Nou Razorx-Fijne Hokken: LV-NJ

Gestart door razorx, 29-03-2008 19:58:03

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Zoals we al zeiden via de app, goed en gevarieerd eten is oh zo belangrijk. Normaliter krijg je alle benodigde vitamientjes, ijzers en voedingstoffen dan wel genoeg binnen.  Dit even voor mensen die niet ziek zijn, want bij 'zieke' mensen gelden een paar andere dingen voor, wat je soms niet met het eten kunt oplossen.  Hoe graag je ook zou willen. 

Een ijzer tekort is een heel verradelijk iets, het gaat namelijk erg langzaam zonder dat je het in eerste instantie in de gaten hebt. Als je eenmaal tegen de bloedarmoede aanzit, heb je des te meer nodig om eerst weer op peil te komen en daarna pas te herstellen.

Een hoop nier- en kankerpatiƫnten hebben / herkennen dit ook en kunnen het niet recht trekken met alleen voedsel en krijgen daarom, geheel expres, Ferrotabletten en EPO er naast.

razorx

Goedemiddag!

Het nieuwe olieretour pijpje zit er in, samen met de o-ring en de pakking.

Het plaatsen en verwijderen van dat pijpje gaat net niet lekker. Je mist ruimte. Je kan het beste de banjobout van de olieaanvoer van de turbo even losmaken. Dan gaat het wel makkelijk. Zorg wel dat je dan even twee koperen ringetjes bijbestelt.

Het o-ringetje moet je absoluut eerst om het pijpje doen en dan pas het pijpje plaatsen. Dus niet eerst het ringetje in het blok. ;) Vergeet niet het ringetje eerst met wat olie in te smeren.

Het oude pijpje was geheel volgens verwachting volledig in tact. Wel is het opmerkelijk dat het nieuwe pijpje de bochten op een wat andere plaats heeft. De plaatsing gaat dan ook wat makkelijker. Het nieuwe nummer is: 1275207

Oud en nieuw:

De foto vertekent wat maar begin en eindpunt zitten op de zelfde plaats.

V70geRwin

Zo'n beetje het laatste te vernieuwen deel van je motor toch  ;)
Mooi dat je al weer kon toeren gisteren  :eusa_clap:
Genietze en dat vertrouwen komt met de tijd  :evil:

arjenT5R

Dat pijpje is wss de AWD ready variant ;D

Mooi dat t zit ;-)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Lijkt een stuk handiger, ook voor niet AWD

razorx

Ik heb het gemak van de plaatsing van die twee pijpjes nog eens vergeleken. Het is echt een wereld van verschil.

UserID6342

Mooi zo kerel, nu hopelijk van de ellende verlost allemaal.

razorx

Citaat van: V70geRwin op 07-01-2018 15:34:09
Zo'n beetje het laatste te vernieuwen deel van je motor toch  ;)
Mooi dat je al weer kon toeren gisteren  :eusa_clap:
Genietze en dat vertrouwen komt met de tijd  :evil:
;) Nu moet het wel klaar zijn inderdaad.

Citaat van: Dirk342 op 07-01-2018 18:53:58
Mooi zo kerel, nu hopelijk van de ellende verlost allemaal.

Ik denk het wel. De tijd zal het leren, maar alles onder de kap is okselfris vers en fruitig. ;)
Serieus: Ik heb een versterkt blok, dank je Dirk,  alle koelslangen zijn nieuw, radiateur condensor etc ook. Oliehuishouding is op orde.

MaarrrR het werk gaat door. De remschijven voor moeten vervangen worden. Rotor en verdeelkap ook. De cosmetica van de auto mag ook wat hulp.
Ontalging heet dat. ;) Komt allemaal goed. De 10V gaat binnen twee weken in de garage en wordt geschorst.

BBS

Mooi dat je de Rrrr weer zover klaar hebt dat je die weer als daily kunt gebruiken.
De oh zo beruchte laatste loodjes wegen loodzwaar. Maar wat goed dat je jezelf bewezen hebt en ook die laatste loodjes hebt weten bezweren. :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

razorx

Goedenavond!

De R rijdt nog ;) .

Even wat heel anders: Ik vind het altijd een enorm gehannes om de dikte van mijn remschijven te meten.
Met een aangepaste schuifmaat werkt simpelweg niet. Je moet echt een micrometer hebben met een wat bredere platte "bek".

Om zelfs maar die luttele 15 euro uit te geven voor die enkele keer stond me tegen. Vandaar dat ik op Thingiverse ging kijken naar 3d printbare micrometers.
Al snel vond ik wat leuks. Na  wat kleine aanpassingen kon ik mijn eerste prototype printen voor nog geen 1 euro:

Het ontwerp heeft zelfs een nonius schaal en is verrassend stevig en nauwkeurig.

Vulk

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ewout Schalkwijk

Mag ik die bij je bestellen? :angel:
Leuk, zo'n Yits gadget :D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

razorx

innocenti