Lambdasondelampje brandt weer eens

Gestart door Jans Duiven, 17-03-2008 11:11:22

Vorige topic - Volgende topic

Jans Duiven

De Forge Blow off valve en blockingplate heb ik weer verwijderd omdat het lamdasondelampje steeds blijft branden of weer vlot gaat branden na reset.

Nu na uitbouw een reset gedaan en natuurlijk ging het vervloekte lamdasondelampje een dag later weer branden.
Hij geeft aan bij 2000 rpm een ondergrens te hebben gemeten. Overgens regelt de lamdasonde prima!
Op advies van Gerben Brouwer er toch maar een nieuwe lamdasonde d'r in, gereset en ja hoor, een halve dag later lichte het vermaledijde lampje alweer op.

Vacuum: Alles zit goed vast en er lekt niets (verse siliconenslangen)
In- en uitlaatspruitstuk lekt niet.
Nieuwe lamdasonde helpt niet
Geen gecorrodeerde stekkertjes
Blok loopt prachtig rond. Geen gesputter of alternerend toerental.
De verdelerkap, rotor en kabels zijn vers (Vervangen in 2007). 
Brandstof: RON98

De tweede lamdasonde ook maar vervangen dan?   ???

Suggesties zijn zeer welkom!

Hans

reneetje

Heb je met het verwijderen van de Forge ook de aansluiting van het vacuum weer goed afgedopt?
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jans Duiven

Jazeker!
We zijn echt alles bijlangs gelopen om lekkages op te sporen.

Hans

-D©©©L-

Stekker van de LMM al schoongemaakt en gemodificeerd ?

Jans Duiven

Ja, alle stekkers nagelopen en zonodig gereinigd. LMM Tierap mod zit er al een jaar op.

't Is een f*kking zoekplaatje :-)

Hans

-D©©©L-

Bij mij was het over nadat ik (na nogmaals zorgvuldig schoonmaken) de pennetje van de LMM connector wat verbogen heb om het contact wat "strakker" te maken.

Wil je de codes + bouwjaar nog ff posten ?

Raoul

Wat zijn je foutcodes?

Je schrijft van plan te zijn sensor 2 na de kat. te vervangen. Deze kost 190 euro bij de dealer! Je kunt op de stekker meten of ie pendelt. (op de zwarte en ik geloof grijze draad.) Ikzelf heb m net vervangen, code p0424, temp. uitlaatgas kat te laag.

Jans Duiven

Yep, da's een goed idee. Beide witte zijn toch van de verwarming dacht ik?

Hans

Jans Duiven

Citaat van: -D©©©L- op 17-03-2008 11:44:09
Bij mij was het over nadat ik (na nogmaals zorgvuldig schoonmaken) de pennetje van de LMM connector wat verbogen heb om het contact wat "strakker" te maken.

Wil je de codes + bouwjaar nog ff posten ?

1997 en de codes heb ik zo niet bij de hand, want we hebben hem uitgelezen bij Brouwer. Zal nog es vragen aan hem en post die dan.

De accu gisteren eraf gehad en het lambdasondelampje was weer uit. Maar ik dacht dat de foutcodes er dan alsnog in zouden blijven staan, maar dat is dus niet zo..
Vanmiddag nagekeken en geen foutcodes gevonden. Wordt weer wachten tot het lampje gaatbranden Wordt vervolgd.

Hans

Jans Duiven

Hedenochtend met natte ogen en een brok in de keel na 6 jaar onze V70 T AWD uitgezwaaid.

Nieuwe eigenaar die het lambdasondelampje-probleem wel op wil lossen was zichtbaar in zijn nopjes met deze Volvo en wist na de testrit niet hoe snel hij z'n munten op tafel moest leggen  ;D
De Range Rover van zijn ega, een 4 punt zie 'k je nog een keer HSE, had een kapot onderblok en hebben daar afscheid van genomen.
Ze zochten naar een betouwbare Volvo en die hebben ze bij mij gevonden. In die zes jaar heeft ie, naast het reguliere onderhoud, een nieuwe cardanas gekregen. That's it.

Ben benieuwd of de volgende weer zo betrouwbaar zal blijken te zijn. Gelukkig hebben we de 850 GLT nog  ;D
Anders zou ik acuut ontwenningsverschijnselen krijgen!

De Volvo AWD's zijn wel een apart segment op zich, want het lijkt wel of dat kopers stevig afschrikt.
Hoeveel angstvallige vragen ik daar wel niet over heb moeten beantwoorden!

Hans

Marc O.

Citaat van: Hans Duiven op 20-03-2008 20:41:35
De Volvo AWD's zijn wel een apart segment op zich, want het lijkt wel of dat kopers stevig afschrikt.
Hoeveel angstvallige vragen ik daar wel niet over heb moeten beantwoorden!

Allemaal mensen die het forum lezen ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

In die zes jaar heeft ie, naast het reguliere onderhoud, een nieuwe cardanas gekregen. That's it.

de resterende vervangingen komen er nu aan...  ;D

Jans Duiven

Citaat van: Ludo op 20-03-2008 21:03:49
In die zes jaar heeft ie, naast het reguliere onderhoud, een nieuwe cardanas gekregen. That's it.

de resterende vervangingen komen er nu aan...  ;D

Wat dan Ludo?

Misschien een turbo, maar that's it.  ;D
En eerlijk gezegd hoop ik dat ook niet voor de nieuwe eigenaren. Zij waren beiden al gecharmeerd van Volvo, dus waarschijnlijk zijn ze binnenkort ook hier aanwezig.  ;D

Hans