verbeteren onderstel

Gestart door nickk., 15-03-2008 13:27:36

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: nickk. op 24-03-2008 22:54:47
Even iets heel anders, maar wat word er verstaan onder stage 0 tuning(kan geen compleet antwoord op het forum vinden, baggerzoekfunctie ook :-\)? De carterventilatie is pas gedaan, maar verrrrder?

Kabeltjes, leidingen, pijpjes, bougies, rubbers, motorsteunen, accu, luchtfilter en nog grondiger: lmm. Kortom, zorgen dat alles rondom je blok weer in nieuwstaat is. Zo heb je geen lekkages of haperende ontsteking. Ook aan te raden voor je onderstel.
De Tussenpaus

nickk.

Oke, een mooi klusje voor woensdag dus; alle vacuumslangen vervangen. Kan ik dit vervangen door normale slang?

Turbobiker

Citaat van: nickk. op 24-03-2008 23:07:57
Oke, een mooi klusje voor woensdag dus; alle vacuumslangen vervangen. Kan ik dit vervangen door normale slang?

Als je met normale slang tuinslang bedoelt? Moet kunnen. Maar bij voorkeur standaard Volvo slang.
De Tussenpaus

nickk.

Kan je dat per paar meter bestellen? Want ik neem aan dat je niet elk slangetje apart dient te kopen ;D

Enno

Citaat van: nickk. op 24-03-2008 22:54:47
Nuja, goed. De beslissing is genomen, er komen 17inch pegs(titangrijs) onder icm. bridgestone potenza's ALS deze het zo'n 40.000km uithouden.  :eusa_shifty: En nee, ik scheur niet altijd, zeg maar 1/3 van de tijd dat ik in de wagen zit doe ik dat wel ;D.

Even iets heel anders, maar wat word er verstaan onder stage 0 tuning(kan geen compleet antwoord op het forum vinden, baggerzoekfunctie ook :-\)? De carterventilatie is pas gedaan, maar verrrrder?

Veel dingen vervangen die eigenlijk toch wel versleten zijn als je een roffel net in "origineel gebruikte toestand" hebt aangeschaft....

ontsteking
draagarmen
stuurkogels...
motorsteunen
veren & schokdempers

En als je genoeg geld er in wilt stoppen rijdt zo'n roffel ondanks zijn leeftijd gewoon super strak..........

nickk.

Veren zijn en schokdempers worden al vervangen, motorsteunen zijn, behalve de voorste, ook allemaal vervangen. Ontsteking pak ik denk ik morgen mee, kan daar orgineel volvo voor gebruikt worden? Draagarmen, wat zou daar het nut van zijn? Zou het ook al helpen als de rubber bussen vervangen zouden worden?  ;D

Enno

ontsteking gewoon de diverse onderdelen (vaak nog origineel 1st montage)...vervangen.

Kabels
rotor
verdeelkap

Turbobiker

Citaat van: Enno op 25-03-2008 16:54:57
ontsteking gewoon de diverse onderdelen (vaak nog origineel 1st montage)...vervangen.

Kabels
rotor
verdeelkap

En gewoon origineel Volvo functioneert ook bij getunede wagens meer dan uitstekend!
De Tussenpaus

Emiel

En vergeet een lekker setje Kumho's niet... :eusa_whistle:

nickk.

Kijk, ik vind het moeilijk met die banden :P Ik hoor van Turboooobikert en Emiel dat een Kumho een prachtige band is, anderen zweren bij een bridgestone potenza, Marc is ubertevreden over Falken FK452. Wie scheurt er hier het hardst? Eugene of Emiel ofzo?
En, slijtage is ook een redelijk belangrijk onderdeel; ik hoef geen band die eeuwig meegaat, maar een Pirelli zero nero die na 10k op is, dat zie ik niet zitten.

J a a p

Bandenkeuze is ook erg persoonlijk. Een vuistregel is: hoe harder de band, hoe minder hard hij slijt, maar is wel stugger dus minder grip.

De een vind dat juist lekker, lekker driften, de ander wil zoveel mogelijk grip. Van de bovenstaande merk en types is bewezen dat het in ieder geval geen troep is...
Wannabe C70 rijder.

Enno

Citaat van: VolvoJaap op 25-03-2008 20:55:49
Bandenkeuze is ook erg persoonlijk. Een vuistregel is: hoe harder de band, hoe minder hard hij slijt, maar is wel stugger dus minder grip.

De een vind dat juist lekker, lekker driften, de ander wil zoveel mogelijk grip. Van de bovenstaande merk en types is bewezen dat het in ieder geval geen troep is...

Bridgestone RE050 (zonder A) is tricky....maar wel leuk. Bij mij ging de band zo rond de 40000 KM mee. Daarna was ie bijna zonder profiel en zeker in de regen niet echt betrouwbaar meer.

Als je veel lange afstand rijdt, dan wordt een bridgestone bij temperaturen > 7 graden warm zat en begint hij in bochten te kleven. Echter ik heb 's ochtends met 3 graden ook als eens bijna achterste voren op een oprit gestaan omdat elke vorm van GRIP ontbrak met de bridgestone.

Over slijtvastheid mag ik niet klagen. Ik heb nu goodyear F1 banden, die het qua stuur precisie bij lange niet halen ten opzichte van een Bridgestone RE050.

Het nadeel van de bridgestones is dat de aanschaf prijs wat hoger ligt dan een Kuhmo of een Goodyear. De Kuhmo heb ik geen ervaring mee. Ik denk dat ik toch weer naar bridgestone over wil stappen.....

Ondanks dat het een heel stugge band is.

Emiel

Citaat van: nickk. op 25-03-2008 20:28:13
Wie scheurt er hier het hardst? Eugene of Emiel ofzo?

Ik rij door, niet hard. :eusa_angel:

En degene die het hardst door de bochten gaat is Mr. Turbobiker himself. En hij heeft een aardige referentie met beide banden. Voor het geld is een Kumho echt een hele goede koop.

Eugene

Falken FK452 heb ik er nu ook onder. Opzich een prima band, maar qua grip merkbaar minder dan de Pirelli Pzero Nero vooral in de regen en qua accelereren. Daarintegen hadden de pirelli's een zachte zwabberwang, wat de falkens niet hebben.

Volgende keer eens Parada's proberen 8)

If it's not blown, it sucks...

tackle

michelins kleven mij genoeg.