Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

wimped

Sterkte Yits, met dit " verlies "
Wim

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

razorx

Goedenavond!

Dit keer geen spannende nachtverhalen over Franz Joseph: Die ligt gewoon op zijn rug op apegapen te snurken op de bank. ook geen gesleutel. Wel een beetje het resultaat daarvan en het opzetten van een prettige diagnosemethode voor Motronic 4.4. Zou zomaar deels goed kunnen werken op Motronic 4.3. De tijd zal het leren. ;)
De R (TT) is nu volledig ingeleerd en verbruikt aanmerkelijk minder sinds de vervanging van de lambdasonde. Iets anders: De wagen gaf een sterke Rica tuning indruk vlak nadat Ik hem kocht: Laat maar heftig gevoel van turbodruk opbouw.

Dit werd veroorzaakt doordat de motor veel en veel te rijk liep door de hoog bejaarde lambde sonde niet meerdasonde. Onder deellast verzuipt de motor, daarboven ontstaat pas de open loop situatie waar de sonde niet meer mee speelt. Tja dan lijkt het alsof je Rica gechipped bent. Hij geeft ineens het volle wat jij kan. Leuk instinkertje. Nu met de nieuwe sonde pakt hij vanaf stilstand mooi op en boven de 2000 toeren begint het feest zich op te bouwen.

Ok. Nu wat anders. Het lijkt niet zo interessant, maar het is prettig een fijne diagnose omgeving klaar te hebben voor het moment dat je het nodig hebt. Vol-FCR en Brick-Diag helpen een hoop. Maar je krijgt alleen foutcodes als het echt mis is.

Ok voor de 70R uit 1998 met Motronic 4.4 bleek Torque pro met een Bluetooth adapter een goede keuze. Mijn Chinese Android telefoon kan hier niet goed mee paren maar een Samsung Tab wel.

Wat wil je meten voor diagnose? Je hebt niets aan de fancy metertjes van Torque Pro, die oninteressante waarden weergeven en stoer lijken. De metertjes ontdaan van hun onrustige kerstboom effect. En meteen gekozen voor nuttiger zaken voor het eerste display. Je kan meer dan één diskplay maken. Op een tweede display zou je bijvoorbeeld zaken als kortstondige en langdurige injectie aanpassing kunnen zetten.

Ik denk dat de volgende lay-out heel werkbaar is:

Het bluetooth koppelen gaat met de Samsung (Android 4.0.4) prima. Mijn telefoon (noname Android 4.0.3) niet. Ik vermoed dat dit met de bluetooth stack van 4.0.3 samenhangt. Maar eens kijken of ik die kan upgraden.

Groeten,

Yits.

Jack v

hihi, zo'n display had standaard in elke auto moeten zitten  :eusa_shifty:

Jack v

jeroen74

Het is een auto, geen vliegtuig... de gewone man kan daar toch helemaal niets mee...  :eusa_shifty:

Jack v

Citaat van: jeroen74 op 09-02-2013 19:44:05
Het is een auto, geen vliegtuig... de gewone man kan daar toch helemaal niets mee...  :eusa_shifty:
jazekers wel

aflezen ;D en het staat gewoon leuk

V70geRwin

leuk en nuttig.
voor de p3100, mocht je die hebben, is er al jelly bean.
werkt een stuk soepeler.
check sammobile.com, ik heb met odin een duitse vodafone erop gezet en werkt foutloos.

UserID6342

Netjes hoor Yits, moeten we maar eens een keer kijken of dit ook op Motronic 4.3 werkt, vind het wel heel erg mooi zo hoor  :eusa_clap: :eusa_clap:

volvobug

Netjes, is dit niet beschikbaar voor de Siemens Fenix 5.2 in een 97er met obd2 aansluiting?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Helaas Volvobug, dit zal niet gaan. Morgen gaan Dirk en ik testen met Motronic 4.3, wat allemaal gaat of niet gaat. 4.4 gaat ondanks het bouwjaar van de R (1998) behoorlijk ver.
Vergeet Fenix en Jetronic. Denso geef ik een goede kans, maar dat is logisch. ;)

razorx

En wat dat lambdasonde signaal aangaat: Het duurt, ook bij een nieuwe echt wel even voordat het een mooie blokgolf wordt. ;)

jgvdv

was erg goed verzorgd vandaag yits.

Fred gaat in Fryslan rijden ;)
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

razorx

Leuk dat je hier even post Jangeert. Uit discretie plaatste ik je naam niet.
Ik hoop dat je veel plezier aan deze roffel hebt. Nog meer hoop ik dat je hem cosmetisch op orde krijgt. Die wagen verdient het.
De rest van het werk, het technische gedeelte zit wel snor. Maar vertrouw niemand. :) Doe het bekende rondje om de auto voor je eigen gevoel.
Ik ben blij een liefhebber gevonden te hebben en vond het leuk voor de tweede keer kennis met je te maken.

jgvdv

ik hoop het ook gaat vast goedkomen hoor ;) lekker vanmiddag terug geroffeld met mijn eerste 850 ;) , heb wel een paar v70 diesels gehad.. maar het rijd super!!!
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan