadat ik die plaat verwijderd heb?
Groetjes, Frank

BartusKN

ja dat is wel het makkelijkste, de draad loopt door een rubber in de deur en als je die aan de andere kant onder je schutbord pakt kan je hem daar bij knijpen

thuur

Sommige bigfronts hebben een aparte tweeteruitgang volgens mij..

Gr :eusa_think:

BartusKN

Citaat van: thuur op 08-03-2008 17:39:23

Gr :eusa_think:

maar dan heb ook weer andere tweeters ervoor nodig lijkt mij

mehn

Citaat van: thuur op 08-03-2008 17:39:23

Sterker nog, als je naar het aansluitschema kijkt, zie je dat de tweeters die in het dashboard zitten, rechtstreeks op de radio zitten. De overige speakers 6 lopen via een eventuele versterker.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Frank Selen

Mijn hemel wat een hoop draden.  :o
De draden naar de speakers in de deuren zijn rood-wit en rood-zwart. Ik zie in een kabelboom onder het schutbord twee paar draden met deze kleuren. Ik neem aan dat dat de juiste zijn? Eén paar gaat dan naar de speakers en één paar naar de tweaters?
Ik heb overigens geen bigfront.
Groetjes, Frank

Frank Selen

Het werkt!   :D
Bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Frank

BartusKN

Citaat van: Frank Selen op 08-03-2008 22:12:42

Graag gedaan :D

Frank Selen

Het werkt!   :D

Er gaat toch wat fout. :-(
Indien ik de motor start hoor ik een scherpe hoge toon uit de tweater. Die toon reageert op het toerental. Indien ik als controle de tweater even aansluit op de draden van de speaker in de deur, doetie het prima! Toch de verkeerde draden genomen onder het schutbord?
Groetjes, Frank

BartusKN

Citaat van: Frank Selen op 12-03-2008 20:10:39

Er gaat toch wat fout. :-(
Indien ik de motor start hoor ik een scherpe hoge toon uit de tweater. Die toon reageert op het toerental. Indien ik als controle de tweater even aansluit op de draden van de speaker in de deur, doetie het prima! Toch de verkeerde draden genomen onder het schutbord?

Komt er wel muziek uit of is het enkel en alleen die hoge toon ??  denk dat je inderdaad verkeerde draad te pakken heb, wel het meest voor de handliggendste

Frank Selen

Citaat van: BartusKN op 12-03-2008 21:57:29
Komt er wel muziek uit of is het enkel en alleen die hoge toon ??

Er komt ook muziek uit (bijna niet te horen). Indien ik de motor uitzet, doet alles het normaal!
Groetjes, Frank