Euro 95 versus Super 98

Gestart door Joeri, 27-01-2003 12:27:57

Vorige topic - Volgende topic

lipton

Citaat van: schotpoort-zutphen op 11-03-2008 19:23:35
ik heb zelf ook altijd op ron95 gereden,shell V-power, en na advies van diverse mensen ook maar eens ron 98 gehaald.

na de tweede tankbeurt heb ik mij verbaast wat een groot verschil IK dit vind !

de turbo meter slaat nu geheel uit, was eerder bij 3/4 op.  :eusa_dance:

mijn R reageert snellen op het gas, en is merkbaar sneller !

ik ga niet meer terug naar ron95 !

normaal is V power de beste toch

met wat rijd je nu dan ? met 98?
Mijne rijd ook beter op lpg

t5karel

Mijn laaste tankbeurt was ook V-power 95 noodgedwongen,kon nergens anders meer tanken :eusa_shifty:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Joachim1

v power in NL is meen ik altijd ron97?DE is dit ron100 dacht ik..

rifwachter

De R leeft nu op total excellium ron98.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

rifwachter

Citaat van: Joachim1 op 11-03-2008 19:33:33

is ron95
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

t5karel

Citaat van: Joachim1 op 11-03-2008 19:33:33
Was bij deze niet het geval,er stond 95.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

R o b

V Power is helemaal niet de beste.....hoe hoger de ron des te beter de verbranding, zegt toch nog niets over de kwaliteit van de benzine....ik geloof dat de beste kwaliteit benzine BP Ultimate is.

Maar eh ff een feitje, ik reed in de T4 zuiniger met 98 dan 95

En ook dat verhaal over benzine die de motor zuivert  :eusa_wall: Weet je wat de motor zuivert: 3 x rondje Nordschleife.

Het verhaal dat bepaalde benzine de motor minder vervuilt is een 2e...en daar verdenk ik sommige 95'rs wel van

Laserblue

Yup V-Power is in Nederland 95
in DE is 't 97
BP Ultimate is in Nederland 98 en in duitsland soms ook 100
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Nee dus...

V-Power is 97, in Duitsland 100.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joachim1

Citaat van: mehn op 11-03-2008 20:07:29
Nee dus...

V-Power is 97, in Duitsland 100.
;D weet het wel heel zeker anders tank ik voor jan lul die duure v-power uit DE die dan maar RON97 zal zijn.
Heb alles al geprobeerd maar met de duitse v-power kan ik de meeste kilometers maken en roffel loopt er prima op   :azn:

marc lenssen

V power is 97. Beste op dit moment is de excellium. BP Ultimate lopen onze turbos rauw op.
Gulf heeft de Challenger benzine. De enige 101 octaan in Nederland. Is echter maar bij een paar Gulf stations te koop. Te vinden op de Gulf site.
V power DE en UK is ook 101, prachtige benzine. De NL is 97 en laat een gechipte T5 niet vol boosten...jammer..
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!

Joachim1

Citaat van: marc lenssen op 11-03-2008 21:20:47
V power is 97. Beste op dit moment is de excellium. BP Ultimate lopen onze turbos rauw op.
Gulf heeft de Challenger benzine. De enige 101 octaan in Nederland. Is echter maar bij een paar Gulf stations te koop. Te vinden op de Gulf site.
V power DE en UK is ook 101, prachtige benzine. De NL is 97 en laat een gechipte T5 niet vol boosten...jammer..
challenger bevat tenminste 5% bio-ethanol  :evil: maar is octaan 100.

tackle

De octaan-behoefte van een motor wordt in belangrijke mate bepaald door de compressieverhouding. Deze wordt door de motor-constructeur gekozen. Alle auto's die na ca 1990 zijn gefabriceerd moeten probleemloos op benzine met een octaangetal van 95 (Euro 95) kunnen rijden. Er zijn ook een aantal typen motoren, met name de meer sportieve, die kunnen profiteren van een hoger octaangetal, zoals 98 bij Super Plus. Deze motoren zijn daartoe uitgerust met "knock"-sensoren ("anti-klop" sensoren) en een ge-avanceerd motor management systeem dat een betere klopvaste benzine herkent (een benzine met een hoger octaangetal) en de belangrijke motor-instellingen daarop aanpast. De auto's welke uitgerust zijn met dergelijke motoren presteren beter op een brandstof met een hoger octaangetal (Super Plus 98 ), maar kunnen ook probleemloos Euro 95 gebruiken of natuurlijk Shell Pura, om zo te kiezen voor de (milieu/motor) voordelen van dit product.

bron shell website

Joachim1

Citaat van: tackle op 12-03-2008 12:01:53
De octaan-behoefte van een motor wordt in belangrijke mate bepaald door de compressieverhouding. Deze wordt door de motor-constructeur gekozen. Alle auto's die na ca 1990 zijn gefabriceerd moeten probleemloos op benzine met een octaangetal van 95 (Euro 95) kunnen rijden. Er zijn ook een aantal typen motoren, met name de meer sportieve, die kunnen profiteren van een hoger octaangetal, zoals 98 bij Super Plus. Deze motoren zijn daartoe uitgerust met "knock"-sensoren ("anti-klop" sensoren) en een ge-avanceerd motor management systeem dat een betere klopvaste benzine herkent (een benzine met een hoger octaangetal) en de belangrijke motor-instellingen daarop aanpast. De auto's welke uitgerust zijn met dergelijke motoren presteren beter op een brandstof met een hoger octaangetal (Super Plus 98 ), maar kunnen ook probleemloos Euro 95 gebruiken of natuurlijk Shell Pura, om zo te kiezen voor de (milieu/motor) voordelen van dit product.

bron shell website
Die nock sensor waar ze het hier over hebben heb je naar mijn meening meer baat bij als je octaan laag is en pingel krijgt..met een hoger octaan heb je hier minder last van dus auto met klop sensor kunnen juist save een laag octaan aan.
Die klopsensoren zaten in de jaren 80 ook al op turbo motoren waarbij de turbo druk omlaag gaat bij klop.

marc lenssen

Iemand al eens gereden met de gulf challenger? Of met de Duitse 101 octaan Vpower? Ben wel benieuwd eigenlijk. Volgende keer dat ik in de buurt ben van Duitsland toch maar eens volgooien...
Lekker boosten met T5 en Winnoc!!!