Fout code:Cd-3 Error-02

Gestart door Ronin, 03-02-2008 12:54:34

Vorige topic - Volgende topic

jberg

jvc en kenwood dubbeldin zit ook dolby in

volvoc70T5

Hmm oke! en die kan ook eventueel in mijn huidige auto pluggen zonder veel gedoe (verloopstekkers is oke)..

verder een vraag, wie heeft er een schema van de SC900 achterkant welk pinnetje wat is..voornamelijk de + en - gaat `t me om ..

Starbuck

Citaat van: volvoc70T5 op 16-03-2008 21:44:55
heb je het nog opgelost..kamp met het zelfde probleem en de wisselaar doet het hier ook bijna niet meer..

Nou, ikke ook in de T5, CD wisselaar doet het niet meer, kan ook niet meer van radio-kanaal veranderen, aleen de radio met voor geprogrammeerde zenders kan ik nog gebruiken.
Alles is dus futu!
Oplossing: radio eruit nemen en inruilen bij volvo, een beetje opleggen en een nieuwe erin, is een soort van ruil-systeem, zoals bij starters ed.
Ze hebben daar een hoop radio-cd-cassette systemen voorhanden die daar voor dienen.

volvoc70T5

heb`m gemaakt!:D

uitleg volgt binnen 5 minuten

volvoc70T5

bovenop de cd unit, zitten namelijk 2 ledjes (het bruine printplaatje met het zwarte kleine schroefje (verlies die niet!)), welke ervoor zorgen dat de cd wisselaar weet of er een cd naar binnen is geschoven of niet, bij mij deed 1 ledje het niet meer doordat het printplaatje zo slecht was gewordne (waardoor, geen idee, maar knapte bij mij gewoon doormidden toen ik hem los haalde..) 2 koperdraadjes + tape.. en hop.. ding werkt weer..en dit x helemaal geen foutcodes meer..

dit was in ieder geval bij mij het geval waardoor die code verscheen..lijkt me..

Starbuck

Citaat van: volvoc70T5 op 17-03-2008 20:41:49
bovenop de cd unit, zitten namelijk 2 ledjes, welke ervoor zorgen dat de cd wisselaar weet of er een cd naar binnen is geschoven of niet, bij mij deed 1 ledje het niet meer doordat het printplaatje zo slecht was gewordne (waardoor, geen idee, maar knapte bij mij gewoon doormidden toen ik hem los haalde..) 2 koperdraadjes + tape.. en hop.. ding werkt weer..en dit x helemaal geen foutcodes meer..

Slijtage dus...
Nu, bedankt voor de info en fijn dat het probleem opgelost hebt, ga de mijne zeker ook nakijken :eusa_clap:

thuur

Citaat van: volvoc70T5 op 17-03-2008 20:41:49
bovenop de cd unit, zitten namelijk 2 ledjes (het bruine printplaatje met het zwarte kleine schroefje (verlies die niet!)), welke ervoor zorgen dat de cd wisselaar weet of er een cd naar binnen is geschoven of niet, bij mij deed 1 ledje het niet meer doordat het printplaatje zo slecht was gewordne (waardoor, geen idee, maar knapte bij mij gewoon doormidden toen ik hem los haalde..) 2 koperdraadjes + tape.. en hop.. ding werkt weer..en dit x helemaal geen foutcodes meer..

dit was in ieder geval bij mij het geval waardoor die code verscheen..lijkt me..
http://img166.imageshack.us/img166/1172/17032008186ae3.jpg

Fijn dat je het euvel gevonden hebt, maar tape en koperdraadjes hebben niet zo'n hoge levensverwachting in een auto (temp.wissel, vocht, etc.). Beter is even die draadjes te solderen.

Gr ;)

volvoc70T5

dat heb ik gedaan, tape was nodig om printplaatje weer in elkaar te zetten..
kreeg die niet echt op een andere manier in elkaar..

maargoed, kan altijd zoeken naar iemand die een defecte heeft en dat kleine stukje overnemen.

Ronin

Nu kan ik ook eens kijken of dat bij mij ook het geval is. :eusa_doh:

Gr,Ronin :)

volvoc70T5

en...nog gelukt bij de andere personen?

Dave

Ik heb ook een Sc901 die om zeep is. Ik ga eens kijken of het niet toevallig die oorzaak heeft meer vrees dat er meer aan de hand is.