Startmotor uitbouwen

Gestart door rien850, 24-03-2008 10:45:19

Vorige topic - Volgende topic

rien850

Vandaag startprobleem met mijn 850 2.5 20V automaat bj 1995, relais klikt wel, startmotor gaat niet rond, kreeg hem na enkele klappen op de startmotor weer aan de gang.
Vraag is:
Hoe vervang je de startmotor, hij zit zo te zien erg klem ingebouwd en is er zonder e.e.a. te demonteren niet tussenuit  te krijgen.

Turbo-Geek

Als de het inlaatspruitstuk demonteerd (hier op het forum diverse handleidingen te vinden) dan haal je hem er zo tussen uit !
Mischien kan het zonder die hele bende te verwijderen (via de onderkant) maar het lijkt me stug.
Uitbouw/inbouw spruitstuk kost je de eerste keer toch snel 2 uur.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

thuur

Volvo schrijft voor dat het wegnemen van de ventilator voor genoeg ruimte zorgt om de startmotor uit te bouwen. Je moet dan wel heel goed weten waar dat laatste boutje zit want je sleutel gaat er amper omheen. Spruitstuk uitbouwen is makkelijker, kun je meteen de carterventilatie doen ;)

Gr 8)

Turbo-Geek

Citeerkun je meteen de carterventilatie doen

Da's een goeie ! Is het meteen een efficiente klus en ben je voorlopig ff klaar onder dat spruitstuk.
  The things you own end up Owning you !

rien850

Ok, thanks!!
Denk dat ik het eerst maar probeer door de ventilator e.d. te verwijderen, spruitstuk en carterontluchting lijkt me erg veel werk en ik heb de auto dagelijks nodig.
Rien