Schokkende film....

Gestart door denkweb, 08-03-2008 22:15:37

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Lijkt me een brandje in de kabelboom, komt van de plek van de kachelradiator. Ik vraag me af of je dat "uitslaat".

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70 classic

Citaat van: HeZz op 09-03-2008 08:29:06
Zoute blusstoffen? Heb jij een poederblusser in je auto liggen dan??
Zou ik vervangen door een schuimblussertje of een CO2 blusser, dat levert wat minderschade op.
Feit blijft dat het toch moeilijk te doven is daar, mss kwam het wel van achter het dash, en dan ben je gewoon klaar.

indeed zo een standard blussertje van halfords kun je beter gebruiken bij diefstal (om mee te slaan)  ;D  ;D
Als je een poederblussertje hebt moet je die alleen gebruiken als er gevaar is voor pasagiers(maar als die nog in de auto zitten zullen ze ook niet blij zijn stikken of verbranden blijft een lastige keuze  :eusa_think: ) of de omgeving.
Anders gewoon laten branden.
Dat poeder vreet je auto gewoon op.
Eerst de electronica dan het plaatwerk het wordt gewoon niets meer.
En dat het 2e probleem.
De meeste mensen hebben geen ervaring met brandbestrijding.
Dus die pakken de blusser lezen de gebruikks aanwijzing.
AAAHHHH knop inslaan en richten op de brandhaard.
Dan volgt een ram op die knop en die blusser loopt leeg en zal niet meer stoppen (want het was zo een budget ding weet je nog) voordat je bij de auto bent is dat kreng leeg.

Dus inderdaad geef er dan een paar centen aan uit en koop min een 2 Kg blusser en dan Co2 of schuim.
dan kun je wat doen.
Deze wijsheid komt groten deels van een opl. brandbestrijding.
En nogmaals zitten er personen in moet je alles proberen ze te redden maar denk ook aan je eigen veiligheid want dat is het belangrijkst je hebt niets aan een extra slachtoffer.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

hpkevertje

Poederblusser in de auto? Idd niet doen!!  :eusa_hand:
Je kan al je elektra en elektronica vervangen.  :(