speakers in de hoedeplank

Gestart door Jaco S, 18-03-2008 17:22:14

Vorige topic - Volgende topic

Jaco S

Hoe maak ik de speakerdoos open op me hoedenplank wil achter namelijk me speakers vervangen?

Misha

Citaat van: Jaco S op 18-03-2008 17:22:14
Hoe maak ik de speakerdoos open op me hoedenplank wil achter namelijk me speakers vervangen?

Als je die van een S70 bedoelt: dan moet de hoedenplank eraf.

Hier staat wel iets :

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20615.msg468834#msg468834
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jaco S

nee bedoel van de 850 hoe ik bij die speaker kan komen dus hoe ik de deksel er af kan krijgen

Enno

Speaker in zijn geheel demonteren.

Dan behuizing openschroeven....

Jaco S

maar hoe kom ik bij de schroeven van de speaker....er zit zo gaasrooster op beng bang dat ik er aan ga lopen trekken dat ik wat breek

daytonawim

uit mijn hoofd, zitten de moeren in de kofferbak, onder de hoedenplank

Jaco S

vandaag los gehad.....maarkwam niks los te zitten nadeel is ook dat ik het plastic kapje waar dat gaas over zit er niet afkrijg!!

Ik zag ook dat het geen ronde speaker waren maar ovale....weet iemand de maat van deze!
4x6 of 5x7?

daytonawim

als het goed is zitten er in de onderzijde van de behuizing schroeven/moeren om de
deksel er af te halen.

Wees er voorzichtig mee want de behuizing is erg duur !!!!

Jaco S

ik heb net in boekje gezien dat de ovale speakers 5x9 wagen maar dat is geen standaard maat volgens mij  want speakers verkopen ze in 4x6-5x7-6x9
wie weet welke ik het beste er in kan platsen zonder te gaan zagen en plakken en weet ik het allemaal

En de achter deur speakers....zitten die op de radio als voor speakers of achter??

daytonawim

De deuren zitten parallel op de speakers van de hoedenplank

Ik heb wat jij wilt ook geprobeerd, maar bleef hangen bij de orginele
overigens niet onaardige speakers.
Deze zijn door de behuizing hoger geplaatst en hoef je niet te zagen.

ik denk dat je (bijna) met elke ovale speaker in de problemen komt
omdat ie niet ver genoeg in het gat past in de metalen hoedenplank.

Jaco S

dus met andere worden het word moeilijk andere speakers aan te sluiten?zonder er aan te knutselen?welke maat kan dan beste gebruiken 5x7 zeker?

Want ik heb een versterker en die kan ik niet aan me voor speakers hangen omdat ik dan geen carkit meer heb want die werkt via de radio op me voor speakers!

daytonawim

wat heb je voor radio ??, ik denk geen volvo radio toch ?

Zitten in de achterdeuren en op de originele volvo speakers  ???

Als dat zo is sluit dan eens een versterker aan op de achterboxen en je zult
versteld staan van het resultaat :-)

Jaco S

Ik heb een kenwood DPX501U en volgens mij zitten er allemaal orginale volvo speakers in tot zogver ik kan zien!
Maar de achter deur speakers zitten dus aan me achter speakers, als ik het goed begrijp?

Ik moet alleen ff kijken hoe ik me stroomkabel van me accu door me auto moet trekken!

daytonawim

Ik heb een kabel langs de dorpel getrokken, er is nog ruimte om een draad'
door het motor schot te trekken. :-) aan sluiten op accu en een zekering er tussen bij de accu :-)
De massa heb ik zelf achter van het chassies afgehaald ( sommige zeggen dat dit slecht is)

Knappe radio overigens :-)

Jaco S

die radio zat er al in toen ik hem kocht, zag dat dure radio was op i-net.
de motor schot van de zijkant of ergens anders???
bij me 460 had ik hem via de zijkant daar zat zo rubbertje wat je er af kon knippen een stukje en daardoor heen je kabel kon trekken