project NA "trackday en daily "

Gestart door DOGBOX, 23-03-2008 22:14:46

Vorige topic - Volgende topic

DOGBOX

maandag schroefset binnengekregen..

dinsdag vrij genomen en de set er in een ochtend ondergesleuteld.
afgesteld achter op de allerlaagste stand, voor nog 1,5 cm over op het schroefdraad.

even in afwachting van hoever de set nog nazakt.
vanavond zal ik een aantal foto's plaatsen.

aanstaande zondag naar time-attack op zandvoort.

heb me daar ingeschreven voor track-time aan het einde van de dag

Thijssie!

Tis een interessant project en ik ben er ook erg benieuwd naar maar..........

We willen nu toch wel eens foto's zien! DUURT LANG ;D

DOGBOX

zoals beloofd de fotos na montage van de nieuwe schroefset.
fotokwaliteit is niet bijster, maargoed de nieuwe velgen zitten er nog niet onder dus echt "af" is het nog niet.

daarnaast vandaag ook naar time attack geweest op circuit park zandvoort.
weer heel gaaf, veel moois gezien :eusa_drool:, ook veel  :eusa_sick:...

ik had me daar ook ingeschreven voor de tracktime sessie 2 aan het einde van de dag.
een sessie van 20 minuten gereden, dit was erg gaaf.

wel een aantal dingen opgemerkt, achterbanden waren vrij ver versleten.
en als ik vol in de ankers ga voor een bocht begint de achterkant wat licht te worden en te glijden.

MarkoC70T5

Zag je auto vandaag nog op de parking staan op Zandfoort.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

850 Ra$ing

Leuke foto's en de schroefset staat em erg goed, welke set is het eigenlijk?
Bij mijn 850 voelt de achtekant ook erg licht bij bv afremmen op hoge snelheid, denk toch dat ie lager moet achter misschien dat dit helpt.
Heb bij mijn auto ook al verschillende sets banden geprobeerd maar niks hielp echt goed. Heb er nu Toyo's onder waardoor de achtekant minder slap aanvoelt.

)0H@N

Wat voor remblokken gebruik je op de achterremmen?
Aangezien het hele zaakje aan de achterzijde enorm veel lichter is geworden heb je ook een ander remgedrag. De juiste houding moet nu weer gevonden worden. Te hard achterop remmen geeft een zweverig gevoel.

Op onze rallyauto worden er standaard remblokken (origineel Volvo, andere verbranden) gebruikt en voorop "Competitie" anders remt hij achterop te hard.
Afhankelijk van de wedstrijd worden er 1 of 2 reservewielen ingeladen om maar genoeg asdruk in de achterkant te houden. Op een circuit moet er natuurlijk zoveel mogelijk uit aan gewicht en heb je niks aan reservewielen dus dat is geen optie. In rally gaat het natuurlijk ook om het gewicht, maar mag je ook niet onder een bepaald gewicht. Maar aangezien de ruimtes regelmatig krapper zijn dan op een circuit en we hierdoor de achterkant beter kunnen controleren is dit voor ons een optie. Ook het 2e resevewiel kan evt. nodig zijn/ gebruikt worden. Dus onnodig gewicht?? ??

Is er nog een mogelijkheid om de achterkant nog iets te laten zakken? Om zo meer gewicht achterop te laten rusten. Het zou zo zonde zijn om er weer wat gewicht in te moeten leggen
Thank you for flying with Volvo.

fearless

DOGBOX

super bedankt voor die foto! heb je die zelf gemaakt?
deze is een stuk beter dan die ik had ;D

ging lekker qua snelheid vond ik.

Brend t5

Dat een volvo licht word in de kont kwam ik al vrij snel achter;Dr.  Was erg gaaf om een keer op zandvoort te rijden en zeker voor herhaling vatbaar. Alleen nog effe opzoek naar een beter onderstel.

elianmars

17 inch er onder in plaats van 15 inch zal ook al duidelijk anders rijden. Met 15 inch banden heb je zo'n hoge wang, dat je daar al mee gaat zwabberen.

Gave foto, die Ivo geplaatst heeft!  8)

Johann

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Moosepower

:eusa_clap: Ben je die Ariel nog voor gebleven ;) Voor de licht wordende achterkant probeer voor gewicht kwijt te raken en achter gewicht erbij. Je kunt de accu naar achteren zetten en bumper alleen de buitenkant gebruiken overbodig kunststof weggooien. En als het dan nog steeds blijft en die kans is aanwezig een instelbare remkracht verdeler monteren. In ieder geval succes en keep up the good work :eusa_dance:

willem169

Wil je topic niet kapen, maar deze kwam ik een paar maanden terug tegen op Zandvoort (zelf in BMW gereden jammergenoeg)... is deze van een forummer?

Thijssie!