Hoe groot is jullie lpg tank, icm lpi in reservewielbak.

Gestart door herbe777, 24-03-2008 16:34:34

Vorige topic - Volgende topic

gerardgrobben

tuba or not tuba, that's the question

MM

@herbe777:

Mijn tank is ingebouwd bij Mesman in Son, Eindhoven.
De 61 L tank past echt net in mijn 850 estate, de klep ligt volgens mij op de pomp van de vaille G3 installatie. Nog even een thuisbrenger, of zo'n reparatiesetje. Heeft iemand daar trouwens ervaring mee? Heb wel eens gehoord dat na gebruik van de spuitbus de band niet kan worden gerepareerd.

grt, Mark

taxi1369

67 L 850 estate uit 94 in laten bouwen bij ijsvogel autogas en de vloer komt niet omhoog 400 kilometer op 60 L met verdamper

GeertG

Citaat van: Ludo op 24-03-2008 20:39:28
Citaat van: )()()sT op 24-03-2008 20:34:19
GeertG heeft bijvoorbeeld Vialle (verdamper) en heeft een tank van 70 liter.

Geert heeft geen ringtank.
in de toekomst zijn de LPi tanken wel ook zo.  :D

Ik heb inderdaad geen ringtank maar gewoon een grote ronde tank (maar ik heb dan ook geen LPi).
De vloer is niet verhoogd en de tankinhoud is 77 liter en ik heb al eens meer dan 75 liter kunnen tanken (maar hier is al een topic over.......)  :eusa_whistle:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Raoul

Citaat van: MM op 25-03-2008 01:16:08
@herbe777:

Mijn tank is ingebouwd bij Mesman in Son, Eindhoven.
De 61 L tank past echt net in mijn 850 estate, de klep ligt volgens mij op de pomp van de vaille G3 installatie. Nog even een thuisbrenger, of zo'n reparatiesetje. Heeft iemand daar trouwens ervaring mee? Heb wel eens gehoord dat na gebruik van de spuitbus de band niet kan worden gerepareerd.

grt, Mark

Die spuitbusjes zie je tegenwoordig steeds vaker. Zelfs de nieuwe Golf 5 heeft geen reservewiel meer, is een optie (!) Maar..standaard met een bandreparatieset, oftewel spuitbus.
Die spuitbus is waardeloos, vieze kleefrommel. Dit werkt alleen als je op tijd ontdekt dat je band wat zacht is. Maar in de praktijk gebeurt het maar al te vaak op de snelweg, en dan ben je meestal te laat omdat je band loeiheet is geworden.
Of een lekke band door een uitstekende put of stoep, waardoor de wang van je band gescheurd is. In al deze gevallen is de spuitbus waardeloos, en daar sta je dan langs de snelweg....Afslepen? Duur geintje.
In NL heb ik mn noodwiel achterin een hoes, vast aan een sjoroog in de hoek.
Op vakantie gaat een volwaardig wiel mee.
En het spuitbusje? Dat staat achterin de kast.

rolvio

Heb er zo'n twintank ingekregen toen de pomp het begaf. Is mij verteld. Was in 2005 ofzo. Bruto 57 Liter, netto meestal zo'n 40 liter, heb er een keer 42 liter ingekregen.

Het is een LPI installatie van Vialle.

Foto's:

herbe777

He he. Eindelijk ben ik terug geweest naar Allround. Ik heb een nieuwe lpi tank gekregen.
Hij beweerde bij hoog en bij laag, dat er geen grotere tank in zou passen.

Het is dus wel gelukt en ik heb er nu ook een 61 ltr tank in liggen.  :eusa_clap:
De tank is gratis en voor niks omgeruild.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Joost, jij ook bedankt voor je pm met bijgeleverde foto`s.

Gr Herbe

Vulk

In mijn estate ligt een ringtank van 60liter (48netto).

Het is een vialle lpi-installatie. Als het rode lampje gaat branden van de schakelaar krijg ik er een goeie 30liter in. Hiermee rijdt ik dan een 250tal km. Is dit normaal dat ik er maar zoveel inkrijg?

elmarconi

Citaat van: Vulk op 14-06-2008 18:14:54
In mijn estate ligt een ringtank van 60liter (48netto).

Het is een vialle lpi-installatie. Als het rode lampje gaat branden van de schakelaar krijg ik er een goeie 30liter in. Hiermee rijdt ik dan een 250tal km. Is dit normaal dat ik er maar zoveel inkrijg?

Dat rode lampje is vrij pessimistisch. Bij mij zit er dan nog meer dan 10 liter in.
Verder rij ik gewoon op de dagteller. 300 km is tanken. 40 liter, bijna 1 op 8.
--
Autogas Inside . . .