Douane vraagje en creatievelingen

Gestart door Simplicity, 06-03-2008 10:38:07

Vorige topic - Volgende topic

Barry_C70

Citaat van: Marc O. op 07-03-2008 14:50:08
Citaat van: Barry_C70 op 07-03-2008 14:43:43
I got quoted about 1000 dollars to bring my then Dodge SRT-4 to Holland in 2004

Da's een ongelooflijk lage prijs. Weet je zeker dat ze die auto niet eerst door een shredder zouden halen om hem wat "compacter" te maken? ;) Het shippen van een 20-voeter van de US naar Europa kost al een veelvoud van dat bedrag.

It depends on the shipping company and on the method of shipping. Cars don't have to be shipped in a container, they can also do what they call RORO (Roll on roll off) where the car if just driven onto the ship and then off again later. Obviously this means the chance that the car gets a little scratched as stuff because it isn't closed off from the elements plus you're not allowed to have anything in the car and use it like a sort of container, but you get your car.

quaint

Het is douane technisch niet zo eenvoudig indien je met met een verhuisvrijstelling wilt werken. Je moet je normale verblijfplaats in Amerika hebben. De auto moet minimaal 6 maanden op jouw naam staan. De Douane kan ook vragen naar een bewijs van verzekering op jouw naam en evt. betaling evt. belastingen. Na invoer in de EU (wie gaat dat doen en denk aan de inklaringskosten) moet de auto nog minimaal 12 maanden op jouw naam staan. Uitlenen, verhuren etc. mag niet. Verder moet je aannemelijk maken dat je in Amerika inkomsten hebt. Dit om aan te tonen dat je je normale verblijfplaats in de USA hebt. Het kan zomaar zijn dat je bv 2 of 3 auto's er op na kunt houden. Het aantal is dus niet perse beperkt tot 1 auto.

Kort en goed, het lijkt interessant maar je bent je geld wel minimaal 1 1/2 jaar "kwijt" met alle risico's van dien.

Een auto goedkoop kopen in de USA en dan invoeren in EU kan natuurlijk altijd!!!

Scooby Doo

Sander kijk eens op de website   .be 

Daar zal je vast al het een en ander kunnen terugvinden, maar ik zou voor alle zekerheid ook een telefoneren met een douanekantoor, dan weet je nagenoeg alles. Ik heb dit ook toen ik een Capri uit Spanje en een V70 uit Duitsland heb gehaald.  :eusa_shifty:

Je mag niet vergeten dat het invoeren naar België of Nederland gewoon een wereld van verschil is, zelfs al shet gebeurt binnen de E.U.
Invoeren van een Auto in België kost 10 eurocent. In Nederland heb je de BPM, en die kan wel effe lekker aantikken.

Succes met je keuze.
Puppy Power!!!

quaint

Scooby Doo, helaas is er weinig verschil om een auto met vrijstelling in te voeren in de EU.

Uiteraard is er in België geen Nederlandse BPM verschuldigd en zijn de invoer formaliteiten verschillend. De periode van 1 1/5 jaar blijft gewoon bestaan waarover je geld geparkeerd staat.

Turbo-Geek

Been there, done that ...

Anno 1995 een Camaro met een RoRo deze kant op laten komen, destijds een 750 Usd en nog eens 250 Usd aan verzekering.
Ik kan me niet voorstellen dat dat bedrag inmiddels flink duurder is geworden.
Vergeet ook niet dat de auto bij het shipping bedrijf moet komen en als je hem dus vanuit bijv. de Midwest laat komen dan komen er nog flink wat pegels bij.
Als ik nog eens een US car zou kopen dan zou ik hem gewoon uit Duitsland halen, daar zitten nog genoeg US militairen die vaak hun auto niet mee terug nemen naar de States en hem dus verkopen.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------