Volvo 850 Estate 2.5 20V automaat

Gestart door Jans Duiven, 28-03-2008 15:48:27

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Jans Duiven

Citaat van: Ludo op 28-03-2008 20:57:06
Citaat van: Hans Duiven op 28-03-2008 20:49:32
Het is die donkere groenblauwe kleur.

ah, dat is 412 Tropical Green.

Okay, dank je wel Ludo!
By the way, Marjan is net binnenkomen wandelen....
Is errug tevreden over de rijeigenschappen.

Vanmiddag hebben we een vergadering gehad op het werk en na afloop heeft Marjan nog een sprintje getrokken tegen de VW T5 transporterambulance op de A32.
Ik kreeg net een mailtje van de betreffende ambulancechauffeur dat hij ons niet bij kon houden.  Iets wat we reeds hadden geconstateerd.  ;D

Geweldig toch?
Hans

razorx

Ziet er mooi uit Hans!

En een lekkere prijs.
Heb je al een beeld over de toestand van de wagen?

Voor zo een bedrag is het ook niet erg als er wat onderhoud moet gebeuren.

Gefeliciteerd!

Yits

Jans Duiven

Citaat van: razorx op 29-03-2008 01:10:22
Ziet er mooi uit Hans!

En een lekkere prijs.
Heb je al een beeld over de toestand van de wagen?

Voor zo een bedrag is het ook niet erg als er wat onderhoud moet gebeuren.

Gefeliciteerd!

Yits

Dag Yits,

Er mist een rubbertje aan de ophanging van de uitlaat want die hangt wat naar links en tikt af en toe de bodemplaat aan. (of die is los. Ik moet hem  nog ff op de brug zetten) Verder is het interieur in onberispelijke staat. De airco moet nog nagekeken worden en voor de rest een paar miniscule plekjes en krasjes op bumpers en plaatwerk. De remmen moeten goed ontlucht worden want dat voelt wat sponsig aan en andere blokken voorop want hij vertraagt maar matig. Niet veel dus!
Vandaag ook weer in gereden en hij rijdt geweldig goed. Hij trekt niet naar links of rechts en de automaat doet haar werk ook uitstekend.

Kortom, hier gaan we nog veel plezier aan beleven.  ;D

Oh ja, zojuist nog even de enginebay met Dasty behandeld. Ziet er weer keurig uit zo.

Ik heb wel een maffe tik by the way. D'r zit een keurige Varta accu in, maar op de één of andere manier moet er toch een Volvo accu in. Dat voelt en oogt gewoon beter...  Dat is toch maf?

Wie heeft daar nog meer last van?  ;D

Hans (Die Ivo hedenmiddag nog tegen kwam in centrum Meppel)

razorx

Citaat van: Hans Duiven op 29-03-2008 17:13:34
Ik heb wel een maffe tik by the way. D'r zit een keurige Varta accu in, maar op de één of andere manier moet er toch een Volvo accu in. Dat voelt en oogt gewoon beter...  Dat is toch maf?

Wie heeft daar nog meer last van?  ;D
Ik heb geen last van jouw accu hoor  ;D!

Ik heb een andere tic, bij mij moet er de grootste accu in die past. Weet ook niet waarom.
Misschien tijd voor accutherapie.

elianmars

whachamacollit

Wat een mazzel zeg! van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst. En ik vond juist altijd dat Hunter zo duur was, ik moest dat bedrag al bijna neerleggen voor een doorzichtig, plastic parkeerbonnetjeshoudertje!
Heel veel plezier ermee man!

"Is het sap het knijpen waard"

fearless

Jep, was ff met de auto bezig geweest en was even proefrijden en een flesje gekookte lijnolie halen bij de Gamma.  ;D

Maar wat ik er zo snel van zag mooie auto.  :eusa_clap:

Jans Duiven

Citaat van: whachamacollit op 29-03-2008 23:02:13
Wat een mazzel zeg! van harte gefeliciteerd met je mooie aanwinst. En ik vond juist altijd dat Hunter zo duur was, ik moest dat bedrag al bijna neerleggen voor een doorzichtig, plastic parkeerbonnetjeshoudertje!
Heel veel plezier ermee man!

