accu op?

Gestart door BarryH, 14-03-2008 21:51:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BarryH

Vorige week een nieuwe accu geplaatst omdat de oude eigenlijk een te lage capaciteit had (63 Ah).

Nu heb ik deze accu op de lader opgeladen en na 4 dagen meet ik 12,65 volt. Betekent dit dat deze accu eigenlijk overleden is (zou toch > 13v moeten zijn?)

bedankt
V70 2.5D - 2000 - automaat - bordeau rood
daarvoor:
Peugeot 106d>405d->vw passat tdI>1.8T->C5-2.0aut-lpg ->Outback2.5aut -> V70TDI-1997-automaat-Tropic green pearl/

Lancer 1.5 > Escort Clipper > 8552.5-20V-AT 93-vvis

Snellebaksteen

Als je accu 12.6 geeft is dat heel netjes hoor. Met de motor draaiend moet dit oplopen naar 13.4 of hoger maar niet meer dan 14.5.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

scania164

Zet er eens nieuwe accu klemmen op.........zou me niet verbazen dat dit de oorzaak is,heb dit ook zo gehad met nieuwe accu.
De te lage spanning veroorzaakt door het laatste stuk kabel voor de klem en de slechte klem kan ervoor zorgen dat je accu ondervoedt raakt.

succes!!

scania164

hallo
Meet maar eens en dan tegelijk de kabels op en neer bewegen....als hij schommelt in waarde dan weet je genoeg.

Groeten Chris

Raoul

Een accu die 12.6 volt spanning heeft over de polen is vrijwel vol. Dit zegt echter niets over zn startcapaciteit, deze kan evengoed ver onder de oorspronkelijke waarde liggen. (bijv 60 Din A ipv 210 Din A) Dit ontstaat door sulfatatie en is niet meer goed te krijgen door te laden o.i.d. Alleen met een goeie accutester kun je dit meten.