Volvo hangt scheef

Gestart door remcomarinus, 13-08-2011 10:51:48

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Links nivomat veer, rechts gewone veer?
--
Autogas Inside . . .

Elsje

Heel vreemd. Niets aan de voorzijde gedaan? Kijk even of je 2 dezelfde nivomats geleverd hebt gekregen. Verlaagde en niet verlaagde. Idem wat betreft de veren. Wissel links en rechts even. Als het dan andersom is weet je waar je moet zoeken. 30 min werk ;)

-D©©©L-

Citaat van: Elsje op 14-08-2011 21:38:25
Heel vreemd. Niets aan de voorzijde gedaan? Kijk even of je 2 dezelfde nivomats geleverd hebt gekregen. Verlaagde en niet verlaagde. Idem wat betreft de veren. Wissel links en rechts even. Als het dan andersom is weet je waar je moet zoeken. 30 min werk ;)

Dan zou ik eerder de nivomaten omwisselen. Of ze er gewoon even beide onderuit halen. Dan moet ie aardig gelijk komen te staan.

Elsje

Citaat van: -D©©©L- op 14-08-2011 21:39:56
Citaat van: Elsje op 14-08-2011 21:38:25

Dan zou ik eerder de nivomaten omwisselen. Of ze er gewoon even beide onderuit halen. Dan moet ie aardig gelijk komen te staan.

Dan kan je direct even de typenummers controleren ;)

remcomarinus

zo de gegevens zijn binnen.
na een stukje rijden staan de schotels weer zo goed als recht zie foto.

rechts (gezien van achteren) aan de kant waar de lager is vervangen meet ik 36cm van as tot bovenkant wielkast
links meet ik 35 cm.

hier nog een foto van de vervangen lager (dat zilveren blokje).

lijkt wel alsof de rechter nivomat overcompenseert als e ondergrond niet recht is.

nu jullie weer ;-)

ulkeman

moet je de foto's wel even werkend maken ;D

zoals ik de foto's nu zie is er niks aan de hand......

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Elsje

Dus na een stukje rijden staat hij recht. Ik neem aan dat die ene cm verschil aan de ondergrond ligt. Dan zou je zeggen dat de nivomats goed zijn.

UserID6342

Precies, scheef wegdek dus ;D

remcomarinus

kortom: iets met storm en een glas water...  :eusa_eh:

thanks allemaal.

daytonawim

Ik zie het nu ook niet echt,

als ik de foto vergroot heb ik het idee dat de veren niet gelijk gemonteerd zijn, dat zou een klein verschil kunnen opleveren.

BBS

De veren staan inderdaad niet gelijk in de houders. Ik zou dit toch gelijk laten zetten door diegene die ze ook gemonteerd heeft.
Kijk maar eens goed, de linkerveer begint aan de achterzijde en de rechterveer begint aan de voorkant van de veerschotel....

Volvoloos....

Elsje

Citaat van: remcomarinus op 14-08-2011 22:24:39

kortom: iets met storm en een glas water...  :eusa_eh:

thanks allemaal.

Nou dat ligt eraan. Als de auto op de eerste foto op een vlakke ondergrond staat is er wel degelijk iets aan de hand. Dus nog een keertje meten? Zorg wel dat de gehele ondergrond vlak is. Ongelijk wegdek aan de voorzijde werkt door in de achtervering.

remcomarinus

owkee. morgen even terug naar de garage.

las gisteren al iets op het forum over de juiste stand van de veren.
schijnt ook een markering op te staan?
viel me ook al op dat ze bij mij redelijk willekeurig in de veerschotel staan.

viel me ook al op dat mijn band (18 inch) links voor aanloopt als ik een drempel afrijd.

kortom terug naar de garage....

mehn

Citaat van: remcomarinus op 14-08-2011 22:44:58
schijnt ook een markering op te staan?

In jouw geval een hele grote gele markering, maar die had je vast ook wel al gezien.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: