ALARM no2; 't is weer raak

Gestart door Nunki, 15-03-2008 18:32:42

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Het gebeurde is één van de redenen dat we Gouda hebben verlaten.
Om de haverklap vernielingen, inbraak en verdwenen auto's.

Gelukkig zijn in onze huidige woonplaats (nog) niet veel van zulke zaken aan de orde.

Neemt niet weg, dat het knap kl*ten is dat ze je weer te grazen hadden >:(

Robert Haven

Kan je niet gewoon een goed en goed zichtbaar stuurslot aanbrengen?
Is toch weer een extra obstakel namelijk...

volvov70

dit is nou een van die redenen dat ook ik mijn geliefde A'dam verlaten heb.
niks is meer veilig. :police:

Hier in het zeeuwse is het een stuk rustiger MAAR.

De volvo staat achter een parkeerhek, heeft een trackmodule aanboord, en word 24/7 via een beveiligde
IPcam bewaakt en opgenomen.

Neem geen enkle risco meer.
History: volvo v70 2.5 20v exclusive 1998
History: volvo v70 xc 2.4T 20v AWD cross country duo tone 08-1999 MY2000
Huidig: škoda Superb artic 2.0 TDI CR 192pk 420nm 2013

jero

Mijn R overnacht ook niet meer op de oprit, maar in een garage achter een hek met camera's e.d.

tackle

Citaat van: Robert V70 NBP op 16-03-2008 15:16:51
Kan je niet gewoon een goed en goed zichtbaar stuurslot aanbrengen?
Is toch weer een extra obstakel namelijk...

dan zagen ze je stuur door.

Amazon

Ik zou in ieder geval het T-5 embleem van de achterklep halen.

Je kunt overwegen daar een 2.5 of TDI (no offence) embleem geplakt op magneetstrip voor terug te doen.

Haal je die er in de ochtend weer af. ;)

Gelukkig heb ik dit soort ervaringen nog niet. De T-5R slaapt overigens zelden buiten.

Bigger and better!

Nunki

update: hij staat er nog steeds, zowaar!
Ga morgen een mooi stuurslot kopen, enkel ter afschrikking. Verder volgende week naar de garage voor een beurt. Ga dan tevens verdere stappen ondernemen om hem diefstal safe te maken zonder dat ik steeds vanalles onder de kap hoef te rommelen...

Nunki

Citaat van: dennis-d op 21-03-2008 19:31:18
o
maar voel me wel in me kruis getast...was mijn ex-GLT-zilvermeeuw-broer niet mooi genoeg om te jatten ??   ;D

;D ;D

Ik denk dat ze die ook wel mee hadden willen nemen hoor! En het alarm van de zilvermeeuw stond zo strak afgesteld dat het al af was gegaan als de jongeman er enkel een blik op had geworpen...  ;D

Nunki

Ik constateer net dat er wel sporen van braak zijn. In het slot van de passagiersdeur zit een afgebroken schroef en het slotje hangt wat scheef. Is nauwelijks te zien, totdat je er een sleutel in wilt steken.
Stom dat ik het niet eerder gezien heb, maar komt omdat ik de jongeman vanaf de andere kant uit heb zien stappen dus daar heeft m'n focus steeds gelegen. Passagierskant zit aan de straatkant en daar kijken we nota bene op uit. Vreemd om vanaf die kant in te breken op klaarlichte dag.
Maar goed op die manier kom je er blijkbaar makkelijk in.
Heb er nu een lelijk stuurslot in. Beetje jammer zo'n ding maar hopelijk schrikt het af.

Jan_D.

Dan hebben ze dus zo de boel geopend. Overigens is dat bij mijn auto ook een keer gedaan, alleen niet gelukt. Gebeurde trouwens aan de rand van de gemeente Bloemendaal.................
Dus het is maar wie er waar dan ook langs loopt.

Philip850

Dan vervang je de deurhendels toch met x70 hendels zonder sloten (2x passagiershendels zeg maar, ze zijn volledig symetrisch dus links of rechts is hetzelfde m.u.v. het slotje). Op die manier is hij alleen maar met de ab te openen maar is dat zwakke punt weg.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73