Startonderbreker probleem

Gestart door Chris, 13-03-2008 10:11:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Vanmorgen weer een probleempje met de roffel.

De startonderbreker van mijn 850 uit '95 lijkt er niet af te gaan. Ik stop het pinnetje in het gaatje, en dan zou het lampje uit moeten gaan of constant moeten gaan branden, afhankelijk van of het contact wel of niet aanstaat. Dit gebeurd echter niet, hij blijft vrolijk knipperen. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar geen succes.

Toen ik de auto net had heb ik hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk heb ik toen op aanraden van de ANWB de accu vervangen. Zij hebben toen op een of andere manier (ik herinner me niet meer hoe) de auto gestart, waardoor ik gewoon een accu kon gaan halen.

Ik heb echter het gevoel dat het de accu nu niet kan zijn. Die zit er nog geen jaar in, en verder doet alles het ook netjes zoals altijd. Licht is gewoon sterk, alles gaat branden, en de accu heeft volgens mij ook niet leeg kunnen lopen.

Nu heb ik de laatste tijd wel wat probleempje met de schakelstandsensor van de Automaat. Kan het zijn dat de startonderbreker hierdoor beïnvloed wordt en niet correct werkt? Of staan die twee dingen geheel los van elkaar?

Ik hoor graag jullie ideeën en eventuele tips.....

Alvast bedankt mensen! Ik wil hem weer horen starten :-\

thuur

Weghalen die onderbreker. Het mag dan wel een "Volvo-systeem" zijn, maar origineel is het niet :eusa_naughty:


Gr ;)

Ludo


Chris

#3
Citaat van: Ludo op 13-03-2008 18:05:59
Citaat van: Chris op 13-03-2008 10:11:24
Nu heb ik de laatste tijd wel wat probleempje met de schakelstandsensor van de Automaat.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=24717.msg486922;topicseen#msg486922

?


Ja, dat was ik ja...

Maar, mijn vraag was concreet of de schakelstandsensor op een of andere manier verbonden is met de startonderbreker.

Dat de auto niet start heb ik al een paar keer meegemaakt.  Ik stop de pin in de onderbreker, de startonderbreker schakelt uit (want dat zie je aan het lampje) en de auto start niet... je trekt de auto in de N, of haalt de pook een paak keer heen en weer, en hij start wel.

Nu gaat echter de startonderbreker niet uit! Het lampje blijft knipperen, dan wel in dezelfde snelheid, dan wel met een iets langere "oplichttijd".

Zijn ze verbonden of niet? Hij gaat er namelijk nogsteeds niet af..

Ps. net foutcodes uitgelezen, maar daar komt ook niks uit

Chris

#4
De oplossing is soms zo dichtbij  :eusa_shifty:

Ik dacht opeens; goh, misschien moet ik even het andere
(reserve-) pennetje proberen. Dat kan het natuurlijk nooit zijn... maarja, nooit geschoten is altijd mis.

Ik dat ding halen, pennetje erin... en het lampje van de startonderbreker ging uit ??? Op hoop van zegen het contact omdraaien, starten, en ja hoor: lopen dat ding. Had ik dat nou maar eerder geprobeerd! :eusa_wall:

Weet iemand of die pennetjes weer te activeren zijn, of dat je er een nieuwe voor kunt krijgen?? De oude was blijkbaar kapot, whatever eraan kapot kan gaan. Het lijkt me een soort magnetisch iets.

Emiel

Trek het er alsjeblieft uit. Dat systeem begint zo onbetrouwbaar te worden.

Mijn kleingeld... ;)