Airco off lichtje blijft branden

Gestart door razorx, 26-03-2008 20:59:23

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Mijne roffelaars,

sinds vandaag een vreemd probleem.

Als ik het contact van mijn 850 uit doe blijft het airco off lichtje branden, en de autoradio blijft ook aan.

Contaktschakelaar zelf heb ik een maand of 5 terug vervangen.

Is het een relais, dat blijft "plakken"?

Opnieuw, bedankt voor het meedenken.

Yits

thuur

razorx

Citaat van: thuur op 26-03-2008 21:18:45
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=9264.0

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=8822.0

Gr :eusa_think:
Bedankt Thuur!

En inderdaad de kachel ventillator is ook actief, hoorde dat alleen niet omdat ie op zijn laagst stond.
Ik ga morgen even kijken, maar de links die je gaf zijn duidelijk.

groeten van Yits.

P.S. Voordat je je zorgen maakt: Ik heb een grote accu, dus kom morgen wel weg, denk ik.

razorx

Naar de relais gekeken:

-De drie bij de zekeringkast zaten niet helemaal goed in hun voetje.
Zagen er vanbinnen nog fris uit.
-Het blauwe relais onder het handschoenenkastje heeft een beetje speling op het wisselkontakt.

Allen schoongemaakt. geen ingebrande kontakten.
Voorlopig alles ok.

Dus bedankt Thuur!

thuur

Citaat van: razorx op 27-03-2008 17:40:55
-Het blauwe relais onder het handschoenenkastje heeft een beetje speling op het wisselkontakt.

Das niet best. Verbuig de schoentjes of pootjes even voor een goed contact. Er gaat redelijk wat stroom door dat relais en een gesmolten relais aldaar komt wel eens voor.

Gr ;)

razorx

Citaat van: thuur op 27-03-2008 22:55:44

Das niet best. Verbuig de schoentjes of pootjes even voor een goed contact. Er gaat redelijk wat stroom door dat relais en een gesmolten relais aldaar komt wel eens voor.

Gr ;)
Zal ik doen, het wordt toch een roffelweekend. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Verbaast me niets, al die gesmolten relais, als er meer exemplaren speling hebben.

De kontakten kunnen, licht overdreven, half over elkaar liggen.

Thanx!

thuur

Citaat van: razorx op 28-03-2008 20:49:06
Citaat van: thuur op 27-03-2008 22:55:44

Zal ik doen, het wordt toch een roffelweekend. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Verbaast me niets, al die gesmolten relais, als er meer exemplaren speling hebben.

De kontakten kunnen, licht overdreven, half over elkaar liggen.

Dat is eigenlijk een 700-kwaal ;D

Gr :eusa_shhh: