Rijd iemand op Michelin Alpin winterbanden?

Gestart door 855TDI, 26-02-2007 22:34:40

Vorige topic - Volgende topic

marcelV70R

ik rij sinds 2 jaar op de alpins,
maar volgend jaar mooi weer op de vredesteins.
vind er erg veel rol geluid van de michelins komen.
ben er dus niet tevreden over.

Marcel

Manga

Heb alpins op mijn titans,,, met regen en koud weer nog slechter dan mijn oude pirelli's... wat dus helemaal geen winterband of natweer band moet zijn...

Triest...

850R 2.0 DOP

innocenti

Ik rijd op Primacy Alpins, PA3 195/55/16. Heb hiervoor Goodyear eagle gehad, maar vind de PA3 stukken beter. Grip goed, geluid goed, redelijk stug en ZEER SLIJTVAST. Ook met de terugreis door de storm in Duitsland 1 maart zeer goede wegligging.

Zijn overigens ook zeer goed getest dit jaar.
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205_55_R16H/default.asp?ComponentID=194624&SourcePageID=8979

Zit met de temp nu wel te twijfelen om weer 17 inch te monteren met zomerbanden.

Florian_Areiter

Ik monteerde altijd óf Michellin Alpin óf Nokian winterbanden onder mijn Saab 900. Beiden vond ik erg prettige banden, met de Nokians heb ik zelf 70.000 km kunnen rijden!! Maar toen waren ze ook echt compleet af, maar toch.....

DirkT?

Ik heb dit winterseizoen de volgende sets onder mijn auto gehad en allen zijn ook getest in de sneeuw!

Begin december:
Vredestein Snowtrac 205 55 R16 H : Tevreden, ietswat geluidsproductie
(door cuppen) wel comfortabel, slijt snel. In de sneeuw redelijke grip.

Eind december/begin januari
Michelin Alpin 195 55 R15 H: Tevreden: goede grip in sneeuw, op de snelweg hogere geluidsproductie, minder bij wegrijden op ijzige weg. De Pirelli is mijns inziens een wat zachtere band/rubber!

Nu:
Pirelli Winter 210 Snowsport 205 45 R16 H : Veel snelweg KM's, erg stille band, ondanks dat het een platte band is toch genoeg comfort en genoeg grip bij sportief rijden. Grip in de sneeuw is ook perfect en bij de Prodrive Rijvaardigheidstraining deden ze het erg goed op nat wegdek!

Beste ervaring tot nu toe:

De Pirelli!

P.s. iedereen heeft zo zijn ervaringen, hou er wel even rekening mee dat het ook afhankelijk is van de auto, het vermogen, afmetingen, gewicht, de bestuurder etc. hoe je een band ervaart is persoonlijk.