Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: jeroen74 op 03-01-2013 23:36:51
Overigens kan ik me wel voorstellen dat ze hier en daar wat geoptimaliseerd hebben en/of misschien betere materialen en/of kleinere toleranties hebben gespecificeerd. Van Bosch is natuurlijk een massaproduct dat zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Ga je geen BOV en ALS monteren?
Wat die laatste twee zijn weet ik nog niet. Ik ben een turbo newbie. Maar ach dat kan veranderen. Ik wil deze wagen zo veel mogelijk origineel houden en een lange levensduur bezorgen. Eerst de basis: Alles nalopen, goede AFR, ontsteking, brandstofdruk. Dit keer geen fratsen, de wagen is in basis voor mij meer dan goed genoeg. Dit keer een monument koesteren. ;)

jeroen74

Overigens is ALS niet zo bevorderlijk voor de levensduur van de turbo maar het geeft wel een heel apart geluid :angel: Een BOV heeft natuurlijk een ongelooflijk hoog Johnny gehalte ;D

Heb je eigenlijk ergens een foto van je aanwinst staan?

razorx

Ja, uit het weblog van Jesse, de wagen die al mooi was heeft hij nog mooier gemaakt.
De huidige status:

Met de nieuwe velgen:

jeroen74

Ik kan me voorstellen dat je erg in je nopjes bent met die wagen :) Ik lees nu dat blog door.

Ik heb zelf erg weinig met de x70, maar wel met de V70N... een tijdje geleden kwam ik tijdens een filmuitje deze V70R met oranje lederen bekleding tegen en ik kon een gevoel van hebberigheid niet onderdrukken  :angel: Die viezelijke 855 daarachter is van mij...

Ben benieuwd of jij ook alle niet-zo-overduidelijke veranderingen ten opzichte van een 850 kan vinden :)

wimped

Yits,
Hij is mooi !!!!!!!!

Gefeliciteerd , nogmaals

Arnie82

Citaat van: razorx op 03-01-2013 23:03:28
verder ben ik van plan, afgezien van de heldere koplampen en de LPi, de auto volledig origineel te laten. Geen Carputer of fancy elektronica. Ik zou het zonde vinden van deze wagen.

Groeten,

Yits.

Goed plan Yits... Lekker origineel houden die kar!

Klopt het trouwens dat de gasvuller bij deze R nog in de bumper zit? Zoja dan zou het nog een overweging kunnen zijn om deze achter het tankklepje te laten zetten icm een achterbumper zonder gat...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Ries van de Zilverschuit

Die bumper met gasvuller zit al een jaar of twee onder mijn auto.  Elsje had de vuller naar achter de tankklep verhuisd. Ik rij dus met een echte. R-bumper rond sinds ik hem overnam van Jesse :)

426 is wel een kleurtje voor grijze muizen hoor! Ook al rijden ze in een R.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Arnie82

Citaat van: Ries van de Zilverschuit op 04-01-2013 15:33:36
426 is wel een kleurtje voor grijze muizen hoor! Ook al rijden ze in een R.

Yep... mijn T5 is ook een 426... Inderdaad lekker onopvallend (wat het juist wel leuk maakt) en in het dagelijks gebruik een enorm praktische kleur!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Ries van de Zilverschuit

Precies, je hoeft hem nauwelijks te wassen. Grijs blijft grijs, of het nu lak is of vuil. En swirls zie je ook niet.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

jeroen74

En daarom volgens mij ook een bijzonder ondankbaar object voor detailers :)

razorx

Maar weer even ter zake. ;)

Als het goed is gaat er morgen in de TT (ehh de Totaal Tevreden met de R) een revisie LPi pomp.

Dankzij deze post:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,61803.msg1317974.html#msg1317974 en Dirk die mij op deze post attent maakte heb ik een goed adres.

Wat morgen ochtend aangaat: Het lijstje van vorige pagina afwerken:
Citeer
-Beurtje
-De bobine vervang ik tijdelijk door een gebruikt maar goed exemplaar, de huidige kan echt niet meer. Eén grijs doorslagwaas over de behuizing.
-Check leeftijd bougiekabels, bobinekabel. Rotor en verdeler zijn al vers.
-Nalopen alle slangen: Koeling en vacuüm.
-Omdat de wagen achter Nivomats heeft komen er de bijbehorende veren onder. Scheelt wat gedribbel achter en zal het wegcontact verbeteren ten opzichte van de huidige situatie met verzwaarde veren die de Nivomats nu hinderen. Stugheid is niet per definitie wegligging.
-Uitlezen LPe computer
-Uitlezen standaard computers
-TCV: originele er weer in
Wat niet gaat komt gewoon ietsje later. ;)

arjen850

Citaat van: jeroen74 op 04-01-2013 17:14:55
En daarom volgens mij ook een bijzonder ondankbaar object voor detailers :)

Mwoah... geef hem maar es een dag aan mij, en vervolgens zetten we hem even in het zonnetje..

jeroen74

Ach, met mijn exemplaar is dat verspilde moeite ;) :(

arjen850

Citaat van: jeroen74 op 04-01-2013 22:06:48
Ach, met mijn exemplaar is dat verspilde moeite ;) :(

Dan neem een RRRode :eusa_whistle: ;D

jeroen74

En de reden dat het verspilde moeite is omdat het contrast tussen ultiem blinkende panelen en allerlei kleine en middelgrote beschadigingen me iets te groot wordt ;)

Ik neem aan dat ook jij van twee deuren zonder blanke lak nog iets prachtigs kan maken ;)