Maar jij spreekt vast geen Fries. Ik ook niet maar wel een paar woorden en daar is Sjoerd vast wel gevoelig voor, want hij sprak de wijze woorden: "En nou betalje kreng en dan wegweze jonge! Garantie tot an 't hek!"  ;D

Hans

Jans Duiven

Citaat van: fearless op 29-03-2008 23:13:28

Jep, was ff met de auto bezig geweest en was even proefrijden en een flesje gekookte lijnolie halen bij de Gamma.  ;D

Maar wat ik er zo snel van zag mooie auto.  :eusa_clap:

Goed gezien Ivo  :eusa_dance:
Misschien kom ik nog wel ff langs op je werk deze week.

En na de eerste indruk, denk ik er nu al over om de GLT sedan de deur uit te doen als er een V70 lpg bij komt.

EDIT: Vandaag de bougies, kabels, verdelerkap en rotor vervangen, want die stammen uit 1994! Hij liep al niet geheel zuiver, maar na inspectie van de verdelerkap en rotor verbaast me dat niets. Volledig ingevreten contacten en rotor.
Zo, nu een lekker biertje en daarna olie verversen volsynth. 5W40 en daarna de beruchte automaatbak olie wissel a la DCCCL style (alias de knoeipot)  ;D

Da's dus inmiddels ook gelukt.
Motorolievervangen en filter niet, want de carterstop zat muurvast. Dat doe 'k wel op de brug, voordat de boel kapot gaat.

De cruise control werkt niet by the way, maar geen foutcodes in het systeem. Waar kan ik dan het beste zoeken heren?

Hans

wuilus64

Jans Duiven

Jazeker, helaas geen G3 maar wel een vers blok ingebouwd zo'n 7000 km geleden. (km stand blok bij inbouw 179000) .  ;D

Hans

Jans Duiven

Onze 855 GLT 2.5 20 V (Kleurcode 412) heeft nu 313756 gereden en ondertussen zijn er een paar dingen aan gedaan:

By duif at 2008-08-21

By duif at 2008-08-21  Hey! Géén Volvoaccu??

Nieuwe knipperlichten voorzijde en op de spatborden
-Nieuwe bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap
-Verse motorolie en filter
-nieuwe carterstop en ring
-Verse automaatbakolie
-nieuwe koelvloeistof
-Krukaskeerring vakkundigvervangen door 'Ons aller Dennis'
-Nieuw pollenfilter onder de parafaan geplaatst en de kachelmotorruimte schoongemaakt
-Airco voorzien van passende slang, afgepersd en afgevuld door Autotemp Meppel. Is weer helemaal 'cool'
-Nieuwe achterlichtunit linksboven
-Lichtschakelaar gerepareerd
-nieuwe reactiestangetjes
-nieuwe eindpijp
-nieuwe ophangbeugel achterdemper
-achterruitensproeier weer gangbaar gemaakt
-nieuwe achterklepveren
-nieuw koelwatertankje

Wat zit er nog aan te komen? Niet veel eigenlijk:

-Nieuwe rollen op de multiriemspanner (Reeds binnen)
-Cruisecontrol repareren
-Nieuwe remschijven en blokken voorzijde
-Stoelverwarming installeren
-Setje Columba velgen die ik voor 175 euri heb gekocht (5 stuks).

Verder ben ik toch wel bijzonder tevreden met deze 855 én zijn de kosten om hem weer in orde te krijgen na de lage aanschafprijs van €1999,99 mij toch behoorlijk meegevallen.

Hans (Die zojuist op de site van de RDW zag dat de V70 T AWD na een kleine 4 maanden alweer van eigenaar is verwisseld op 11-07-2008 !   :eusa_think: )

flap

Jans Duiven

:eusa_think:

Hij lijkt er wel verdomd veel op als ik naar die velgen kijk....
Verd...  't is m ook nog! FTW is ermee gebeurd???

Weet jij dat toevallig, want hoe kom je aan die foto?

Laat maar: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=307448&from=0#

Groeten,

Hans (shocked!!!)