Waar haal ik een Weber carburateur vandaan ?

Gestart door Misha, 20-03-2008 11:38:44

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Citaat van: Misha op 20-03-2008 22:05:01
Citaat van: joebar op 20-03-2008 21:40:17
Alfa sloperijen opzoeken, vroeger zaten die op de gulia's gulietta's, GTV's, supertjes,
op de sunbeam TI, op de bmw 2002 TI, op de NSU TT,  en nog veel meer.....
Dell Orto's moet ook gaan, maar die zijn moeilijker af te stellen

Wil je echt iets speciaals, dan neem je die met die verwisselbare venturi's, maar die zijn wat duurder... Heb ik gehad op mijn amazone met BDA blok....

Dat waren geen valstroom volgens mij maar vlakstroom. iig de 2002TI

Is voor mij alleen oom de oorspronkelijk 'pit' weer in het blok te krijgen. loopt nu wat erg braaf op benzine.  Hoort 2 carb's te hebben en heeft nu 1 hele brave.

Bijkomend voordeel is dat er geen vacuum gasschuif inzit en een naald en sproeier die enorm slijten als je op LPG rijdt, zodat je ook hier een redelijk goed resultaat houdt na 500 km rijden.

Sorry wist niet dat je valstroom nodig had...
Simca 1100 ti had er 2 dubbele webers op zitten alfa sudjes volgens mij ook.....
voor wat betreft de de gasschuiven....
gaatje erboven boren, vacuum nippeltje indraaien, gasafsluiter op je vacuum aansluiten, en als je op gas rijdt, de gasscjuiven gewoon omhoog laten zuigen door het vacuum, .....
op gas heb je toch alleen de vlinderkleppen nodig, dus voorkom je dat de naalden in hun zittingen liggen te rammelen ...
Andere optie ( dat deed ik tenminste) de menbramen er gewoon uithalen en in je dashboardkastje leggen, maar dan moet je wel zorgen dat je ALTIJD op gas rijdt en altijd gas in je tank hebt, in geval van nood, 4 schroefjes los, en de gasschuiven met menbramen weer op hun plaats laten zakken

Misha

Citaat van: joebar op 21-03-2008 22:59:09
Citaat van: Misha op 20-03-2008 22:05:01
Citaat van: joebar op 20-03-2008 21:40:17
Alfa sloperijen opzoeken, vroeger zaten die op de gulia's gulietta's, GTV's, supertjes,
op de sunbeam TI, op de bmw 2002 TI, op de NSU TT,  en nog veel meer.....
Dell Orto's moet ook gaan, maar die zijn moeilijker af te stellen

Wil je echt iets speciaals, dan neem je die met die verwisselbare venturi's, maar die zijn wat duurder... Heb ik gehad op mijn amazone met BDA blok....

Dat waren geen valstroom volgens mij maar vlakstroom. iig de 2002TI

Is voor mij alleen oom de oorspronkelijk 'pit' weer in het blok te krijgen. loopt nu wat erg braaf op benzine.  Hoort 2 carb's te hebben en heeft nu 1 hele brave.

Bijkomend voordeel is dat er geen vacuum gasschuif inzit en een naald en sproeier die enorm slijten als je op LPG rijdt, zodat je ook hier een redelijk goed resultaat houdt na 500 km rijden.

Sorry wist niet dat je valstroom nodig had...
Simca 1100 ti had er 2 dubbele webers op zitten alfa sudjes volgens mij ook.....
voor wat betreft de de gasschuiven....
gaatje erboven boren, vacuum nippeltje indraaien, gasafsluiter op je vacuum aansluiten, en als je op gas rijdt, de gasscjuiven gewoon omhoog laten zuigen door het vacuum, .....
op gas heb je toch alleen de vlinderkleppen nodig, dus voorkom je dat de naalden in hun zittingen liggen te rammelen ...
Andere optie ( dat deed ik tenminste) de menbramen er gewoon uithalen en in je dashboardkastje leggen, maar dan moet je wel zorgen dat je ALTIJD op gas rijdt en altijd gas in je tank hebt, in geval van nood, 4 schroefjes los, en de gasschuiven met menbramen weer op hun plaats laten zakken
Klopt helemaal hoor, en wordt vaker zo gedaan.
Je kunt er ook voor kiezen om elke 5000 km een nieuwe sproeier en naald te plaatsen, is een halfuurtje werk en kost 15 euro.

Maar ik zoek juist zo'n Weber om én meer power op benzine te hebben én geen synchronisatieproblemen te hebben én om op LPG te kunnen rijden zonder truuken..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het