Feestverlichting

Gestart door spooky202, 14-11-2007 09:18:42

Vorige topic - Volgende topic

spooky202

Sinds een tijdje heb ik wat problemen met de Roffel. Het begon vrij onschuldig met een bobine die vrij veel geluid begon te maken (maar nog wel gewoon werkte).

Hierna deed ineens de achterruitenwisser niet meer (bekende kwaal schijnbaar) en nu sinds anderhalve dag beginnen er ineens allemaal lampjes op het dashboard te branden die niet moeten branden. Lampjes zoals het servicelampje (paar weken geleden nog gereset, en zoveel rijd ik nu ook weer niet  :) ), het lampje van het brandstofniveau (er zit nog genoeg in volgens zowel de meter als de boordcomputer) en inmiddels ook de lampjes van TRACS en ABS. Soms wisselen ze elkaar af trouwens. De overige lampjes van het dashboard zie je ook wat gloeien maar niet volledig branden.

Op zich was hier allemaal wel mee te leven (dacht dat het misschien door het vochtige/koude weer kwam ofzo), maar inmiddels begin ik me toch meer zorgen te maken. Vanmorgen viel ineens de radio spontaan uit voor een paar seconden, en het viel me ook op dat de koplampen wat minder fel leken te branden.

Duss... wat denken jullie? Accu die niet meer zo fris is? Dynamo die op z'n laatste benen loopt? Of misschien compleet toeval?  ???

thuur

Dynamo/spanningsregelaar en multiriem checken idd. Ook loont het om even aan de contactsleutel te 'wiebelen' als de lampjes aan zijn.

Gr ;)

spooky202

Het probleem van de wiebelende contactsleutel heb ik vorig jaar al opgelost.  ;)

Net maar even de garage gebeld, en ik kan 'm zo brengen. Benieuwd wat ze vinden  :eusa_pray:

spooky202

Zo, de Roffel staat inmiddels bij de dealer. En dat ging niet zonder slag of stoot  :(

Halverwege begonnen de lampjes steeds minder fel te branden... even later vielen alle meters uit... en weer even later deed de hele auto niets meer. Gelukkig reed er een collega achter me met een sleepkabel dus hij staat nu veilig bij de dealer voor de deur. Voorlopige conclusie: dynamo of accu naar de eeuwige stroomvelden. We zullen zien, maar ik hoop op het 2e...  :eusa_pray:

thuur

Hopen op de accu, maar vrezen doe ik voor de dynamo :-\

Sterkte!

Gr ;)

spooky202

Het vonnis is binnen: de dynamo was inderdaad overleden (gaf nog maar 7 volt).  :(

Garfield

Vrij simpele reparatie dus, alleen: wat kost een dynamo eigenlijk (heb echt geen idee) ?
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

Snellebaksteen

Ik weet het niet zeker meer maar ik heb vorig jaar geloof ik 120 euro betaald bij de dynamo boer voor een gereviseerd exemplaar. Wel oude inleveren.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mehn

Dat is een vrij normale prijs voor een revisie exemplaar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

spooky202

Morgen is ie klaar dus dan kan ik op de rekening zien wat een dynamo kost. Een gereviseerde zal wel een stuk goedkoper zijn dan de nieuwe die ze er bij mij in stoppen ben ik bang  :(

Freakybaby

Citaat van: spooky202 op 14-11-2007 16:19:52
Zo, de Roffel staat inmiddels bij de dealer. En dat ging niet zonder slag of stoot  :(

Halverwege begonnen de lampjes steeds minder fel te branden... even later vielen alle meters uit... en weer even later deed de hele auto niets meer. Gelukkig reed er een collega achter me met een sleepkabel dus hij staat nu veilig bij de dealer voor de deur. Voorlopige conclusie: dynamo of accu naar de eeuwige stroomvelden. We zullen zien, maar ik hoop op het 2e...  :eusa_pray:

Paar weken terug branden alle lampjes heel zachtjes heel even tijdens het inparkeren.

Vanmiddag op de N201 voor het eerst bij ongeveer 1500 rpm, op de snelweg geen last gehad, verder gereden, en beneden de 2000 rpm begonnen ze te branden.

Nu 20 km verder branden ze al beneden de 3500 rpm, maar de volvo staat bij Chrissie voor de deur...

Laten testen ga ik doen door de ANWB, straks maar eens bellen.

De multiriem piepte al een tijdje, en wilde ik samen met de Driem vervangen, das over een week of 4.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn